19 مارس, 2024

دمنوش های چاق کننده برای افرادی که از کمبود وزن رنج می برند

دمنوش های چاق کننده

افرادخیلی کمی هستند که  تا قبل از عید به دنبال چاق شدن و افزایش وزن باشند! برای این  افراد هم  چندین دمنوش معرفی کردیم تا به سادگی افزایش وزن داشته باشند.

چاق شدن  با ریشه گل قاصدک
ریشه گل قاصدک مغذی است و باعث افزایش اشتها و درمان لاغری می شود. برای استفاده از خواص آن جوشانده آن را در یک فنجان و نیم تهیه کنید. طعم این نوشیدنی تلخ است که آن را بعد از کمی ولرم شدن با عسل شیرین کنید.

ریشه‌ی گیاه قاصدک همچنین یکی از درمان‌های فوق العاده در یبوست است و یبوست از علل اصلی در کاهش اشتها و مشکلات گوارشی است. ریشه گیاه قاصدک سرشار از فیبر است و باعث دفع سموم بدن می شود و در رفع لاغری مؤثر است. از دیگر خواص آن درمان سوءهاضمه و سنگ کیسه صفرا است.

تهیه دمنوش ریشه گل قاصدک

25 گرم ریشه خشک گیاه قاصدک را در یک لیتر آب و به مدت 8 دقیقه بجوشانید و سپس آن را صاف کنید. یک فنجان روزی سه بار به مدت یک ماه میل نمایید

 اثر انجیر در چاق شدن

افراد لاغر اگر به مدت ۲ ماه از انجیر خیسانده در عرق انیسون به صورت ناشتا استفاده کنند، چاق می‌شوند چرا که انجیر و انیسون مجاری جذب غذا را بازکرده و موجب تقویت بدن می‌شود؛ 12 عدد انجیر برای افراد بزرگسال و 6 عدد انجیر برای کودکان کافی است.

با گل سپاسی چاق شوید
ریشه های گل سپاسی برای درمان افرادی که ناخواسته وزن خود را از دست داده اند و یا دچار کمبود اشتها شده اند استفاده می شود.

این گیاه به بدن کمک می کند تا غذا را به نحوی مناسب جذب کند. حساسیت معده، اشتها و همچنین جریان صفرا را افزایش می دهد. این یک گیاه بسیار تلخ است و معمولا گیاهان تلخ به شما کمک می کنند که بهتر غذا بخورید. گل سپاسی یکی از داروهای گیاهی چاق کننده است.

دمنوش های چاق کننده

دمنوش بهار نارنج برای افزایش اشتها
بهارنارنج از نظر طب  ایرانی طبیعتی گرم و خشک دارد و دمنوشی فوق‌العاده اشتهاآور است.

یک قاشق غذاخوری بهار نارنج را در قوری بریزید، آب جوش به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 15دقیقه دم بکشد. در صورت تمایل به شیرین کردن دمنوش، از نبات یا عسل استفاده کنید.

هشدار: استفاده‌ی زیاد از دمنوش بهارنارنج باعث بالا رفتن فشارخون و ضربان قلب می‌شود. همچنین باید این دمنوش را در دوران بارداری و شیردهی با احتیاط مصرف کرد.

جونه یونجه
جوانه یونجه بسیار مغذی و چاق کننده است

مواد لازم برای نوشیدنی چاق کننده

کمپوت آناناس —- 80 گرم

سیب کوچک —- یک عدد

آلفا آلفا (جوانه یونجه ) —- یک مشت

شیر سویا —- ۱۰۰ میلی لیتر

طرز تهیه نوشیدنی چاق کننده:
پوست آناناس را بگیرید و آب آن را به همراه سیب و آلفا آلفا گرفته سپس چند برگ را برای تزیئن نگه دارید . آبمیوه را با شیر سویا مخلوط کرده و کمی آلفا آلفا برای تزئین روی آن بریزید.

دمنوش اسطوخودوس

افزایش اشتها برای کسانی که زخم معده دارند

اگر کسی زخم معده دارد و علاوه بر آن بی اشتها نیز می‌باشد نمی‌توان برای این شخص از گیاهان دارویی مواد تلخ و تند استفاده کرد برای این افراد از نسخه زیر استفاده کنید.

مواد لازم:
به لیمو

بهارنارنج

بادرنجبویه

زرشک

طرز تهیه:
گیاهان فوق را به نسب مساوی مخلوط کرده و یک قاشق مرباخوری از آن را در یک لیوان آب جوش دم کرده و مصرف نمایید.

نکته مهم: نسخه های اشتها آور باید یک ساعت قبل از غذا مصرف شوند.

شیرین بیان
برخی متابولیسم بالایی دارند، افرادی نیز  به صورت ژنتیکی کوچک اندام هستند و بعضی از آنها به اندازه کافی تغذیه نمی کنند. اما راه به دست آوردن وزن، خوردن غذای ناسالم که فقط به بدنتان چربی اضافه می کند نیست. شیرین بیان یک مکمل طبیعی موثر است که به شما کمک می کند وزن خود را افزایش دهید و برای کسانی ایده آل است که سیستم ایمنی ضعیفی دارند.

هات‌ چاکلت از خوشمزه های چاقی
در مصرف نوشیدنی‌های چاق کننده ای که حاوی قند زیادی هستند زیاده‌روی نکنید

برخلاف افراد چاق که مجبورند خودشان را از مصرف نوشیدنی‌های چاق کننده و خوردنی‌های خوشمزه محروم کنند شما می‌توانید با خیال راحت هر نوشیدنی که دوست دارید را بنوشید.

مواد اولیه برای تهیه هات‌ چاکلت از نوشیدنی های چاق کننده
شکلات آب شده دو قاشق غذاخوری

کره‌ی بادام‌ زمینی یک قاشق غذاخوری

شیر یک فنجان

بستنی خامه ای

طرز  تهیه ی نوشیدنی چاق کننده هات چاکلت:
برای اینکه در طول روز یک نوشیدنی خوشمزه و چاق‌کننده میل کرده باشید دو قاشق غذاخوری شکلات آب شده را با یک قاشق غذاخوری کره‌ی بادام‌ زمینی مخلوط کنید. یک فنجان شیر به آن اضافه کنید. مواد را به مدت 2 دقیقه داخل ماکروویو بگذارید تا داغ شود. در نهایت روی هات‌چاکلتتان خامه بریزید و میل کنید.

البته توصیه‌ی ما این است که در مصرف نوشیدنی‌های چاق کننده ای که حاوی قند زیادی هستند زیاده‌روی نکنید چون در هر حال باید حواستان به قند خونتان باشد.

آبمیوه‌ای چاق کننده برای لاغرهای عزیز
افراد لاغر باید برای افزایش اشتها و میل به غذا، 25 دقیقه پیش از وعده‌های غذایی، یک لیوان آبمیوه‌ی طبیعی بنوشند. این کار به افزایش اشتها و جذب بهتر ریزمغذی‌های موجود در مواد غذایی کمک می‌کند. آب انگور بهترین آبمیوه برای چاق شدن است. فقط مراقب باشید با مصرف زیاد آن و نوشیدنی‌های دیگر، در بین غذا باعث پر شدن حجم معده و از بین رفتن اشتهای خود نشوید.

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *