27 آوریل, 2024
معرفی بهترین سواحل جنوب ایران

معرفی بهترین سواحل جنوب ایران

معرفی بهترین سواحل جنوب ایران

در حال حاضر شهرهای جنوبی کشور، به‌ویژه سواحل جنوب ایران، جزو مقاصد پرطرفدار گردشگری محسوب می‌شوند که این سواحل زیبا در خلیج فارس و اطراف آن واقع شده‌اند. سواحل زیبای جنوب ایران شامل سواحلی چون کیش و قشم، هرمز، ریشه‌های بوشهر، نورانی تنگ، موج فشان چابهار، تیس چابهار، بریس و غیره هستند. در ادامه، مجله جهانگردان تمامی سواحل و شهرهای ساحلی جنوب ایران را به شما معرفی خواهد کرد.

**معرفی سواحل جنوب ایران**

جنوب ایران دارای سواحل و مناطق دیدنی فراوانی است که در این مقاله بهترین و زیباترین آن‌ها را معرفی خواهیم کرد. این مناطق گردشگری زیادی دارند و شهرهای ساحلی آن‌ها نیز بسیار زیبا هستند. بهترین سواحل جنوب ایران عبارتند از:

۱. **ساحل قشم**

یکی از بهترین سواحل جنوب ایران، ساحل قشم است که به عنوان بزرگترین جزیره کشور شناخته می‌شود. این سواحل دارای مناظر طبیعی و تاریخی فراوانی هستند که جذابیت خاص خود را دارند. با آب و هوای معتدل خود، قشم به‌ویژه در فصل‌های پاییز و زمستان جاذبه زیادی دارد. جاذبه‌های گردشگری این جزیره شامل دره ستارگان، جنگل حرا، ساحل نقره‌ای، ساحل سوزا، ساحل جزیره ناز، پارک کروکودیل، دره تندیس، قلعه پرتغالی و جزایر ناز می‌باشد.

معرفی بهترین سواحل جنوب ایران

معرفی بهترین سواحل جنوب ایران

۲. **ساحل کیش**

ساحل کیش نیز یکی از مقاصد گردشگری بسیار محبوب در جنوب ایران است. این ساحل با تمامی خدمات رفاهی و تفریحی که ارائه می‌دهد، مسافران بسیاری را به خود جذب کرده است. با آب و هوای گرم و صاف خود، ساحل کیش بهترین زمان‌های سفر را در طول سال دارد.

۳. **ساحل هرمز**

یکی دیگر از سواحل جنوب ایران در خلیج فارس، جزیره هرمز است. خاک سرخ دریای هرمز عجیب‌ترین و جذاب‌ترین بخش این منطقه محسوب می‌شود. البته مناطق تاریخی و جاهای دیدنی این جزیره بسیار زیاد است که آن را تبدیل به یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای سفر کرده است.

از مکان‌های گردشگری جزیره هرمز می‌توان به فرش قرمز، ساحل سرخ، دره رنگین کمان، دشت آهوها، جنگل مانگرو، قدمگاه حضرت خضر، بازار و خانه زعفرانیه اشاره کرد.

۴. **ساحل ریشه‌های بوشهر**

بوشهر با ساحل‌های زیبا و جاذبه‌های فراوانی مانند پارک ملی دریایی، مسجد جامع بوشهر و پلیس بوشهر مقصدی محبوب برای گردشگران است.

۵. **ساحل نورانی تنگ**

شهر چابهار پدیده‌های طبیعی شگفت انگیز و جالب، مکان‌های گردشگری زیاد و طبیعت بکری دارد که قطعا زیبایی آن شما را شگفت زده خواهد کرد. یکی از این محیط‌های دیدنی، ساحل نورانی در روستای تنگ است که این ساحل در جوار روستای تنگ قرار گرفته و کنار دریای عمان است‌.

معرفی بهترین سواحل جنوب ایران

معرفی بهترین سواحل جنوب ایران

شب‌های پاییز و زمستان در این روستا به شدت جذاب و خارق العاده است که گاهی دریا به رنگ آبی درخشان در می‌آید. علت رخ دادن این پدیده در ساحل، فیتوپلانکتون‌ها هستند که آن‌ها را شب تاب دریایی نیز می‌نامند. فیتوپلانکتون‌ها که در این خطه قرار گرفته‌اند، اندکی بعد از تاریک شدن هوا شروع به درخشش در آب می‌کنند و در نتیجه باعث نورانی شدن دریا می‌شوند.

۶. **ساحل موج‌فشان چابهار**

چابهار یکی از شهرهای سواحل جنوب ایران است که مکان‌های دیدنی جالب و عجیب زیادی دارد. برای مثال موج فشان چابهار یکی از پدیده‌ها‌ی جالب این منطقه است که می‌توان روی سواحل صخره‌ای به تماشای آن نشست.

موج فشان یا همان فواره‌های طبیعی آب که در اثر برخورد امواج پر سرعت به صخره به وجود می‌آیند را می‌توان در نقاط مختلف ساحل تماشا کرد؛ اما بهترین محل برای دیدن این پدیده طبیعی، بوستان ساحلی دریای چابهار است.

۷. **ساحل تیس چابهار و بریس**

ساحل تیس و بریس نیز از جمله سواحل زیبای جنوب ایران است که با شن‌های سفید و آب‌های فیروزه‌ای خود، هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

در این مقاله، سواحل زیبای جنوب ایران را به شما معرفی کردیم، اما لیست سواحل این منطقه بسیار طولانی است و هر کدام از آن‌ها دارای جاذبه ویژه‌ای هستند. به‌هرحال، با انتخاب هرکدام از این سواحل، شما مطمئناً تجربه‌ی یک سفر فراموش‌نشدنی خواهید داشت.

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید