19 مارس, 2024

ازدواج با همسر بزرگتر از خود آری یا خیر؟

فایل دی:  ازدواج با همسر بزرگتر از خود آری یا خیر؟ خیلی افراد فکر می کنند ازدواج با زن جوان تر از خود خیلی راحت تر و لذت بخش تر است ؟ اما حالا بشنید نظر کارشناس روابط زناشویی در مورد ازدواج با شما متفاوت است. او در مورد روابط خود اینطور گفته است: “من از ازدواج خود با زنان جوان‌تر نفرت دارم. ما نقاط تفاهم چندانی با یکدیگر نداشتیم.

 

طبق نظر او در ازدواج با زنان جوان‌تر شوخی‌های شما را متوجه نمی‌شوند و فاقد مهارت‌های لازم برای حفظ یک رابطۀ عمیق و پر معنا هستند. در مقابل ازدواج زنان پا به سن قوی‌تر هستند، این قدرت را در شرایط سخت از دست نمی‌دهند و با کوچک‌ترین مشکلی جا نمی‌زنند.

اما واقعا چرا زنان بزرگتر به عنوان انتخاب‌های بهتر برای ازدواج شناخته می‌شوند؟ چه چیزی آنها را این چنین جذاب می‌کند؟ در نتیجۀ صحبت با کسانی که در این زمینه تجاربی داشته‌اند به این نتیجه رسیدیم که حداقل 5 دلیل برای ازدواج با این افراد وجود دارد:

دلایل برای ازدواج  با همسر بزرگتر

آنها خودشان را می‌شناسند
به گفتۀ Dan Collins، یک نویسندۀ آمریکایی، زنان پا به سن بیشتر بر خود تسلط دارند و تنها برای اینکه خلاء وجودی خود را پر کنند به دنبال مردان راه نمی‌افتند. این زنان فهمیده‌اند که چه دوست دارند و چه دوست ندارند. بنابراین قرار نیست زمان زیادی را به آزمون و خطا با آنها سپری کرد. آنها تلاش نمی‌کنند مشکل هر چیزی را ببینند. البته این موارد کاملاً طبیعی است زیرا با افزایش سن، اگر باهوش باشیم، به تدریج می‌فهمیم چه کسی هستیم و واقعا به چه چیزی در زندگی نیاز داریم.

ازدواج با همسر بزرگتر

ازدواج با همسر بزرگتر

آنها اعتماد به نفس دارند.
Beth Portolese یک زن نیویورکی است که وبسایتی را برای ازدواج مردان و زنان بالاتر از 50 سال راه‌اندازی کرده است.

او می‌گوید که ازدواج با زنان مسن تر بهتر است زیرا که زنان مسن‌تر جرات این را دارند که شما را بفهمند و ببخشند. و این چیزی است که زنان جوان‌تر معمولا انجام نمی‌دهند. یک مساله این است که “رابطۀ جنسی اهمیت کمتری برای آنها دارد.” همه اینها باعث می‌شود که آنها شرایط طرف مقابل خود را درک ‌کنند و همه چیز را به خود نسبت ندهند. آنها واقعا مسائل را شخصی نکرده و بدون پیش داوری آنها را بررسی می‌کنند.

هشدار بالا رفتن سن ازدواج

آنها شما را بهتر درک می‌کنند.
زنانی که سن بیشتری دارند معمولا طرف مقابل خود را بیشتر درک می‌کنند و مسائل او را با آگاهی بیشتری می‌بینند. به خاطر داشتن تجارب بسیار، این زنان انتظارات کمتری نسبت به زنان جوان‌تر خواهند داشت. آنها سن عاشقی و ازدواج را پشت سر گذاشته‌اند و واقعا به دنبال یک همراه می‌گردند تا یک رابطۀ عمیق را با او تجربه کنند.

آنها از بودن با شما لذت می‌برند.
یک نکته بسیار مهم در ازدواج با زنان بزرگتر از خود این است که ظاهر برای آنها اهمیت چندانی ندارد و بیشتر  در ازدواج به درون انسان اهمیت می‌دهند. چیزی که برای آنها در مورد ازدواج اهمیت دارد سوالی از این قبیل است: آیا شما به آنها اهمیت می‌دهید؟ آیا به حرف‌های آنها گوش فرا می‌دهید؟ آیا شما مهربان، شریف و خوشرو هستید؟ زنان مسن‌تر هستند که این ویژگی‌های مثبت را در شما مشاهده کرده و به خاطر قابل اعتماد بودن، شنوندۀ خوب بودن و بالغ بودن از شما قدردانی می‌کنند.

آنها خردمند هستند.
زنان پا به سن به این آگاهند که داشتن یک رابطۀ واقعی کار مشکلی است. آنها به راحتی با شما مخالف می‌کنند و از مخالف شما با خود ناراحت نمی‌شوند. هیچگاه به خاطر مسائل کوچک از شما فرار نمی‌کنند.

آنها می‌دانند که برای کسب مهارت‌های لازم برای حفظ رابطه نیاز به زمان است… و بنابراین صبر پیشه می‌کنند. از آنجائی که این زنان به رشد شخصی خود علاقه دارند، احساس نمی‌کنند که باید مرد خود را نجات دهند یا اینکه به او زندگی کردن را یاد دهند. به جای این به دنبال مردانی می‌گردند که خود در حال رشد بوده و می‌توانند در این زمینه به آنها هم یاری دهند.

با این ترفند ها قلب زنان را تسخیر کنید

ازدواج معکوس ریشه در این مشکلات روحی دارد
اعظم السادات مرتضایی درمانگر و روانشناس زوجین درباره علل گرایش پسران به ازدواج با دختران بزرگتر از خودشان اظهار کرد: پسران به دلیل کمبودهای عاطفی که دارند به سمت زنانی بزرگتر از خودشان گرایش پیدا می‌کنند تا با آنها ازدواج کنند؛ این زنان به پسران توجه و محبت و از آن‌ها حمایت می‌کنند.

وی بیان کرد: عزت نفس پایین پسران یکی از علل اصلی گرایش آنها به ازدواج با دخترانی بزرگتر از خودشان است؛ وضعیت مالی و اقتصادی خوب دختران هم برای پسران بسیار مهم است به طوری که پسران تمایل دارند با دخترانی بزرگتر از خودشان که وضعیت مالی و اقتصادی خوبی دارند، ازدواج کنند

پول و مسکن در ازدواج معکوس حرف اول را می زند
شهیدی تأکید کرد: ازدواج معکوس فرصت زندگی مشترک را برای زنانی که در سنین بالا هستند، فراهم می‌کند؛ وقتی که پسران با دخترانی که وضعیت مالی و اقتصادی خوبی دارند، ازدواج می‌کنند دیگر دغدغه مسکن و مسائل اقتصادی را ندارند؛ زنان در سنین بالاتر پختگی بیشتری دارند و دیگر احساسات و عواطف زودگذر بر آنها حاکم نیست بنابراین آن‌ها بهتر زندگی را اداره و کمتر احساساتی رفتار می‌کنند.

بهترین اختلاف سنی دختر و پسر برای ازدواج
شهیدی بیان کرد: اگر پسر زیر ۲۵ سال با خانمی خیلی بزرگتر از خود ازدواج کند، این احتمال وجود دارد که این ازدواج‌ به طلاق منجر شوند؛ در ازدواج‌های معکوس زوجین با گذشت زمان به پختگی عقلانی و عاطفی می‌رسند و این پختگی باعث می‌شود که مقبولیت و صمیمیت بین زوجین کاهش پیدا کند؛ معیارها، توقعات و انتظارات آنها با یکدیگر متفاوت باشد و بینش و نگرش آنها نسبت به ازدواج تغییر پیدا کند.

وی درباره مناسب‌ترین فاصله سنی بین دختر و پسر برای ازدواج افزود: بهتر است که مردان سه تا پنج سال از زنان بزرگتر باشند؛ وقتی زن در سن بالاتر است قدرت و کنترل بیشتری را بر مرد اعمال می‌کند و احترام کمتری را به مرد می‌گذارد پس اگر مرد از طرف همسرش تأیید، محبت و احترام را دریافت نکند زندگی زناشویی آنها به مخاطره می‌افتد.

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

1 یک نظر

  1. شاهین پاسخ

    ازدواج با همسر بزرگتر از خود اگر به درک مقابل رسیده باشند امکان پذیر هست.
    نه اینکه هرکسی بخواد خودش رو به دیگری تحمیل کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *