28 مارس, 2024
آموزش ریست فکتوری گوشی شیائومی

آموزش ریست فکتوری گوشی شیائومی

آموزش ریست فکتوری گوشی شیائومی : با ریست کردن، می توانید موبایل را به تنظیمات کارخانه شیائومی برگردانید. فرآبند ریست تنظیمات گوشی شیائومی برای انواع مدل‌های آن تقریبا یکسان است.

در ادامه مراحل تنظیم دستی تلفن یا ریست مجدد آن را به کمک دکمه‌های موجود در خد موبایل آموزش می‌دهیم. ما در این آموزش مدل ردمی ۸ را بررسی می‌کنیم. تنها تفاوتی که ممکن است

در برخی مدل‌های شیائومی برای تنظیمات کارخانه وجود داشته باشد، بحث دکمه‌ها است که با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید به طور دقیق از آن مطلع شوید.

اقدامات لازم قبل از بازنشانی تنظیمات شیائومی

قبل از ریست کردن گوشی شیائومی باید چند اقدام مهم انجام دهید. ابتدا باید مطمئن شوید که از اطلاعات مهم موجود در موبایل پشتیبان تهیه کرده‌اید. بدون انجام این کار تمام شماره‌های تماس مخاطبین، عکس‌ها و اسناد موجود موبایل را پس از ریست کردن از دست خواهید داد.

همچنین باید از کلیه حساب‌های گوگل خود در تلفن همراه خارج شوید. در غیر این صورت پس از بازگشت به تنظیمات اولیه گوشی شیائومی،‌ برای وارد شدن مجدد به حساب‌های گوگل خود با پیغام خطا مواجه خواهید شد.

اگر هم می‌خواهید که از اطلاعات شخصی خود حفاظت کنید تا به دست دیگران نرسد،‌ باید آنها را پیش از ریست کردن رمزنگاری و سپس از آنها بکاپ بگیرید.

ریست کردن گوشی شائومی از طریق تنظیمات

بازنشانی موبایل از طریق تنظیمات ساده‌ترین راه برای انجام تنظیمات کارخانه گوشی شیائومی است. برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید.

وارد تنظیمات تلفن همراه خود شوید. روی گزینه تنظیمات اضافی یا Additional Settings بزنید.

سپس روی گزینه پشتیبان گیری و تنظیم مجدد (Backup and reset) بزنید.

روی گزینه ریست کردن موبایل بزنید و حدود ۱۰ ثانیه صبر کنید.

سپس روی گزینه Next بزنید و مجددا چند لحظه منتظر بمانید.

پنجره پیغامی ظاهر می‌شود که از شما می‌پرسد آیا برای ریست کردن موبایل مطمئن هستید؟ روی گزینه OK کلیک کنید.

کار ریست کردن گوشی شیائومی به پایان رسید.

 

هارد ریست ریست گوشی شیائومی ردمی

ریست کردن گوشی شیائومی از طریق تنظیمات بهترین گزینه است. اما گاهی اوقات شما امکان دسترسی به تنظیمات را ندارید. در این مواقع به ناچار باید از دکمه‌های موجود در موبایل استفاده کنید. مراحل انجام این کار عبارت است از:

موبایل شیائومی ردمی خود را خاموش کنید. اگر به کمک دکمه‌ روشن و خاموش تلفن همراه شما خاموش نمی‌شود باید منتظر بمانید تا باتری تلفن تمام شود و سپس آن را برای حدود ۳۰ دقیقه شارژ کنید تا بتوانید تلفن خود را ریست کنید.

دکمه افزایش صدا و روشن و خاموش کردن تلفن را به طور همزمان برای چند ثانیه نگه دارید. وقتی لوگو Xiaomi Mi روی صفحه موبایل ظاهر شد، دکمه‌ها را رها کنید.

تلفن شما وارد حالت بازیابی شده است. زبان اصلی مورد نظرتان را انتخاب کنید. تلفن شما به حالت بازیابی موجودی می‌رود.

برای بالا و پاین رفتن در منو ظاهر شده از دکمه‌های کاهش و افزایش صدا استفاده کنید. گزینه Wipe Data/Factory Reset را انتخاب کنید.

سپس به صفحه قبل برگردید. گزینه Wipe Cash patition را انتخاب کنید.

مجددا یک مرتبه دکمه روشن و خاموش را برای تأیید بزنید.

پس از اتمام، گزینه Rebot system now را انتخاب کنید و دکمه روشن و خاموش را برای تأیید بزنید.

پس از چند دقیقه تلفن همراه شما مجددا راه‌اندازی می‌شود تا کار ریست کردن را کامل کند.

پس از پایان ریست کردن تلفن همراه می‌توانید داده‌های تلفن همراه خود را بازیابی کرده و برنامه‌هایتان را مجددا نصب کنید.

هارد ریست گوشی های شیائومی به راحتی انجام می‌شود. ریست فکتوری گوشی های شیائومی به تلفن شما آسیب نمی‌زند اما قطعا داده‌های شما پاک می‌شود. پس به یاد داشته باشید حتی الامکان قبل از ریست فکتوری شیائومی از داده‌های خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

اگر با هارد ریست شیائومی مشکل تلفن همراه شما برطرف نمی‌شود، باید موبایل خود را به یک متخصص نشان بدهید تا ایرادات احتمالی را برطرف کند.

آموزش ریست فکتوری گوشی شیائومی

نحوه راه اندازی مجدد تنطیمات اپلیکیشن در گوشی شیائومی

برای این کار باید ابتدا به منو تنظیمات در موبایل خود بروید. سپس روی گزینه App بزنید. در صفحه جدید گزینه Manage App را انتخاب کرده و سپس منو را باز کنید. روی گزینه Reset App Preferences بزنید و در نهایت گزینه Reset Apps را انتخاب کنید. به این ترتیب می‌توانید تنظیمات اپلیکیشن در موبایل خود را ریست کنید.

دقت کنید ممکن است در برخی از مدل ها (در اینجا xiaomi-mi-9 به عنوان مثال استفاده شده است) ابتدا نیاز باشد بخش System را از Setting گوشی انتخاب کنید.

سپس گزینه Reset Option را انتخاب کنید و باقی مراحل ریست تنظیمات اپ را طی نمایید.

آموزش رمز گذاشتن روی تلگرام اندروید و آیفون

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *