19 مارس, 2024
علت خنک نکردن کولر ماشین پراید

علت خنک نکردن کولر ماشین پراید

دلیل و علت خنک نکردن کولر ماشین پراید  : اگر کولر ماشین شما خراب شده است، بهتر است هر چه سریع‌تر آن را تعمیر کنید زیرا این امر می‌تواند به مرور زمان به موتور خودرو فشار بیاورد. تشخیص از کار افتادن یا دچار مشکل شدن کولر کار آن چنان سختی نیست. در این مطلب از فایل دی به بررسی علت خوب خنک نکردن کولر ماشین و شیوه حل این مشکل می‌پردازیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

نحوه تشخیص مشکل خنک نکردن کولر ماشین

ابتدا ماشین را روشن کنید. سپس کولر را روشن کنید. کولر را روی بالاترین درجه بگذارید. به صدای جریان باد گوش دهید. سپس دست خود را جلوی دریچه بگذارید و میزان سرد بودن جریان هوا را بسنجید. جریان فشار هوا را روی درجه کم و زیاد بگذارید و میزان جریان هوا را تست کنید. آیا جریان هوا در تمامی حالت‌ها یکسان است؟ در کدام حالت صدای کولر تغییر می‌کند؟ آیا جریان هوا از همان دریچه‌ای که انتخاب کرده‌اید، می‌وزد؟

گاهی می‌توان علائم خرابی کمپرسور کولر خودرو را با بوی هوا تشخیص داد. آیا بوی نم، سوختگی و… احساس می‌کنید؟ اگر گرد و غبار روی فیلتر جمع شده باشد، می‌توانید بوی آن را احساس کنید. سپس فیوز ماشین را چک کنید. اصولا فیوز در زیر کاپوت یا صندوق عقب قرار دارد. بستگی به مدل ماشین شما دارد.

گاهی موش‌ها و جوندگان در شلنگ‌های HVAC گیر می‌کنند یا لانه می‌سازند. همین امر موجب می‌شود تا در هنگام رانندگی در موتور دمنده گیر کنند. علاوه بر سر و صدای زیاد، موجب بوی بد و گرم شدن هوای کولر می‌شوند.

چرا کولر ماشین خنک نمیکند؟ به دلیل وجود کپک

ممکن است دلیل گرم بودن باد کولر ماشین وجود کپک و گرد و خاک باشد. وقتی کولر را به مدت طولانی روشن نگه می‌دارید، منافذ آن با میکرو ارگانیسم‌هایی کوچک پر می‌شود. این باکتری‌ها می‌توانند دریچه کولر را مسدود کنند و روند خنک‌سازی را مختل می‌کند. برای اینکه از این روند جلوگیری کنید، بهتر است ماشین خود را هر ۵ الی ۶ ماه سرویس کنید. این کار حتی موجب طولانی شدن عمر کولر ماشین می‌شود.

مشکل خنک نکردن کولر ماشین به دلیل مسائل الکتریکی

ممکن است علت کم شدن باد کولر ماشین خراب شدن بخش‌‌های الکتریکی کولر باشد. وقتی دمای هوا بسیار گرم باشد و ماشین خود را زیر آفتاب بگذارید، سیم‌های برقی داغ می‌شوند. گاهی این امر موجب خراب شدن اتصالات داخلی کولر می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برای حل این مشکل ماشین را نزد متخصص ببرید. خودتان هم می‌توانید سیم‌ها را با چسب برق پوشش دهید اما باید در این کار دقت زیادی داشته باشید.

گاهی هم ممکن است نتوانید بخش‌های مختلف را از هم به درستی جدا کنید و اشتباها سیم‌ها را بپوشانید. پس بردن ماشین نزد تعمیرکار بهترین گزینه برای جلوگیری از این خرابی است.

علت خنک نکردن کولر ماشین پراید

علت خنک نکردن کولر ماشین پراید

چگونه بفهمیم گاز کولر ماشین کم شده است؟ نشت مبرد

نشت مبرد دیگر علت خوب خنک نکردن کولر ماشین است. در واقع این مبرد است که فضای ماشین را خنک می‌کند. این نشت معمولا در شلنگ کولر اتفاق می‌افتد. گاهی پیدا کردن محل مشکل بسیار دشوار است. اگر ماده‌ای روغنی دور شلنگ جمع شده است، نشانه نشت مبرد است. می‌توانید از مبرد مخصوص ماشین خود استفاده کنید تا این مشکل برطرف شود. اما بهتر است برای حل این مشکل، ماشین خود را نزد تعمیرکار ببرید.

از یک دماسنج هم برای سنجیدن دمای محیط و مبرد استفاده کنید. دمای محیط بر دمای مبرد تاثیر می‌گذارد. همچنین می‌توانید با دستمالی تمیز نشت دور شلنگ را تمیز کنید.

شلنگ همراه کیت مبرد را به پورت پایین وصل کنید. سمت دیگر شلنگ باید به نازل قوطی وصل باشد. شلنگ باید طول کافی داشته باشد تا نیازی نباشد قوطی مبرد را در موتور قرار دهید. از دستگاه اندازه‌گیری فشار هم استفاده کنید تا در زمان شارژ مجدد بدانید که چه زمانی باید شارژ را متوقف کنید.

برای استفاده از مبرد باید درب آن را سوراخ کنید تا گاز آزاد شود و داخل سیستم تهویه بروید. قوطی را بالاتر از شلنگ نگه دارید. گهگاهی آن را تکان دهید تا فشار آن تنظیم شود. در زمان پر کردن مجدد سیستم، حواستان به نشت شلنگ باشد. اگر نشتی وجود دارد، باید یک تعمیرکار ماشین را ببیند. پس از پر کردن تهویه، شلنگ را جدا کنید. اگر در قوطی مبرد گاز وجود دارد، آن را باید در جای خنک نگه دارید تا بتوانید دوباره از آن استفاده کنید.

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

1 یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *