19 مارس, 2024
آموزش ایجاد لایو ۴ نفره در اینستاگرام

آموزش ایجاد لایو ۴ نفره در اینستاگرام

لایو ۴ نفره در اینستاگرام با کمک  Live Room فعال شد .

ویژگی جدید اینستاگرام که به نام Live Room شناخته می شود، به شما اجازه می دهد تا به صورت گروهی با حداکثر ۳ کاربر دیگر (۴ نفره) لایو داشته باشید. اینستاگرام امیدوار است تا با این ویژگی زمینه بیشتری را برای نمایش زنده گفتگو، پرسش و پاسخ و.. را فراهم کند. اما چگونه لایو روم را فعال کنیم؟ در ادامه  در سایت فایل دی بیشتر به معرفی این ویژگی و نحوه استفاده از آن خواهیم پرداخت.

live room اینستاگرام چیست؟
مدتی پیش بود که اینستاگرام از اضافه شدن لایو روم (Live Room) در پستی در بلاگ About Instagram خبر داد. این قابلیت به زودی در دسترس همه کاربران دنیا قرار خواهد گرفت. این پلتفرم امیدوار است با این ویژگی انواع بیشتری از محتوای زنده را به اینستاگرام دعوت کند. به طور مثال اکنون زمینه بهتری برای اجرای پادکست ها، جلسات فشرده، مصاحبه، گفتگو و.. را فراهم خواهد شد.

به طور کلی می توان گفت که تغییر خاصی در نحوه لایو که کاربران از آن استفاده می کنند به وجود نیامده است. تنها با افزودن لایو روم اینستاگرام، امکان افزایش تعداد کاربران به ۴ نفر فراهم شده است. میزبان های لایو روم توانایی مسدود کردن نظرات، ریپورت کامنت های نامناسب و استفاده از فیلتر های مورد علاقه را دارند.

همینطور آیا با شبکه اجتماعی تازه کار کلاب هاوس هم آشنا هستید؟ پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش ثبت نام و استفاده از برنامه شبکه اجتماعی کلاب هاوس (Clubhouse) را هم مطالعه نمایید.

چگونه لایو چهارنفره را فعال کنیم؟ 
این ویژگی فرایند خاصی برای فعال کردن ندارد. در واقع با آپدیت کردن اینستاگرام خود به آخرین نسخه منتشر شده، گزینه دوربین در لایو اینستاگرام برای فعال کردن لایو روم اضافه می شود. توجه داشته باشید که لایو روم به تازگی معرفی شده است و به مراتب برای کاربران مختلف فعال می شود تا در نهایت در دسترس همه کاربران در دنیا قرار گیرد.

اگر اینستاگرام خود را آپدیت کرده اید اما هنوز هم امکان استفاده از لایو ۴ نفره را ندارید، احتمالا به طور کلی این ویژگی فعلا برای شما در دسترس نیست. مدتی صبر کرده و اینستاگرام خود را همیشه آپدیت نگه دارید. اینستاگرام می گوید لایو روم هم اکنون برای اندروید و iOS در همه بازار های جهانی در حال گسترش است. این پلتفرم انتظار دارد در طی هفته، تعداد کاربرانی که این ویژگی را دریافت می کنند، ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

آموزش ایجاد لایو ۴ نفره در اینستاگرام

آموزش ایجاد لایو ۴ نفره در اینستاگرام

چگونه لایو اینستاگرام را ۴ نفره کنیم؟ ساخت لایو روم اینستاگرام
روند ایجاد لایو ۴ نفره در اینستاگرام کاملا ساده است. فقط کافیست تا دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.

  • ابتدا اینستاگرام خود را به آخرین نسخه منتشر شده آپدیت کنید.
  • صفحه فید را از چپ بکشید و وارد دوربین شوید.
  • به بخش لایو رفته، عنوان لایو خود را وارد کرده و لایو را شروع کنید.
  • روی آیکن Room در پایین صفحه تپ کنید. این ایکن به شکل یک دوربین و علامت + داخلش وجود دارد.
  • اما گزینه Go Live in a Room چیست؟ با این کار صفحه ای به نام Go Live in a Room باز می شود که همان لایو روم اینستاگرام است. حال می توانید افراد مورد نظر را برای پیوستن به لایو روم دعوت کنید. همچنین می توانید از افرادی که در جریان لایو درخواست می دهند، کاربران را انتخاب کنید.
  • بعد از قبول کردن کاربران یا تایید درخواست دهندگان، شخص به لایو روم شما اضافه می شود.

در هنگام ایجاد لایو روم در اینستاگرام شما می توانید حداکثر ۳ نفر دیگر را به لایو خود اضافه کنید. برای آموزش لایو سه نفره در اینستاگرام می توان گفت در صورتی که با دو نفر لایو را شروع کنید، همچنان می توانید نفر سوم را بعدا اضافه کنید. اگر شخصی درخواست نداده باشد و شما او را دعوت کنید، پیامی به شکل زیر برای شخص نمایش داده می شود.

همینطور در صورتی که قصد اشتراک گذاری استوری سایر کاربران را هم دارید، مطالعه مطلب ۲ روش جدید اشتراک گذاری استوری دیگران در استوری خود اینستاگرام نیز برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

اینجا بخوانید >> چگونه اکسپلور اینستاگرام را ریست کنیم

ویژگی های لایو چهارنفره در اینستاگرام یا لایو چند نفره چیست؟
شاید سوالاتی در این رابطه در ذهن شما به وجود آید. در این قسمت برخی از ویژگی ها و نکته های قابل توجه در رابطه با این آپدیت جدید بررسی می کنیم.

در ادامه آموزش لایو چند نفره در اینستاگرام، وقتی شما میزبان یک لایو روم باشید هنگام اضافه کردن مهمان ها همچنان در بالای صفحه خواهید ماند.
بسته به علاقه شما، می توان میهمان ها را به یک باره یا جداگانه اضافه کرد.
علاوه بر دنبال کنندگان شما، کلیه دنبال کنندگان مهمان ها نیز از شروع لایو روم آگاه می شوند و این گونه می توانید تعداد دنبال کنندگان خود را افزایش دهید.
به دلایل امنیتی، هر شخصی که توسط هر یک از شرکت کنندگان لایو روم مسدود شده باشد، نمی تواند به لایو بپیوندد.
هر مهمان روم که قبلا به دلیل نقض قوانین اینستاگرام ار دسترسی لایو محروم شده باشد، نمی تواند به لایو روم بپیوندد.
در حین اجرای لایو، میزبان ها می توانند نظرات نقض کننده فوانین را ریپورت یا مسدود کنند. همچنین امکان استفاده از سیستم فیلترینگ کامنت امکان پذیر است.

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

2 یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *