20 آوریل, 2024
با مصرف این غذاها زیبا و جوان بمانید

با مصرف این غذاها زیبا و جوان بمانید

با مصرف این غذاها زیبا و جوان بمانید

خداوند، مواد غذایی گوناگونی را آفریده است که پوست را تقویت و روشن و زیبا می کنند و پیدایش چین و چروک ها را به تأخیر می اندازد. برخی مواد غذایی حاوی ریزمغذی هایی هستند که باعث زیبایی پوست می شوند. توصیه می کنیم مصرف مواد غذایی زیبایی بخش مثل ماهی آزاد، کیوی، گیاه کتان، چای سبز و…. را در الویت برنامه ی غذایی خود قرار دهید.

میوه

میوه و باز هم میوه میوه هایی که میل می کنید سرشار از آب، ویتامین c، بتاکاروتن و آنتی اکسیدان ها هستند که به روشنی و انعطاف پذیری پوست کمک می کنند. در این میان ویتامین c جایگاه ویژه ای دارد. این ویتامین سنتز کلاژن پوست را تحریک می کند، از آسیب های نور خورشید جلوگیری و اثرات نامطلوب فشارهای روحی روانی را ترمیم می کند و باعث زیبا شدن پوست شما می شود

ویتامین c

ویتامین c در تمام میوه ها وجود دارد مرکبات، کیوی، پاپایا، انبه و میوه های قرمز از منابع غنی این ویتامین محسوب می شوند. سعی کنید روزانه چند واحد میوه ی حاوی ویتامین c میل کنید و روز «پر میوه ای» داشته باشید. البته از مصرف مواد غذایی دیگری از قبیل آلو خشک یا گردو نیز غافل نشوید. امگا3 های محبوب روغن های سرشار از امگا3 به حفاظت از سلول ها و احیای آن ها کمک می کنند.

این اسید چرب محافظ خوبی برای پوست محسوب می شود و جلوی آسیب های سلولی ناشی از نور خورشید را می گیرد. همچنین باعث افزایش قوام و خاصیت ارتجاعی پوست می شود و ظهور چین و چروک را به تأخیر می اندازد. از انواع این روغن ها می توان به روغن کلزا، گردو و گیاه کتان اشاره کرد.

مصرف روزانه 2 تا 3 قاشق سوپ خوری از روغن های سرشار از امگا3 برای رفع نیاز بدن کافی است. مواد غذایی قلیایی مواد غذایی مصرف شده در هنگام گوارش، مواد بازی یا اسیدی تولید می کنند. بدن انسان برای داشتن عملکرد خوب و پیشگیری از پیری پوست به ph ثابتی در حدود 7 نیاز دارد.

میوه هایی که میل می کنید سرشار از آب، ویتامین c، بتاکاروتن و آنتی اکسیدان ها هستند که به روشنی و انعطاف پذیری پوست کمک می کنند در هر وعده غذایی نسبت مواد غذایی قلیایی به مواد غذایی اسیدی را 70 به 30 تنظیم کنید؛ یعنی 70 درصد مواد غذایی قلیایی مثل سبزیجات و میوه های تازه و 30 درصد مواد غذایی اسیدی مثل گوشت، تخم مرغ، پنیر، نان، آرد، پاستا، مواد غذایی صنعتی.

توصیه می کنیم مواد غذایی اسیدی را با مواد غذایی به اصطلاح «جبرانی» مصرف کنید مثلا گوشت را با سبزیجات، پاستاها را با گوجه فرنگی و پنیر را با انجیر خشک میل کنید. سبزیجات برگ سبز سبزیجات برگ سبز علاوه بر این که به واسطه ی داشتن انواع ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و املاح معدنی، پوست را در وضعیت مطلوبی نگه می دارند برای سلامت لوله گوارش نیز مفیدند.

در واقع هر اختلالی که در روده ها پیش می آید پس از مدتی تأثیرش را روی رنگ پوست صورت و کیفیت آن به جا می گذارد. این سبزیجات زیبایی بخش عبارتند از: کلم، اسفناج، بروکلی، کلم چینی، تربچه، شاهی، شلغم، انواع سبزیجات معطر مثل جعفری، ریحان، مرزنگوش، نعنا، برگ بو، آویشن و غیره.

با مصرف این غذاها زیبا و جوان بمانید

با مصرف این غذاها زیبا و جوان بمانید

سبزیجات

بهتر است این سبزیجات به صورت خام یا با اندکی روغن زیتون یا کلزا مصرف شوند تا آنتی اکسیدان بیشتری جذب بدن گردد. اگر مایلید سبزیجات را به صورت پخته میل کنید، آن ها را بخار پز کرده و هفته ای سه الی چهار مرتبه میل کنید. از ماهی های چرب غافل نشوید ماهی آزاد، ماهی ماکرو، شاه ماهی، ساردین، ماهی کولی و مارماهی ها حاوی مقدار زیادی امگا3 هستند که یکی از قوی ترین مواد ضد التهاب طبیعی محسوب می شود و به طور مستقیم در ساخت کلاژن تأثیر می گذارد.

همان طور که پیش از این گفته شد اسید چرب امگا3 از پوست محافظت، روند آسیب های سلولی ناشی از نور خورشید را متوقف، پوست را مقاوم تر و انعطاف پذیری آن را بیشتر می کند و ظهور چین و چروک پوست را به تأخیر می اندازد. روغن های سرشار از امگا3 به حفاظت از سلول ها و احیای آن ها کمک می کنند.

این اسید چرب محافظ خوبی برای پوست محسوب می شود و جلوی آسیب های سلولی ناشی از نور خورشید را می گیرد ضمن این که این ماهی ها سرشار از ویتامین a می باشند که برای حفاظت از پوست و زیبا شدن پوست لازم است. هفته ای دو تا سه وعده 150 گرم ماهی را به صورت نمک سود یا بخارپز مصرف کنید.

اولویت را به ماهی های تازه بدهید؛ زیرا امگا3ها نسبت به اکسایش حساس هستند. البته می توانید ماهی دودی را هم به صورت یخ زده و یا هم کنسرو مصرف کنید. توجه داشته باشید کنسروها بدون چاشنی و یا با روغن زیتون یا کلزا تهیه شده باشند. تخم کتان به گفته پزشکان تغذیه، تخم های گیاه کتان دارای مقدار بسیار زیادی امگا3 هستند که به تولید کلاژن، حفاظت از پوست و جلوگیری از پیدایش چین و چروک ها کمک می کند.

روزانه 2 تا 3 قاشق چای خوری تخم کتان آسیاب شده را روی سوپ، سالاد و غذاهای تان بپاشید. با آسیاب کردن تخم کتان امگا3 بیشتر جذب بدن می شود. توصیه می کنیم مصرف تخم مرغ ها و گوشت حیواناتی را که با تخم کتان تغذیه شده اند، در الویت برنامه غذایی تان قرار دهید.

بیشتر بخوانید: مواد غذایی برای درمان زود انزالی

نقش سیب در تغذیه ضد پیری:

یک عدد سیب متوسط ، به صورت روزانه،17 % از فیبر مورد نیاز بدن را تامین می کند.سیب همچنین حاوی ترکیبی بنام کورستین است که در برابر التهاب یا درد در بدن که احساس ضعف و پیری را ایجاد می کند، مقاومت می کند.

زغال اخته ضد پیری برای زنان:

اضافه کردن زغال اخته به صبحانه یا میان وعده به کاهش خطر ابتلا به آلزایمر کمک می کند. این میوه از نورون ها و پرو تئین هایی که در سلول های مغز شما ساخته می شود، نیز محافظت می کند.

هویج برای جلوگیری از پیری:

روزانه حداقل نصف یک فنجان هویج می تواند محافظت بدن شما را در برابر التهاب که باعث آرتریت می شود،افزایش دهد حتی نیازی نیست که آنرا بپزید، می توانید هویج های خام را بجوید.

گیلاس در تغذیه ضد پیری:

بیشتر بیماری های که با بالا رفتن سن ایجاد میشوند ، ناشی از التهاب است ، که گیلاس تاثیر به سزایی در از بین بردن التهاب ، دارد. و در کل گیلاس میتواند بیماری ها و درد را کاهش دهد.

شکلات تلخ برای جلوگیری از پیری:

این شکلات ها دارای مزایای ضد پیری هستند ، و برای گرفتن نتیجه بهتر مطمئن باشید که از کاکائو 70 درصد استفاده کنید.همچنین هورمون سروتونین را که احساس جوانی ، خوشحالی و مثبت بودن را ایجاد میکند ، افزایش میدهد.

تغذیه ضد پیری و تخم مرغ:

اگر به دنبال غذا های فوق العاده ای هستید که روند پیری زنان را کاهش دهد، تخم مرغ بهترین آن هاست ، تخم مرغ علاوه بر پروتئین ،منبع فوق العاده ای از بیوتین میباشد که از شکننده شدن ناخن های شما با گذشت زمان ، جلوگیری میکند همچنین باعث قوی شدن استخوان ها نیز میشود.

تغذیه ضد پیری و نقش گریپ فروت:

گریپ فروت ، مانند پرتقال حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که از پوست در برابر پیری محافظت میکند.یک عدد گریپ فروت در روز ، به اندازه کافی غنی از ویتامین C است تا برای بدن کافی باشد.

اینجا بخوانید : مواد غذایی برای سم زدایی مثانه

تغذیه ضد پیری و تاثیر چای سبز:

تعجب اور است که چرا خانم های مسن تر ژاپنی طول عمر طولانی دارند. ظاهرا آنها چای سبز زیادی مینوشند این نوشیدنی ، حاوی مقدار زیادی پولی فنول است،که میتواند کلسترول را که از آرتریت ساخته شده است ، مسدود کند بنابراین از پیشروی بیماری های عروقی نیز جلوگیری میکند ؛همچنین با التهاب مبارزه میکند ، الاستیک پوست را بهبود میبخشد و از چروک شدن پوست هم جلوگیری میکند.

تغذیه ضد پیری و تاثیر کلم پیچ در جوان ماندن:

این کلم فحاوی ویتامین K است که میتواند سرعت روند پیری در زنان را کاهش دهد ، کسانی که حداقل 2 عدد از این کلم را روزانه مصرف میکند،به میزان قابل توجهی عملکرد مغزشان بهبود میبخشد، به طور ی که گویا، 11 سال جوانتر هستند.

عدس با خاصیت ضد پیری:

عدس ها غنی از ویتامین B9 هستند ،که بدن برای جلوگیری از سفید شدن مو به آن نیاز دارد.عدس را به سالاد ها و سوپ روزانه خود بیفزایید.

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید