24 آوریل, 2024

تجربه هم‌نشینی با طبیعت با اجاره کلبه‌های جنگلی لفور

تجربه هم‌نشینی با طبیعت با اجاره کلبه‌های جنگلی لفور

اگر از آن دسته از افرادی هستید که به جنگل علاقه دارید و برای سفر خود می‌خواهید به یک منطقه جنگلی سفر کنید، جنگل لفور گزینه بسیار مناسبی است. این منطقه در شهرستان سوادکوه استان مازندران است که جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیار جذابی دارد و می‌توانید هنگام سفر از آن ها بازدید کنید. جالب است بدانید که در این منطقه اقامتگاه های مختلفی وجود دارد و شما می‌توانید حتی اقدام به اجاره کلبه سوییسی استخردار کنید. بنابراین سفر به این منطقه می تواند جذابیت های بسیار زیادی داشته باشد! به همین دلیل قصد داریم به بررسی کامل این منطقه و جاذبه های دیدنی آن بپردازیم.

جنگل لفور کجاست؟

جنگل لفور کجاست! در واقع جنگل لفور در دهستان لفور قرار گرفته است و دهستان لفور هم یکی از مناطق شهرستان سواد کوه در مازندران است. این منطقه جاذبه های طبیعی بسیار زیادی دارد و توانسته تعداد زیادی از گردشگران را به خود جذب کند. جالب است بدانید که این جنگل از منطقه شرق به بخش زیر آب و جوارم منتهی می‌شود و هنگامی که در جنگل در حال گشت و گذار هستید، باید حواستان به این موضوع باشد. بنابراین جنگل لفور یک جاذبه طبیعی، بکر و تاریخی است و توانسته به یکی از مقاصد گردشگری مازندران تبدیل شود.

جنگل لفور کجاست

در جنگل لفور نه تنها می‌توانید جاذبه های طبیعی را مشاهده کنید، بلکه در آن اقامتگاه های مختلفی هم ایجاد شده است که می‌توانید در دل جنگل اقامت داشته باشید. در این جنگل صدای آبشار، پرندگان و رودها به گوش می رسد که یک فضای آرامش بخش و دلنشین ایجاد کرده است. البته برای دسترسی به این جنگل باید چند ساعتی را پیاده روی داشته باشید اما دسترسی به اقامتگاه های آن به کمک ماشین شخصی امکان پذیر است. بنابراین اگر به دنبال یک محل آرام و سالم برای دور شدن از هیاهوی شهر و تجربه کردن آرامش هستید، جنگل لفور گزینه بسیار مناسبی است.

کلبه جنگلی در جنگل لفور سواد کوه

اگر قصد اقامت در جنگل لفور را دارید، راه های زیادی برای آن وجود دارد! یکی از ساده ترین راه ها این است که شما کمپ برپا کنید و یک شب را زیر آسمان پر از ستاره جنگل لفور بگذرانید. البته برپا کردن کمپ، کار ساده ای نیست و باید حتماً افرادی کاربلد و باتجربه در جمع شما حضور داشته باشند. همچنین باید جمعیت شما زیاد باشد تا جلوی هر گونه خطری گرفته شود. بنابراین اگر تعداد شما کم است و افراد با تجربه در کمپ زدن در کنار شما حضور ندارند، بهتر است کمپ زدن را فراموش کنید و به سراغ راه حل بهتری بگردید.

 

یکی از بهترین راه های اقامت در جنگل لفور، اجاره کلبه جنگلی است. شما با این کار می‌توانید یک ویلای جذاب اجاره کنید. ویلاهای جنگل لفور از کاهگل و چوب ساخته می‌شوند که حس بومی بودن را به شما القا می کند. همچنین میزبان این کلبه ها در کنار شما هستند تا با غذاهای محلی و لذیذ این منطقه پذیرای شما باشند. واقعاً در سفر به کلبه جنگلی لفور هیچ چیزی نمی‌تواند به اندازه اقامت در کلبه های چوبی لذت بخش باشد! شما می توانید کلبه های چوبی در جنگل لفور را از طریق پلتفرم جاباما پیدا کنید، اطلاعات و تصاویر آن را ببینید و در صورت نیاز آن را به صورت آنلاین رزرو کنید.

جاهای دیدنی جنگل لفور

اگر قصد سفر به جنگل لفور را دارید، بهتر است ابتدا با جاهای دیدنی آن آشنا شوید! جاهای دیدنی مختلفی در جنگل لفور وجود دارد و شما می‌توانید برای بازدید از آنها برنامه ریزی کنید. ما هم در این بخش می‌خواهیم به بررسی 4 مورد از بهترین جاهای دیدنی جنگل لفور بپردازیم تا بتوانید یک یا چند مورد از آن ها را برای بازدید در نظر داشته باشید:

●       پارک جنگلی آذر رود

یکی از بخش های بسیار جذاب و دیدنی جنگل لفور، پارک جنگلی آذر رود است. در این منطقه امکانات تفریحی و گردشگری مناسبی در اختیار کاربران قرار گرفته است و یکی از مکان های مناسب برای برپایی چادر است. از مهم ترین پوشش های گیاهی و جانوری این منطقه می توان به درختان راش، ممرز، ازگیل، انجیلی، توسکا و جانورانی مانند گراز، مارمولک‌ درختی، شغال و… اشاره کرد.

 

●       آبشار گزو

یکی از بلندترین آبشارهای ایران که ارتفاع آن حدود 48 متر است، آبشار گزو است که در جنگل لفور واقع شده است. در این منطقه تعدادی حوضچه پرورش ماهی هم وجود دارد و می توانید سفر جنگلی خود را با خرید ماهی و کباب کردن آن در دل طبیعت و جنگل لذت بخش کنید. بهترین زمان برای بازدید از این آبشار بهار و پاییز است تا بهترین آب و هوا را تجربه کنید.

 

●       پلنگ دره

یکی از مشهورترین و زیباترین مناطقی که در جنگل لفور وجود دارد، پلنگ دره است. این منطقه در فصل های گرم میزبان تعداد زیادی از گردشگرانی است که به این منطقه سفر می‌کنند. در این منطقه رودخانه ای وجود دارد که می‌توانید برای آب بازی از آن استفاده کنید. همچنین در انتهای رودخانه هم می‌توانید به آبشار هشت متری پلنگ دره دسترسی پیدا کنید و از پیمودن مسیر آن لذت ببرید.

پلنگ دره

چند نکته مهم برای سفر به جنگل لفور

هنگام سفر به جنگل لفور، چند نکته مهم وجود دارد که با رعایت آن ها نه خودتان آسیب می بینید و نه به جنگل لفور آسیب می زنید! 3 نکته اساسی و ضروری برای سفر به جنگل لفور عبارتند از:

●       حمل وسایل لازم برای سفر به جنگل لفور

اولین نکته ای که برای سفر به جنگل لفور باید رعایت کنید، حمل وسایل لازم برای سفر به آن است. در واقع شما باید تمام تجهیزات و وسایل ضروری برای سفر به این منطقه جنگلی را همراه خود ببرید. در روزهای بارانی مسیر جنگل لفور لغزنده است و پیشنهاد می کنیم عصاهای مخصوص پیاده روی را همراه خودتان داشته باشید.

●       آسیب نزدن به حیوانات و موجودات حاضر در جنگل

در جنگل موجودات و حیوانات زیادی وجود دارند و مهم ترین مسئله ای که برای سفر به جنگل باید رعایت کنید این است که به این موجودات زنده آسیب نزنید! چرا که آسیب زدن به آن ها به معنای آسیب زدن به محیط زیست و حیات وحش است. همچنین باید خودتان هم حواستان باشد و به همراه یک فرد با تجربه سفر کنید تا حیوانات آنجا به شما آسیب نزنند. استفاده از لباس مناسب می تواند جلوی آسیب های ناشی از حملات احتمالی حیوانات جنگلی را بگیرد.

●       استفاده از جی پی اس برای جلوگیری از گم شدن

جنگل گردی بسیار لذت بخش است اما تا زمانی که در آن گم نشوید! یکی از مشکلاتی که با آن ممکن است روبرو شوید، گم شدن در جنگل است. برای جلوگیری از چنین مشکلی حتماً GPS به همراه داشته باشید و ترجیحاً از یک فرد آشنا به آن منطقه برای گردش در جنگل کمک بگیرید. به عنوان مثال گروه های گردشگری یا تورهای طبیعت گردی گزینه مناسبی هستند!

اگر قصد اجاره کلبه در جنگل لفور را دارید، می‌توانید از طریق پلتفرم جاباما اقدام کنید تا یک کلبه مناسب پیدا کنید. همچنین در شهرهای دیگر شمال ایران می توانید ویلا اجاره کنید! کافی است با کمک اجاره ویلا شمال جاباما ویلای مناسب خود را پیدا کنید و پس از کسب اطلاعات لازم در مورد آن، به صورت آنلاین رزرو کنید.

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید