19 آوریل, 2024
کاهش حجم تصاویر

آموزش کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت

کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت : تصاویر از نقاطی به نام پیکسل تشکیل شده اند که هر کدام یک رنگ را که ترکیبی از سه رنگ پایه قرمز، سبز و آبی است را نشان می دهد. برای ذخیره هر کدام از این پیکسل ها به ۳ بایت نیاز هستد.

امروز در فایل دی شما را با سایت هایی با کاربری بسیار ساده برای کاهش حجم تصاویر آشنا خواهیم نمود پس تا آخر با ما همراه باشید .

عکسی که بزرگ است ممکن است میلیون ها پیکسل داشته باشد و این بدان معناست که این تصاویر حجم زیادی را اشغال خواهند کرد. وقتی می گوییم یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی است یعنی ۱۰ میلیون پکسل دارد و برای ذخیره آن به ۳۰ مگابایت فضا نیاز هست، اگر شما بخواهید چنین عکسی را به دوستتان ایمیل کنید مدت زمان بسیار زیادی طول می کشد. برای حل چنین مشکلی بایداز فشرده سازی یا کاهش اندازه عکس استفاده شود.

روش های کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت : تصاویر از نقاطی به نام پیکسل تشکیل شده اند که هر کدام یک رنگ را که ترکیبی از سه رنگ پایه قرمز، سبز و آبی است را نشان می دهد. برای ذخیره هر کدام از این پیکسل ها به ۳ بایت نیاز هستد.

روش های کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت عبارتنداز:

 

کاهش حجم عکس PNG آنلاین در Squoosh گوگل

سایت Squoosh گوگل یکی از سرویس های آنلاین و البته رایگانی است که شما به کمک آن می توانید حجم عکس های PNG، JPEG، BMP، WebP خود را کاهش دهید. نحوه کار با این سرویس بسیار ساده است. وارد سایت Squoosh شوید تا با صفحه ای مانند زیر روبرو شوید. در اینجا شما می توانید عکستان را از سیستم بکشید و در سایت رها کنید و یا اینکه Select an image را انتخاب کنید و به مسیری سیستمی که عکس را در آنجا انتخاب کرده اید بروید و عکس خود را انتخاب کنید.

عکس آپلود می شود و در صفحه دیگری مانند زیر به شما نمایش داده می شود. در سمت چپ و در قسمت پایین شما می توانید حجم اصلی عکس را مشاهده کنید و در سمت راست و قسمت پایین می توانید میزان فشردگی عکس را مشاهده کنید. در این قسمت سایت به صورت خودکار کار کاهش حجم تصویر را برای شما انجام داده است اما اگر به فشرده سازی بیشتری احتیاج دارید ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید.

کادر سمت راست به صورت بزرگتر در تصویر زیر مشاهده می فرمایید. در زیر بخش Compress شما می توانید فرمت های مورد نظر خود را انتخاب کنید. براساس فرمت های انتخاب شده اسلایدرهایی نمایش داده می شود، هر چقدر که شما نوار لغزنده را به سمت راست بکشید کیفیت عکستان بهتر می شود و این موضوع در حجم فایل هم تاثیر خواهد گذاشت به عبارت دیگر حجم عکستان افزایش پیدا می کند اما اگر این اهرم را به سمت چپ بکشید کیفیت عکس کمتر و اندازه فایل کمتر خواهد شد.

بهترین حالت همانی است که خود سیستم برای شما تعیین می کند اما شاید نظر شما چیز دیگری باشد. برای تغییر اندازه عکس هم کافی است که چک باکس Resize را کلیک کنید و در کادر Width و Height اندازه های دلخواه خود را وارد کنید.

بعد از اعمال تغییرات می توانید با کلیک روی مربع آبی که یک علامت فلش رو به پایین را دارد و در سمت راست – پایین قرار گرفته است عکس نهایی خود را دانلود کنید.

کاهش حجم تصاویر در سایت Compressnow

سایت Compressnow یکی از سرویس هایی است که به شما اجازه می دهد به راحتی عکس هایی که فرمت JPG, JPEG, GIF, PNG دارند و حداکثر دارای اندازه ۹ مگابایت هستند را فشرده کنید. جالب است بدانید که بعد از ۳۰ دقیقه عکس های شما از سرور پاک خواهند شد و دیگر لازم نیست نگران عکس هایتان باشید.

برای استفاده از این کاهش دهنده حجم عکس آنلاین وارد سایت شوید تا صفحه ای مانند زیر به شما نمایش داده شود. حالا می توانید ۱ تا ۱۰ عکس را داخل سایت بکشید و یا از سیستم انتخاب کنید.

بعد از انتخاب عکس دکمه Upload Image را کلیک کنید، اهرمی که در بالا و وسط صفحه قرار گرفته است را تنظیم کنید و دکمه Compress now را کلیک کنید. در سمت راست شما می توانید میزان کاهش حجم عکس را مشاهده کنید. برای دانلود عکس روی لینک مشکی Download کلیک کنید.

کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت

کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت

کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت در Compressor
سایت Compressor یک ابزار آنلاین قدرتمند برای کاهش حجم و فشرده سازی عکس است که به شما اجازه می دهد کیفیت بالای تصاویر خود را به همان صورتی که هست حفظ کنید.

در این سایت فرمت های JPEG، PNG، GIF و SVG پشتیبانی می شود و اندازه فایل ۱۰ مگابایتی ساپورت می شود. بعد از ورود به سایت با صفحه زیر مواجه خواهید شد، عکس را انتخاب کنید و یا اینکه بکشید. در بالای صفحه Lossless یا Lossy عکس را انتخاب کنید.

سیستم به صورت خودکار کار فشرده سازی عکس را انجام می دهد. اگر کیفیت عکس اصلی مناسب نباشد شما شاید هیچگونه کاهش حجمی نخواهید بود.

با کلیک روی DOWNLOAD YOUR FILE می توانید عکس را در سیستم ذخیره کنید، با کلیک روی SAVE TO DRIVE می توانید عکس را در گوگل درایو ذخیره کنید، با کلیک SAVE TO DROPBOX می توانید عکس را در دراپ باکس ذخیره کنید و با انتخاب Compress another picture می توانید عکس دیگری را برای کم کردن حجم انتخاب کنید.

کاهش حجم عکس در سایت Imagecompressor
نحوه کار با سایت Imagecompressor هم بسیار ساده است. شما وارد سایت می شوید عکسی که قصد فشرده سازی آن را دارید را آپلود می کنید و به صورت خودکار فشرده سازی انجام می شود.

اسکرول را به سمت پایین بکشید تا با اهرمی مانند زیر روبرو شوید. همانطور که ملاحضه می فرمایید اهرم در ست راست شماست با بالا کشیدن اهرم کیفیت عکس شما بالا می رود و با پایین کشیدن اهرم کیفیت عکس شما کاهش پیدا می کند. برای اینکه ببینید با زوم کردن عکستان پیکسل پیکسل می شود یا نه کافیست دکمه وسط ماوستان را بچرخانید تا عکس زوم شود. بعد از انجام تنظیمان روی دکمه دانلود کلیک کنید تا عکس روی سیستم ذخیره شود.

آموزش ریست فکتوری گوشی شیائومی

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید