19 مارس, 2024

مراقبت از پوست به روش خانگی

مراقبت از پوست به روش خانگی

عسل

عسل یک ماده‌ی محافظ پوست است که از زنبور به دست می‌آید. عسل، یک ضدعفونی کننده‌ی طبیعی است و رطوبت را به خود جذب می‌کند یا به زبان ساده، مرطوب کننده است و به پوست‌های مستعد آکنه، کمک می‌کند.
به این صورت عمل کنید: کمی عسل روی لکه‌ها بمالید تا زودتر ترمیم شوند. برای لایه برداری ملایم، یک ماسک عسل را با بلغور جو دو سر یا برای درخشان کردن پوست، آن را با دارچین مخلوط کنید. حتی می‌توانید کمی عسل به نرم کننده‌تان اضافه کنید.

عسل و زیبایی صورت

سرکه سیب

آیا یک بطری سرکه‌ی سیب خاک گرفته دارید که برای تهیه‎‌ی یک سالاد خریده اید اما هنوز به آن دست نزده‌اید؟ خوشحال باشید که سرکه سیب دارید. شاید سرکه سیب ،با ارزش‌ترین بطری در انبار مواد زیبایی شما باشد.

به این صورت عمل کنید: برای تهیه یک تونر که به کنترل چربی کمک کرده و پوست تسکین می‌دهد، آن را با آب مخلوط کنید. با استفاده از یک گوش پاک کن، این مخلوط را مستقیما روی جوش‌ها بزنید. یک بخش سرکه سیب و یک بخش آب را با هم مخلوط کنید و موهایتان را با آن بشویید. این مخلوط، مواد جمع شده روی مو را پاک کرده و درخشش مو را افزایش می‌دهد. هر روز برای کمک به هضم و بهبود کیفیت کلی پوست، از ۲ قاشق غذا خوری سرکه سیب در یک لیوان آب استفاده کنید.

ماست ساده

ماست، یک ماده معجزه‌گر دیگر برای صورت است. اسیدهای آلفا هیدروکسی در ماست ساده، پوست خشک را نرم می‌کند و به جلوگیری از پیری زودرس کمک می‌کند. همچنین دارای خواص ضد باکتریایی برای کمک به بهبود لکه‌ها می‌باشد. ماست حتی تغییر رنگ پوست را نیز کاهش می‌دهد که شامل لکه های ناشی از خورشید یا جای جوش ها می‌شود.

به این صورت عمل کنید: ماست ساده را روی پوست‌تان پخش کنید و بگذارید خشک شود. بعد از اینکه صورتتان را آبکشی کردید، پوست‌تان نرم‌تر، روشن‌تر و چربی آن تحت کنترل خواهد بود. همچنین ماست با کاهش درد و قرمزی، آفتاب سوختگی‌های جزئی را کاهش می‌دهد.

روغن زیتون

ممکن است با منطق جور نباشد اما روغن زیتون می‌تواند به عنوان پاک کننده مورد استفاده قرار گیرد. از آن جا که روغن چربی را حل می‌کند، چربی پوست‌تان را از بین نمی‌برد و پوست‌تان مجبور نیست با تولید چربی بیشتر، آن را جبران کند. صورت‌تان را با روغن زیتون تمیز کنید تا پوست شفاف‌تری داشته باشید.

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

4 یک پینگ

  1. پینگ بک: بهترین روش برای از بین بردن چین و چروک پوست - فایل دی

  2. پینگ بک: نکات طلایی برای مراقبت از پوست در هوای آلوده | فایل دی

  3. پینگ بک: ماسک های خانگی | فایل دی

  4. پینگ بک: عسل و زیبایی پوست صورت | فایل دی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *