20 آوریل, 2024
نکات طلایی برای مراقبت از پوست در هوای آلوده

نکات طلایی برای مراقبت از پوست در هوای آلوده

در این روزها اکثر کلان شهرهای ایران با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کنند و این آلودگی تاثیرات بسیار بدی بروی پوست می گذارد در ادامه ما تاثیرات مخرب آلودگی هوا بروی پوست را برای شما بازگو کرده ایم

نکات طلایی برای مراقبت از پوست در هوای آلوده

در این هوای آلوده بانوان وقتی صورت شان را با مواد پاک کننده آرایش یا کرم پاک می کنند لایه کاملا سیاهی از روی پوست برداشته شده و به روی دستمال کاغذی و یا پنبه می چسبد. این نشان می دهد که آلودگی هوا روی پوست می نشیند و در زیبایی افراد اختلال ایجاد می کند. این را می توان در پوست افرادی که در مناطق کوهستانی و خوش آب و هوا زندگی می کنند به وضوح دید. این افراد غالبا پوستی شفاف و سالم دارند.

آلودگی هوا باعث افزایش رادیکال ها آزاد در هوا می شود .رادیکال‌هاي آزاد آسیب‌هاي زیادی به بدن انسان می رسانند و میتوانند سطح آنتی اکسیدان‌هایي مثل ویتامین‌هاي C و E رابه شدت کاهش دهند. با کاهش سطح آنتی اکسیدان‌ها فرآیند پیری پوست شروع می شود . اگر کاهش میزان آنتی اکسیدان‌ها بیش از حد باشد، احتمال ابتلا به سرطان‌هاي پوستی افزایش می یابد.

برترین نکات طلایی برای مراقبت از پوست در هوای آلوده

اگر چه آلودگی هوا مشکلی نیست که بتوان آن رابه زودی حل کرد و یا کاهش داد، اما چند راه وجوددارد که میتوان آسیب‌هاي پوست در مقابل آلودگی هوا رابه حداقل رساند؛شستشو نخستین و مهم ترین راه برای محافظت از پوست در مقابل آلودگی هوا است. به هرحال همه ی‌ي ما ساعاتی از روز را در بیرون از خانه می‌گذرانیم

نکات طلایی برای مراقبت از پوست در هوای آلوده

نکات طلایی برای مراقبت از پوست در هوای آلوده

و میزانی از آلودگی‌ها بر روی سطح پوست ما قرار میگیرد. این آلودگی‌ها به مخصوصاً بر روی پوست صورت و دست‌ها بیشتر پدیدار می شود. در اثر استفاده از صابون، چربی پوست صورت از بین می‌رود و پوست تدریجی در اثر خشکی شکننده می شود که این رخداد موجب تسریع روال ایجاد چین و چروک‌هاي صورت میگردد. بنابر این توصیه می شود جهت شستشو، از ژل‌هاي شست و شوی صورت که فاقد مواد صابونی هستند بعنوان جای گزین صابون استفاده شود.

یکی از روش های محافظت از پوست در برابر آلودگی استفاده از دستکش برای دست‌ها و یا ماسک برای صورت است. البته این راه بطور کامل نمی تواند از پوست شما محافظت کند چرا که به هرحال قسمت‌هایي ازبدن مثل پیشانی و دور چشم‌ها پوشانده نمیشوند. اما برای حفظ پوست دست‌ها میتواند تأثیر بسزایی داشته باشد.

طرز تهیه ماسک برای پوست در خانه را در اینجا ببنید

نکات طلایی برای مراقبت از پوست در هوای آلوده

استفاده از یک رژیم خوراکی مناسب نیز می تواند به سلامت پوست کمک کند. مصرف موادی مثل سبزیجات تازه و میوه‌ها باعث طراوت و شادابی پوست میشود و آنتی اکسیدان‌هاي موجود در آن‌ها به استحکام و مقاومت پوست در مقابل آلودگی هوا کمک می کنند. مصرف سبزیجاتی مثل کرفس و اسفناج

که سرشار از فیبر هستند، به بازسازی سلول‌هایي که در اثر واکنش ترکیبات شیمیایی آلودگی هوا با پوست تخریب شده‌اند، کمک میکنند و پروتئین‌هاي اکسید شده را ترمیم می‌سازند. مصرف میوه و سبزیجات همینطور انعطاف‌پذیری پوست را بالا برده و از به وجود آمدن خشکی پیشگیري میکنند.

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید