26 آوریل, 2024

ماسک بهاری مو

ماسک گوجه فرنگی برای جلوگیری ریزش مو

ابتدا پوست یک گوجه فرنگی کال بزرگ را بگیرید. سپس، آب آن را گرفته و یا گوجه فرنگی را رنده کنید. پس از آن، ۲ قاشق غذاخوری از آب گوجه فرنگی را با ۲ قاشق غذاخوری از آب آلوئه ورا و همچنین ۲ قاشق غذاخوری عسل کاملا مخلوط نمایید. بعد، مواد حاصل را از ریشه تا انتها به موهای سر خود مالیده و آنرا با یک کلاه حمام بپوشانید. پس از ۲ ساعت، موهای خود را با آب گرم، شامپو و حالت دهنده کاملا بشویید. در ضمن، فراموش نکنید که نباید بیش از ۲ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

ماسک مرطوب کننده برای موهای آسیب دیده

این ماسک بهاری برای موهای خشک و آسیب دیده بسیار مفید می باشد. برای تهیه آن، ۱ عدد تخم مرغ، ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون کاملا طبیعی نیاز است. ابتدا تخم مرغ را در سرکه سیب، شکسته و سپس به آن روغن زیتون را بیفزایید. بعد از اینکه مواد را کاملا با هم مخلوط کردید، ماسک آماده شده را به موها و پوست سر خود بمالید. سپس، با یک شانه موهای تان را به صورت مورب آنقدر شانه بزنید تا مواد کاملا جذب شوند. بعد از ۱۵ دقیقه، سرتان را با شامپو و حالت دهنده بشویید. این روند را می توانید ۳ بار در هفته تکرار نمایید.

ماسکی تیره کننده از گزنه بهاری

اگر موهایی بور و یا روشن دارید، می توانید از این ماسک برای تیره تر کردن رنگ آن ها استفاده کنید. برای این کار به ۲ قاشق غذاخوری گزنه دم کرده، ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون کاملا طبیعی و یک عدد تخم مرغ نیاز دارید. ابتدا تخم مرغ ها را شکسته و به آن روغن زیتون و گزنه دم کرده را اضافه نمایید. مواد را کاملا هم بزنید تا ماسک بدست آید. سپس، آن را به موهای خود زده و روی آن را با کلاه حمام بپوشانید. پس از ۳۰ دقیقه، موهای تان را طبق روال معمول بشویید. البته به جای این ماسک، می توانید فقط از دمنوش گزنه استفاده کنید. نصف فنجان از گزنه خشک شده ( معادل ۲ قاشق غذاخوری گیاه گزنه تازه ) را در یک کاسه آب جوش ریخته و به آن اجازه دهید تا سرد شود. سپس، بعد از شستن موها با شامپو و مرطوب کننده، موهای تان را با دمنوش سرد شده دوباره بشویید.

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

2 یک پینگ

  1. پینگ بک: جذاب ترین رنگ موهای 2018 | فایل دی

  2. پینگ بک: نکات طلایی برای مراقبت از پوست در هوای آلوده | فایل دی

دیدگاهتان را بنویسید