28 مارس, 2024
بازار کمارالتی

جاذبه های دیدنی در شهر سن پترزبورگ روسیه و ازمیر ترکیه

کی گالری

کی گالری از دیگر موزه گالری های زیبا و دیدنی شهر سن پترزبورگ است که حدود بیست سال از تاسیس آن می گذرد . با بازدید از این مجموعه با آثار تاریخی مربوط به زمان شوروی سابق آشنا خواهید شد و باید افزود بازدید از آن رایگان خواهد بود  .

   کتابخانه های شهر سنت پترزبورگ

شهر سن پترزبورگ در تور روسیه  دارای کتابخانه های متعددی است که برخی بسیار باشکوه و زیبا هستند همچنین این شهر ، دارای کتاب فروشی های بزرگی است که میتوانید ساعتها در آن  به مطالعه بپردازید و در عوض هیچ مبلغی از شما دریافت نمی شود .  اغلب این کتابفروشی ها و کتابخانه ها شبانه روز باز هستند و برای ساعتها میزبان شما خواهند بود . بوک ووید و دم نیگی نمونه ای از این کتاب فروشی ها هستند .

ساختمان دانشگاه ایالتی

معرفی جاذبه های دیدنی شهر مسکو را با یکی از ساختمان های باشکوه و تاریخی این شهر در سایت سفر باتو آغاز می کنیم ، که آن را دانشگاه ایالتی نامیده اند . این بنای زیبا و بسیار باشکوه تا سال ۱۹۹۰ میلادی به عنوان بلندترین ساختمان اروپا و هم اکنون بلندترین ساختمان تحصیلی جهان است . و برج اصلی آن دویست و چهل متر ارتفاع دارد و گفته می شود برای بازدید از همه جزئیات آن به سالها زمان نیاز خواهید داشت . دانشگاه ایالتی در نزدیکی استادیوم ورزشی شهر مسکو قرار دارد و نمای زیبایی آن از فواصل بسیار قابل رویت است و به نوعی به نماد شهر مسکو تبدیل شده است .

بنای فتح آسمان – Monument to the Conquerors of Space

این بنای باشکوه و زیبا ، به پاس دستاوردهای دانشمندان و مخترعین روسی در عرصه صنعت هوایی این کشور ، بنیان نهاده شده است . این سازه یکصد و ده متر ارتفاع دارد و در سال ۱۹۶۴ میلادی افتتاح شد . و با ورود به داخل آن از یکی از جذاب ترین موزه های این شهر دیدن خواهید نمود که به صنعت فضانوردی  تعلق دارد . این ساختمان از تیتانیوم ساخته شده و در مرتفع ترین نقطه آن راکتی را می بینید که به سمت فضا نشانه گرفته شده است . در حوالی این ساختمان ، پارک VDNK را می بینید که مکانی جذاب و سرگرم کننده است و برخی از جاذبه های دیدنی شهر مسکو را در خود جای داده است . برخی گردشگران یک دوچرخه کرایه می کنند و به راحتی از تمام جاذبه های این مجموعه در زمان کوتاهی دیدن می کنند .

شهر ازمیر یکی از زیباترین شهرهای کشور ترکیه است که در غرب این کشور و در امتداد دریای اژه واقع شده است . ازمیر ، سومین شهر بزرگ در کشور ترکیه است که آرامش حاکم بر آن سبب شده بسیاری گردشگران این شهر را برای گذران تعطیلات انتخاب کننده و در سالهای اخیر بسیاری از ایرانیان به این شهر مهاجرت نموده اند .

ازمیر شهری آرام است و در آن از شلوغی و ازدحام شهرهایی نظیر استانبول خبری نیست . ازمیر دارای سواحل طلائی ، آبهای نیلگون و طبیعتی زیباست و وجود فرودگاه در این شهر سبب شده سفر به آن آسان باشد . ازمیر همانند اغلب شهر های ترکیه دارای تاریخی دیرینه و پر فراز و نشیب است و بازدید از اماکن و آثار تاریخی بخشی از جاذبه های سفر به این شهر خواهد بود .

 در ادمه ای مطلب برآنیم تا شما را با برخی از جاذبه های دیدنی ازمیر آشنا کنیم ، پس با ما همراه باشید :

بازار کمارالتی

بازار کمارالتی

در ابتدا یکی از بازارهای سنتی شهر ازمیر را به شما معرفی می کنیم که با بیش از یک قرن قدمت مکان ایده الی برای آشنایی با فرهنگ و تمدن مردمان این شهر خواهد بود . اغلب گردشگران بازدید از شهر ازمیر را با گشت و گذار در این بازار سنتی آغاز می کنند و ساعت ها در میان دالان ها و کوچه پس کوچه های این بازار سرگرم خواهند بود . بازار کمارالتی مکانی سر پوشیده است و با وجود حجره های فراوان مکان مناسبی برای خرید و تهیه سوغاتی است . در این بازار هر آنچه را بخواهید ، می یابید و تنوع محصولات در آن بقدری بالا است که به سختی میتوان دست خالی از آن بیرون رفت . همچنین در این بازار با طمع و مزه انواع خوراکی ها و شیرینی جات محلی آشنا می شوید که بهترین آنها آبنبات سنتی این شهر است ، پس بهتر است مقداری از آن را برای سوغات بخرید و به شهرتان ببرید همچنین زیتون های سبز و سیاه شهر ازمیر بسیار مشهور است  .

روستای شیرینجه 

این روستای تاریخی و بسیار زیبا در تور ازمیر قرن ها قدمت دارد و امروزه به یکی از جاذبه های شهر ازمیر تبدیل شده است . روستای شیرینجه با ساختمان های سفید رنگ و شیروانی ها آجری و همچنین کوچه های قدیمی و سنگفرش شده ، به شهرت رسیده و توانسته با گذشت قرن ها هویت تاریخی و سبک سنتی خود را حفظ نماید .

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *