19 مارس, 2024

عسل و زیبایی پوست صورت


عسل و زیبایی پوست

در طب سنتی، مزاج عسل اهمیت دارد . مزاج زنبور گرم و خشک است و عسلی که تولید می‌کند، مزاج گرم و تر دارد. هرچه عسل طبیعی‌تر باشد، گرمی و تری آن بیشتر و خواص آن قابل‌توجه‌تر است. از نظر ترکیبات، عسلی که زنبور آن را با نشستن روی گیاهانی نظیر آویشن و گون می‌سازد، مفیدتر از عسلی است که از قندی که گاه به زنبور داده می‌شود تا عسل بسازد، تولید شده است اما از نظر درمانی، حتی این نوع عسل هم مزاج گرم دارد و در درمان بیماری‌ها تاثیر دارد.

سالم ترین ماسک های صورت آنهایی هستند که در منزل و توسط خود شما آماده می شوند . چرا که در تهیه آنها از مواد صد در صد طبیعی و بدون هیچ ماده ی افزودنی استفاده می کنید . قبل از گذاشتن ماسک صورت باید کاملا بقایای کرم ها و مواد آرایشی را با پنبه ی آغشته به ماده ی پاک کننده از صورت خود پاک کنید . سپس پوست صورتتان را با آب ولرم و صابون بشویید و ماسک را  با حرکات دست از اطراف بینی و لب به سمت گونه ها بزنید ..  به هنگام پاک کردن ماسک از صابون استفاده نکنید

یک مرطوب کننده قوی
می‌توانید از عسل به تنهایی استفاده کنید اما اگر به عسل روغن بادام یا روغن بنفشه بیفزایید، اثر مرطوب‌کنندگی آن چند برابر می‌شود. به ازای هر قاشق مرباخوری عسل، یک قاشق مرباخوری روغن بیفزایید و با دست لایه‌ای را به صورت بمالید و ماساژ دهید و اجازه دهید تقریبا 20 دقیقه روی صورت بماند به طوری که وقتی دست روی صورت می‌مالید، به دست نچسبد و خشک و سخت شده باشد. در این زمان ماسک را با آب ولرم از روی پوست پاک کنید.

 

عسل و زیبایی پوست صورت

ماسک معجزه آسا
برای تهیه ماسک عسل ابتدا باید عسل را به مدت چند دقیقه روی بخار آب گرم نگه دارید تا حالت روان پیدا کند. بعد به آن کمی سرکه اضافه کنید و هنوز عسل سفت نشده آن را بر روی لک های پوست قرار دهید و بعد از 15 دقیقه بشویید این ماسک برای لک صورت و سیاهی دور چشم مفید است البته دقت کنید که ماسک را خیلی به چشم نزدیک نکنید و از ورود آن به چشم خوداری کنید.

با اگزما خداحافظی کنید
برای رفع اگزما باید خشکی پوست را درمان کرد. برای این منظور عسل را با روغن زیتون یا آلوئه ورا یا روغن بادام شیرین یا اگر مزاج گرمی دارید با روغن گل بنفشه مخلوط کنید و روی محل اگزما بگذارید و بعد از 20دقیقه با آب ولرم بشویید. این کار را می توانید چند مرتبه در طول روز تکرار کنید.

جوش های سرسیاه را شکست دهید
دو قاشق ماست و یک قاشق عسل را با هم مخلوط کنید و روی پوست بگذارید و بعد از 15 ـ 10 دقیقه شست‌وشو دهید. عسل علاوه بر خاصیت ضدعفونی باعث باز شدن منافذ پوست و خروج جوش های سرسیاه خواهد شد.

درمانی برای لک ها
یک قاشق غذا خوری عسل را با یک قاشق چای خوری دارچین مخلوط کنید و هر روز صبح قبل از صرف صبحانه به مدت ۱۵ دقیقه این ماسک برای لک صورت را روی پوست خود بگذارید بعد از یک هفته تاثیر شگفت انگیز این ماسک را مشاهده کنید. این ماسک باعث حذف جوش ها نیز میشود.

عسل و زیبایی پوست صورت

عسل و زیبایی پوست صورت

روشن شدن پوست
آنزیم‌های موجود در عسل خام، روشن‌کننده‌ی پوست هستند و منافذ آن را تمیز و شفاف نگه‌ می‌دارند. اگر عسل را که خاصیت ضدباکتریایی دارد با روغن جوجوبا یا روغن نارگیل مخلوط کنیم ترکیب به‌دست آمده مانع ایجاد باکتری‌هایی می‌شود که تعادل پوست را به هم می‌زنند و پوست را ملتهب می‌کنند. یک قاشق غذاخوری عسل خام را با ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا جوجوبا ترکیب کنید و برای پاکسازی پوست به‌صورت دورانی روی پوست خشک ماساژ بدهید. حواس‌تان باشد از این ترکیب به پوست نازک اطراف چشم‌هایتان نزنید. بعد از ماساژ پوست با این پاک‌کننده‌ی طبیعی می‌توانید پوست‌تان را با آب‌ولرم بشویید.

پوست ارتجاعی
برای سفتی، نرمی و مرطوب بودن پوست‌تان می‌توانید مخلوطی از هسته پوست گرفته شده یک سیب و یک قاشق سوپخوری عسل که در ماشین مخلوط کن تهیه کرده‌اید استفاده کنید.آنقدر مخلوط عسل را هم بزنید تا نرم شود و به آرامی روی پوست صورت بمالید و اجازه دهید برای پانزده دقیقه باقی بماند. بعد پانزده دقیقه مخلوط عسل روی صورتتان را با آب گرم بشویید.عسل یک محصول فوق‌العاده در زیبایی است چراکه شامل آنزیم‌ها، ویتامین‌ها، و موادمعدنی زیادی است. برای تهیه محصولات زیبایی ابتدا مطمئن شوید عسل خریداری شده‌تان صددرصد خالص باشد.

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *