27 آوریل, 2024
فاصله شیراز تا بوشهر

فاصله شیراز تا بوشهر

فاصله شیراز تا بوشهر

فاصله شیراز تا بوشهر یکی از مهم‌ترین مسیرهای جاده‌ای در جنوب ایران است. این مسیر که به طول حدود 300 کیلومتر امتداد دارد، از شیراز به سمت جنوب غربی می‌رود و در نهایت به بوشهر می‌رسد. این مسیر علاوه بر اینکه جاده‌ای اصلی بین دو شهر مذکور است، به عنوان یکی از مسیرهای مهم تجاری و گردشگری در ایران نیز شناخته می‌شود.

شیراز به عنوان پایتخت فرهنگ و تاریخ ایران، یکی از مقاصد گردشگری مهم در کشور است. این شهر با دارا بودن باغ‌های واقع در اطراف خود، آثار باستانی مانند پاسارگاد و تخت جمشید و معماری منحصر به فرد خانه‌های قدیمی در محله‌های مختلف شهر، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. بوشهر همچنین یکی از شهرهای ساحلی ایران است و با داشتن سواحل زیبا و تاریخچه‌ای بسیار قدیمی، محبوبیت زیادی در بین گردشگران دارد.

این جاده از مناظر طبیعی دیدنی و روستاهای زیبایی عبور می‌کند. علاوه بر این، این مسیر دارای امکانات مناسبی مانند جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، رستوران‌ها و مکان‌های استراحت است که مسافران می‌توانند از آنها استفاده کنند.

بلیط هواپیمای شیراز به مشهد

فاصله شیراز تا بوشهر از نظر مسافت و زمان چقدر است؟

برای رسیدن از شیراز به بوشهر دو مسیر پیش رو دارید. مسیر اول سر راست‌تر و نزدیک‌تر است که از شهرهای برازجان و قائمیه می‌گذرد. این مسیر با مسافت 298 کیلومتری که دارد، حدود 4 ساعت در جاده‌های شیراز به بوشهر میزبان شما خواهد بود. مسیر دوم از فیروزآباد می‌گذرد و با مسافت 337 کیلومتری‌اش، حدود یک ساعت دیگر به مسیرتان اضافه می‌کند. در واقع در این مسیر 5 ساعت در راه هستید تا به بوشهر برسید.

 فاصله بوشهر تا شیراز چند کیلومتر است؟

در صورتی که قصد دارید مسیر اول را انتخاب کنید، با گذر از شهرهای  خان زنیان ، نودان ، قائمیه ،کنار تخته ، برازجان در نهایت به شیراز می‌رسید. این مسافت حدوداً 4 ساعته، نزدیک 300 کیلومتر است. در صورتی که مسیر دوم را انتخاب کنید، از شهرهای چغادک، اهرم، کلمه، فراش بند و کوار گذشته عبور می کنید ؛ این مسیر 337 کیلومتری است. البته با وجود طولانی‌تر بودن مسافتی که نسبت به مسیر اول دارد، جاذبه‌های بیشتری نیز سر راه‌تان وجود داشته و می‌تواند لذت سفر را برایتان بیشتر کند.

فاصله از شیراز  به وسیله اتوبوس، 297 کیلومتر، 4 ساعت 30 دقیقه
پایانه های شهر شیراز  که برای شهر بوشهر اتوبوس دارند
پایانه مسافربری امیر کبیر شیراز
آدرس، شیراز, بلوار امیرکبیر, خیابان توانیر, ترمینال امیرکبیر شیراز
شماره تماس، 07138335470

فاصله شیراز تا بوشهر

فاصله شیراز تا بوشهر با هواپیما

در حال حاضر از فرودگاه شیراز به فرودگاه بوشهر و بلعکس پروازی انجام نمی شود.

فاصله شیراز تا بوشهر با قطار

قابل توجه است که راه آهن شیراز به بوشهر هم اکنون در حال احداث می باشد و تا سال 1399 هنوز به بهربرداری نرسیده است.

 

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید