25 آوریل, 2024

روش ریپورت کردن مخاطب و گروه در واتساپ

روش ریپورت کردن مخاطب و گروه در واتساپ

روش ریپورت کردن مخاطب و گروه در واتساپ : اگر از خود می‌پرسید که ریپورت واتساپ به چه معناست، باید بگوییم که این عمل به شما کمک می‌کند تا از تعاملات ناخواسته جلوگیری کنید. پیامی را که دارای ماهیت توهین، نفرت، اسپم و… است، می‌توان ریپورت یا گزارش کرد. وقتی گزارشی ارسال کنید، ناظران واتساپ آن را بررسی می‌کنند و در صورت نقض قوانین این پیام رسان، آن کاربر مسدود می‌شود. در این مطلب از فایل دی به آموزش ریپورت کردن و گزارش و مسدود در واتساپ می‌پردازیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

با ریپورت واتساپ چه اتفاقی می‌افتد؟

وقتی ریپورت واتساپ را انجام می‌دهید، گزارشی به ناظرین ارسال می‌شود. پرونده‌ای برای آن شخص باز می‌شود. اگر ریپورت دیگری هم وجود داشته باشد، اکانت آن شخص تا ۲۴ ساعت مسدود می‌شود. بعد از این ۲۴ ساعت، اگر ریپورت‌های بیشتری وجود داشته باشد، معمولا کاربر به صورت دائم مسدود می‌شود.

به همین دلیل، اگر همچنان آن اکانت وجود دارد و مسدود نشده است، بهتر است خودتان وی را بلاک کنید. وقتی فردی را ریپورت یا بلاک کنید، آن شخص متوجه نخواهد شد. تنها زمانی متوجه بلاک شدن از جانب شما می‌شود که امکان برقراری تماس صوتی یا تصویری را با شما نداشته باشد. پیام‌های او به جای دو تیک تنها یک تیک بخوردند. علاوه بر این، امکان دیدن وضعیت یا آخرین زمان آنلاین شدن شما برای آن شخص قابل مشاهده نباشد.

نحوه ریپورت اند بلاک در واتساپ: گزارش دادن یک پیام

شما می‌توانید پیام یک مخاطب را در واتساپ ریپورت کنید. برای ریپورت کردن در واتساپ، وارد این پیام رسان شوید. سپس وارد چتی شوید که دارای پیام‌های توهین‌آمیز و… است. روی آن پیام فشار دهید و چند ثانیه نگه دارید. سپس از بالا و سمت راست، منوی سه نقطه‌ای را انتخاب کنید.

حال گزینه Report را انتخاب کنید.

حال پیامی برایتان نمایان خواهد شد که می‌گوید درخواست شما برای WhatsApp ارسال شده است. روی Report بزنید.

نکته: آن فرد متوجه نمی‌شود که شما پیام او را ریپورت کرده‌اید.

اگر می‌خواهید همزمان با Report در واتساپ، آن شخص را بلاک کنید، تیک Block contact را بزنید.

نحوه ریپورت مخاطب در واتساپ

برای ریپورت مخاطب در واتساپ، وارد این پیام رسان شوید. سپس روی سربرگ Chats بزنید. حال وارد چت موردنظر شوید. سپس روی منوی سه نقطه‌ای بزنید.

از منوی باز شده گزینه More را انتخاب کنید. سپس روی Report بزنید. پیامی برایتان نمایان خواهد شد. روی Report بزنید. اگر می‌خواهید فرد را بلاک کنید و آن چت را هم حذف کنید، تیک Block contact and delete this chat’s messages را بزنید.

روش دیگر این است که تنها مخاطب را بلاک کنید و دیگر وی را ریپورت نکنید. در این حالت، وارد چت موردنظر شوید. سپس روی منوی سه نقطه‌ای بزنید. گزینه More را انتخاب کنید. روی Block بزنید. برای ریپورت اند بلاک در واتساپ، گزینه Report and block را بزنید. برای این که تنها آن فرد را بلاک کنید، روی Block بزنید.

روش سوم این است که وارد چت شوید. سپس روی نام یا شماره مخاطب که در بالای صفحه قرار دارد، بزنید. حال در صفحه باز شده، برای بلاک کردن فرد روی Block بزنید و برای ریپورت کردن آن روی Report contact بزنید.

نکته: با ریپورت کردن یک مخاطب، تنها ۵ پیام آخر وی توسط ناظران واتساپ بررسی می‌شود.

روش ریپورت کردن مخاطب و گروه در واتساپ

روش ریپورت کردن مخاطب و گروه در واتساپ

نحوه ریپورت گروه در واتساپ

برای ریپورت گروه در واتساپ، وارد آن گروه شوید. سپس روی نام گروه در بالای صفحه بزنید. در صفحه جدید، به پایین صفحه بروید. روی Report group بزنید. سپس روی Report بزنید. اگر نمی‌خواهید از گروه خارج شوید، تیک Exit group and delete the group’s messages را بردارید.

برای ریپورت اسپم در گروه، باید ادمین را بلاک و ریپورت کنید. برای این کار وارد گروه شوید. روی نام آن در بالای صفحه بزنید. در صفحه جدید می‌توانید لیست اعضا را مشاهده کنید. روی نام ادمین گروه که دارای نام Group admin است، بزنید. در صفحه بعدی روی Message بزنید. باقی مراحل شبیه به ریپورت کردن مخاطب است. پس از این کار گروه را ترک کنید و پیام‌ها را پاک کنید.

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید