19 مارس, 2024
دلایل قطع شدن اینترنت واتساپ

دلایل قطع شدن اینترنت واتساپ

دلایل قطع شدن اینترنت واتساپ: ممکن است در زمانی که واتس اپ را در گوشی خود باز می کنید، متوجه می شوید که برنامه قادر به اتصال به اینترنت نیست و با مشکل عدم برقرای ارتباز برای دریافت پیام ، تماس و.. جدید شوید. این مشکل ممکن است در هر زمانی پیش بیاید و مانع از ادامه فعالیت شما شود که در ادامه روش های رفع آن را بررسی می کنیم. البته توجه داشته باشید که در تصمیمی تقریبا جدید، واتساپ به آرامی اجرای برنامه خود را روی نسخه های قدیمی سیستم عامل ها که به آن ها اشاره می کنیم، به طور کلی قطع می کند و دیگر از آن ها پشتیبانی نمی شود که شامل موارد زیر می شود:

سیستم عامل اندروید پایین تر از نسخه ۴٫۰
سیستم عامل آیفون پایین تر از نسخه ۸
سیستم عامل ویندوز فون پایین تر از نسخه ۸٫۱
اگر گوشی شما سیستم عامل قدیمی دارد و جزو دسته های ذکر شده است، احتمالا دیگر نتوانید با آن گوشی به واتس اپ متصل شوید. در نتیجه باید در صورت امکان سیستم عامل خود را ارتقا دهید، از کاستوم رام ها استفاده کنید و یا گوشی جدید تری تهیه کنید.

چک وضعیت سرور های واتس اپ :

دلایل قطع شدن اینترنت واتساپ می تواند مربوط به خود سرور اتساپ باشد بنابراین اولین قدمی که برای رفع اختلال در واتس اپ باید انجام دهید، چک کردن وضعیت خود واتس اپ (Whatsapp) است. ممکن است مشکلی از جانب شما وجود نداشته باشد و به طور کلی سرور های واتس اپ دچار مشکل شده باشند که طیف وسیعی از کاربران را شامل می شود. در این موارد می توانید از دوستان خود سوال کنید و یا به وبسایت Down Detector و بروید و وضعیت واتس اپ را چک کنید. در این سایت وضعیت سرور های برنامه نشان داده می شود. اگر در بخش واتساپ سایت Down Detector مشاهده کردید که وضعیت No problems at Whatsapp است، یعنی مشکلی در سرور وجود ندارد و ایراد از سمت شما است که برای رفع آن موارد ذکر شده را انجام دهید.

اما اگر به طور کلی اختلال در سیستم های واتس اپ به وجود آمده باشد، جز گزارش مشکل از سایر راه های ارتباطی به مدیران این برنامه و صبر کردن، کار دیگری نمی توانید انجام دهید. در این موارد معمولا مشکل به سرعت رفع می شود و اگر در زمان دیگری به برنامه سر بزنید، احتمالا مشکل رفع شده است.

بررسی وضعیت اینترنت برای مشکل اتصال به واتس اپ
برنامه WhatsApp یک سرویس آنلاین است و اگر خطا و مشکل در اتصال به واتس اپ را دارید، در اولین قدم ها باید وضعیت اینترنت خود را چک کنید. برای حل مشکل ارسال نشدن پیام در واتس اپ و به صورت کلی عدم اتصال، مروگر خود (در گوشی) را باز کنید و به یک سایت بروید تا مطمئن شوید که اینترنت روی گوشی شما متصل است. اگر اتصال اینترنت شما درست بود و توانستید وبسایت ها را باز کنید، ابتدا گوشی خود را خاموش روشن کنید و در صورت عدم رفع مشکل، به روش بعدی بروید.

اگر سایتی باز نشد مشکل از اتصال اینترنت شما روی گوشی است. برای رفع آن ابتدا می توانید مودم وای فای را خاموش و روشن کنید یا اتصال داده گوشی خود را خاموش و روشن کنید. ریستارت کردن گوشی هم گاهی مشکل را برطرف می کند. سپس تنظیمات Wi-Fi و یا APN را چک کنید. در تنظیمات وای فای مطمئن شوید که گزینه Keep Wi-Fi on during sleep فعال باشد. در صورت عدم رفع مشکل با پشتیبانی اینترنت خود تماس بگیرید تا مشکلات با کمک تکنیسین ها رفع شده و اینترنت شما وصل شود.

دلایل قطع شدن اینترنت واتساپ

چک کردن فایروال در زمان عدم اتصال به واتس اپ اندروید و آیفون
مورد بعدی که در پاسخ به سوال چرا واتس اپ کار نمیکنه؟ باید بررسی شود، فایروال شما است. ممکن است سرور های واتس اپ در فهرست فایروال، اشتباهی بلاک یا مسدود شده باشند. در اینصورت باید به تنظیمات فایروال رفته و با خارج کردن واتساپ از بلک لیست فایروال، این مشکل را حل کنید.

آپدیت کردن واتس اپ برای رفع مشکل اتصال و اختلال در دسترسی به اینترنت
برنامه WhatsApp هم مانند هر برنامه دیگری آپدیت های مختلفی را دریافت می کند. یکی از دلایلی که می تواند باعث قطع شدن اتصال به واتس اپ شود، آپدیت نبودن آن است. جهت رفع ارور Unable to Connect to the Internet واتس اپ با مراجعه به اپ استور ها برنامه واتس اپ آیفون یا اندروید خود را به آخرین نسخه موجود آپدیت کنید. همچنین پیشنهاد می شود سیستم عامل خود را هم آپدیت نگه دارید.

چگونه اکسپلور اینستاگرام را ریست کنیم 

حذف و نصب مجدد برای رفع مشکل اتصال به واتس اپ
حذف واتس اپ و نصب مجدد آن، می تواند از گزینه های بعدی برای رفع مشکل قطع واتساپ در ایران باشد. توجه داشته باشید که با این کار اطلاعات شما در WhatsApp مانند چت ها و.. را از دست می دهید. برای جلوگیری از این اتفاق توصیه می کنیم که از اطلاعات خود بکاپ بگیرید. یکی از راه های بکاپ گرفتن، استفاده از Google Drive و خود واتس اپ است.

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *