27 آوریل, 2024
خرید واکس داشبورد

خرید بهترین واکس برای داشبورد خودرو

خرید بهترین واکس برای داشبورد خودرو

یکی از مهم‌ترین بخش‌های داخلی که تأثیر بسزایی در زیبایی کابین خودرو دارد، داشبورد است. امروزه تمیزکننده‌ها و براق‌کننده‌های متنوعی روانه بازار شده‌اند که یکی از آن‌ها واکس داشبورد است و خرید واکس داشبورد خودرو که با‌کیفیت باشد، از اهمیت بالایی برخوردار است. بخش‌های داخلی و بدنه خودرو همواره در معرض آسیب و آلودگی قرار دارند و به همین خاطر نگهداری از آن‌ها نه تنها بر زیبایی ماشین مؤثر است، بلکه طول عمر بدنه و سطوح داخلی خودرو را نیز افزایش می‌دهد.

خرید واکس داشبورد

خرید واکس داشبورد

واکس داشبورد خودرو چیست؟

واکس مخصوص داشبورد خودرو موادی است که پس از شستشو و تمیزکاری بدنه و کابین روی داشبورد زده می‌شود. این مواد، لایه محافظی روی داشبورد ایجاد می‌کنند که در عین اینکه باعث براقی و جذابیت آن می‌شود، در دراز مدت از جذب گرد و غبار و آلودگی روی داشبورد جلوگیری می‌کند.

انواع واکس داشبورد خودرو

واکس داشبورد خودرو در انواع و مدل‌های مختلفی تولید شده است که هر یک از آن‌ها علاوه بر قدرت پاک‌کنندگی و براق‌کنندگی ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. برای انتخاب بهترین واکس برای داشبورد ماشین در ابتدای امر باید به جنس داشبورد توجه کنید. همچنین مهم‌ترین ویژگی یک واکس خوب مدت زمان ماندگاری آن و مقدار واکسی است که باید داشبورد استفاده کنید. البته ماندگاری تنها برای خوب بودن کافی نیست. چرا که برخی از برندها با افزودن ناخالصی و یا استفاده از مواد نفتی در ساختار واکس، افراد را به اشتباه می‌اندازند. در بهترین حالت یک واکس داشبورد می‌تواند درخشندگی خود را تا ۴۸ ساعت حفظ کند. کیفیت و قدرت جلادهندگی نیز از دیگر ویژگی‌های یک واکس خوب هستند.

اگر می‌خواهید روی داشبورد یک لایه محافظ ایجاد کنید که جذابیت و درخشندگی آن را چند برابر کند، می‌توانید از واکس داشبورد ژله‌ای استفاده کنید. واکس داشبورد اسپری کاربری ساده‌تری نسبت به مدل قبلی دارد. این محصول از رنگ‌پریدگی، ترک‌خوردگی و ماتی داشبورد جلوگیری می‌کند و با ایجاد یک لایه محافظ مانع از جذب چربی و آلودگی روی آن می‌شود. تنها کافی است مقداری از آن را روی سطح بپاشید و سپس با یک اسفنج آن را تمیز کنید. بهترین نوع واکس داشبورد، واکس داشبورد نانو است که تمیزکننده و براق‌کننده انواع داشبورد به خصوص از نوع پلاستیکی است. از این محصول می‌توانید برای تمیز کردن لاستیک‌های دور درب، پنل‌های پلاستیکی، صندلی‌های چرم و… استفاده کنید. این محصول ضد الکتریسیته ساکن است و از جذب گرد و غبار به خوبی جلوگیری می‌کند.

مزایای واکس داشبورد خودرو

مزایای خرید واکس داشبورد خودرو عبارت‌اند از:

  • باکتری‌ها و آلودگی‌های داخل کابین را از بین می‌برد.
  • باعث زیبایی و درخشندگی داشبورد می‌شود.
  • از مات شدن و خوردگی داشبورد در برابر نور خورشید جلوگیری می‌کند.
  • با ایجاد یک لایه محافظ از جذب گرد و غبار جلوگیری می‌کند.

معایب واکس داشبورد خودرو

واکس خودرو در دو مدل براق‌کننده و مات‌کننده تولید می‌شود. در صورتی که مدل براق‌کننده به مقدار زیاد و از برندهای نامعتبر استفاده شود، باعث لغزندگی فرمان می‌شود. باعث انعکاس نور در شیشه جلوی خودرو شده و دید راننده را مختل می‌کند. گرد و غبار را به خود جذب می‌کند؛ اما در مقابل واکس داشبورد مات ماندگاری بیشتری دارد و از جذب گرد و غبار نیز به خوبی جلوگیری می‌کند.

طریقه استفاده از واکس داشبورد

ابتدا باید تمامی سطوح داشبورد را با استفاده از دستمال و یک پاک‌کننده مناسب، تمیز کرده و به طور کامل خشک کنید. در صورتی که تمامی قسمت‌های داشبورد از یک جنس ساخته شده است، استفاده از یک نوع واکس کافی است؛ اما در غیر این صورت ممکن است برای هر یک از بخش‌ها نیاز باشد که از واکس مخصوص آن استفاده کنید. در صورتی که از واکس جامد استفاده می‌کنید، باید مقداری از آن را روی دستمال مالیده و سپس در یک جهت و به آرامی روی سطح بکشید. واکس‌های مایع کاربری ساده‌تری دارند و می‌توانید مقداری از آن را روی داشبورد بپاشید و با استفاده از یک اسفنج و یا دستمال نرم آن را روی تمامی بخش‌ها پخش کنید.

چه زمانی باید از واکس داشبورد ماشین استفاده کنیم؟

واکس داشبورد آخرین ماده‌ای است که باید پس از کارواش و یا تمیز کردن خودرو استفاده کنید؛ بنابراین بهترین زمان برای استفاده از واکس داشبورد خودرو پس از شستشوی آن و تمیز کردن کامل و خشک کردن تمامی بخش‌های داشبورد است.

هرچند وقت یک بار از واکس داشبورد استفاده کنیم؟

بهتر است واکس داشبورد ماشین هافنر را حداقل هفته‌ای یک بار استفاده کنید. به دلیل اینکه به خوبی از بخش‌های چرمی و پلاستیکی داشبورد محافظت می‌کند و باعث افزایش طول عمر این بخش‌ها می‌شود.

نکات مهم برای خرید واکس داشبورد ماشین

برای خرید واکس داشبورد باید به چند نکته توجه داشته باشید:

۱. باید واکسی برای داشبورد خریداری کنید که حاوی مواد مضر نباشد. به دلیل اینکه استفاده از آن تقریباً در محیط بسته انجام می‌شود و به همین خاطر باید از موادی با کیفیت بالا برای ساخت آن استفاده شده باشد.

۲. واکس داشبورد خوب واکسی است که در ساخت آن از پارابن و فرمالین استفاده نشده باشد. این مواد سرطان‌زا هستند و باعث ایجاد حساسیت‌های تنفسی و پوستی می‌شوند.

۳. واکس داشبورد نباید عطر زیادی داشته باشد. بوی زیاد آن به خاطر اسانسی است که در ساخت آن استفاده شده است و در اثر گرما تبخیر می‌شود و تمامی بخش‌های کابین را آلوده می‌کند. تنفس این مواد در طولانی مدت بسیار خطرناک است.

۴. همان‌طور که در بخش‌های قبل به این موضوع اشاره شد، واکس داشبورد خودرو نباید خیلی براق باشد. به دلیل اینکه نور را به شیشه انعکاس داده و باعث خستگی چشم راننده می‌شود و دید او را مختلف می‌کند.

۵. از خرید واکس داشبوردهای چرب خودداری کنید. این مواد جذب گرد و غبار و آلودگی را افزایش می‌دهند. این محصولات بهترین مکان برای جذب باکتری‌هایی هستند که سلامتی افراد را به خطر می‌اندازد.

۶. واکس داشبورد خوب باید حاوی مواد ضد بخار باشد. به خصوص در تابستان گرما باعث تبخیر مواد موجود در آن شده و لایه‌ای از آن روی شیشه می‌نشیند و باعث محدودیت در دید می‌شود.

واکس داشبورد هافنر

واکس داشبورد هافنر

واکس داشبورد خودرو از کجا بخریم؟

اگر قصد خرید یک واکس خودرو خوب را دارید که کیفیت بالایی دارد و از مواد مضر در ساخت آن استفاده نشده است، خرید واکس داشبورد هافنر haffnerwash.com را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این محصول از مواد با کیفیت ساخته شده و قیمت مناسبی دارد. ماندگاری بالایی دارد و از جذب گرد و غبار جلوگیری می‌کند. برای مشاهده قیمت واکس خودرو در مدل‌های مختلف می‌توانید روی هر محصول کلیک کنید و در صورت تمایل به دریافت مشاوره برای خرید با ما تماس بگیرید.

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید