18 آوریل, 2024
فعال کردن تایید دو مرحله ای واتساپ

فعال کردن تایید دو مرحله ای واتساپ

فعال کردن تایید دو مرحله ای واتساپ

یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین پیام‌رسان‌ها در سطح دنیا واتساپ است. برنامه‌ای کاملا رایگان که امکان تماس صوتی و تصویری را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای استفاده از واتساپ توصیه می‌شود که از تایید دو مرحله ای واتساپ استفاده کنید.

به این ترتیب که هرگاه قصد داشته‌ باشید از دستگاه جدیدی وارد حساب کاربری خود شوید، باید یک کد تایید سفارشی نیز وارد کنید. به این ترتیب می‌توانید یک لایه امنیتی به واتساپ خود بیفزایید.

تایید دو مرحله ای در واتساپ چیست؟

داشتن رمز عبور، یک روش سنتی برای تامین امنیت حساب کاربری نرم‌افزارها است. البته هکرها برای غلبه بر این روش تأمین امنیت کار چندان دشواری ندارند. راه‌حل بهتر استفاده از روش احراز هویت دو عاملی است.

در این روش شما یکبار یک رمز عبور از طریق خود نرم‌افزار به صورت پیامک و.. دریافت می‌کنید. سپس در مرحله بعد باید رمز عبوری (پین کد) را که خودتان تعیین کرده‌اید، وارد کنید. به این ترتیب سطح امنیت حساب کاربری شما ارتقا خواهد یافت.

چگونه تایید دو مرحله ای واتساپ را فعال کنیم؟

یک روش قفل دو مرحله ای واتساپ وجود دارد. واتساپ به جای ارسال یک کد تصادفی برای شما و یا ادغام شدن با یک برنامه احراز هویت برای ارسال کد متفاوت در هربار ورود به آن با دستگاه جدید، از شما می‌خواهد یک پین سفارشی ایجاد کنید که وارد آن شوید.

برای اعمال تنظیمات ورود دو مرحله ای واتساپ باید ابتدا آن را در موبایل خود باز کنید. در قسمت بالا سمت راست نرم‌افزار روی آیکون سه نقطه عمودی بزنید. سپس وارد Settings نرم‌افزار شوید. روی گزینه Account بزنید.

سپس گزینه Two-Step Verification را انتخاب کنید. روی گزینه Enable بزنید. سپس پین کد سفارشی خود را وارد کنید. این پین، یک کد شش رقمی واتساپ است.

برای تایید رمز دو مرحله ای واتساپ، نرم‌افزار از شما می‌خواهد که پین خود را مجدد وارد کنید. سپس روی Next بزنید. حال باید نشانی ایمیل خود را وارد کنید.

مجددا نرم‌افزار از شما می‌خواهد که نشانی ایمیل خود را مجدد وارد کنید. سپس روی Save بزنید. حال روی گزینه Done بزنید.

فعال کردن تایید دو مرحله ای واتساپ

چگونه تایید دو مرحله‌ ای واتساپ را حذف کنیم؟

چنانچه تصمیم به حذف کد دو مرحله ای واتساپ گرفتید باید مجدد به برنامه وارد شوید. سپس به بخش Settings نرم‌افزار وارد شوید. سپس روی Account بزنید. سپس گزینه Two Step verification را انتخاب کنید. در ادامه روی گزینه Disable بزنید. به این ترتیب تایید دو مرحله ای واتس‌اپ شما حذف می‌شود.

فراموشی رمز تایید دو مرحله ای واتساپ

در صورت فراموشی کد دو مرحله واتساپ،‌ جای نگرانی وجود ندارد. برای بازیابی آن در زمانی که باید کد را وارد کنید، روی گزینه Forgot Pin بزنید. در ادامه گزینه Send Email را انتخاب کنید.
به این ترتیب یک لینک از طرف واتساپ برای ایمیل شما ارسال می‌گردد. به کمک آن می‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید.

در ادامه پس از ورود به نرم‌افزار می‌توانید مجددا کد جدیدی را برای تایید شماره دو مرحله ای در واتساپ تعیین کنید.

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *