18 آوریل, 2024
آموزش ريكاوري تلگرام براي بازيابي چت و عكس

آموزش ريكاوري تلگرام براي بازيابي چت و عكس

آموزش ريكاوري تلگرام براي بازيابي چت و عكس

فایل دی :همان طور که می دانید، در صورتی که صفحه چت خود با فردی را در تلگرام پاک کنید، تمام اطلاعات موجود در آن مانند پیام ها، عکس ها و سایر موارد هم همراه با آن حذف خواهند شد. در این وضعیت تلگرام قابلیت خاصی را به منظور بازیابی داده های پاک شده ارایه نمی کند

بر اساس گفته تلگرام؛ رسما امکان بازیابی چت و اطلاعات موجود در این پیام رسان وجود ندارد. اما در این مطلب می خواهیم شما را با ترفندی آشنا کنیم که خلاف آن را ثابت می کند. با استفاده از ترفندی که در ادامه به آن می پردازیم، شما قادر به بازیابی اطلاعات موجود در چت های تلگرام خواهید بود

روش های ریکاوری اطلاعات

یکی از بهترین روش ها برای ریکاوری اطلاعات، داشتن فایل بکاپ است. امکان گرفتن بکاپ از اطلاعات مانند چت، عکس و سایر فایل ها یکی از قابلیت هایی است که به تازگی به تلگرام اضافه شده است. با استفاده از این قابلیت کاربردی می توانید به راحتی همه اطلاعات رد و بدل شده در هر چت تلگرام را به صورت یک فایل خروجی دریافت کنید و در صورت لزوم، آن ها را دوباره وارد تلگرام کنید.

برای استفاده از این ویژگی می بایست در تلگرام دسکتاپ، وارد منوی تنظیمات شوید و از طریق بخش Export Telegram Data اقدام کنید. با این کار اطلاعات تلگرام به صورت یک فایل در دسترس قرار می گیرد و شما می توانید با ریستور کردن آن، به فایل ها و سایر داده های خود دست یابید. در ادامه روش های دیگری را برای ریکاوری تلگرام بیان می کنیم.

ریکاوری عکس در تلگرام

از آن جایی که تمامی اطلاعات تلگرام درون پوشه کش قرار می گیرد، حتی با وجود حذف یک چت، این داده ها تا زمانی که شما به صورت دستی برای حذف آن ها اقدام نکنید، باقی خواهند ماند. در پوشه Cache می توانید تمامی فایل های ارسالی و دریافتی در تلگرام را پیدا کنید.

برای این کار با اپلیکیشن فایل منیجر خود وارد حافظه داخلی و سپس پوشه Telegram شوید. در این بخش تمامی اطلاعات مربوط به چت ها از ابتدا تا کنون نگهداری می شود و شما می توانید به فایل های دلخواه خود دست یابید.

ریکاوری فیلم، صدا، ویس و سایر داده ها

تمامی داده های مولتی مدیای تلگرام از پوشه Telegram در دسترس خواهند بود. برای بازگردانی هر فایل کافی است آن را به محل دلخواه خود در حافظه کپی کنید.

ریکاوری چت های حذف شده در تلگرام

برای ریکاوری چت های حذف شده در تلگرام حتما باید از قبل یک فایل بکاپ تهیه کرده باشید. این کار تنها از طریق نسخه کامپیوتر این پیام رسان همان طور که در ابتدا توضیح دادیم، قابل انجام خواهد بود.

البته تعدادی نرم افزار جانبی به منظور این بازیابی چت ها معرفی شده اند که متاسفانه از طرف تلگرام مورد تایید نیستند و ممکن است امنیت حساب کاربری شما را به خطر بیندازند.

آموزش ريكاوري تلگرام براي بازيابي چت و عكس

آموزش ريكاوري تلگرام براي بازيابي چت و عكس

معرفی برنامه ریکاوری تلگرام

یکی از نرم افزار های کاربردی به منظور ریکاوری داده های تلگرام (به جز چت ها)، EaseUS Android data recovery است. این نرم افزار به دسترس روت نیاز داشته و بدون آن کمکی به شما نخواهد کرد.

برای استفاده از EaseUS Android data recovery، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.

  1. برنامه را از طریق این لینک دانلود و سپس نصب کنید.
  2. گوشی خود را با کابل USB به کامپیوتر متصل و بعد از آن نرم افزار را اجرا کنید.
  3. روی گزینه START کلیک کنید تا تلفن هوشمند شما شناسایی شود.
  4. در این مرحله دستگاه به صورت خودکار تمامی اطلاعات حذف شده گوشی را بررسی می کند.
  5. بعد از اتمام بررسی، امکان مشاهده فایل ها به شما داده می شود. با کلیک روی گزینه Recover، فایل مورد نظر بازگردانی خواهد شد.

روش بازیابی اطلاعات تلگرام برای شما مفید بود؟

 

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *