18 آوریل, 2024
علائم کرونا

با مهمترین علائم کرونا آشنا شوید

نخستین علامت‌ها در مبتلایان به ویروس کرونا شامل تب، سرفه، درد و خستگی است؛ اما این علائم به مرور طی چند روز تشدید می‌شود و در ارزیابی‌های بالینی انجام‌شده از سوی پزشکان بر روی بیماران مبتلا به این ویروس مشخص‌شده که ۹۰.۹ درصد افراد تب، ۷۵ درصد سرفه و ۴۷ درصد نیز درد و خستگی داشته‌اند.

این متاآنالیز بر اساس داده‌های هشت مقاله بر روی پنج هزار و ۷۳۲ بیمار مبتلا به کرونا ویروس COVID-۱۹ منتشر شده که طی آن پژوهشگران و پزشکان به نتایج ۹۵.۶ درصد سی‌تی اسکن غیر نرمال قفسه سینه، ۹۰.۹ درصد تب، ۷۰.۸ درصد سرفه، ۴۱ درصد خستگی عضلات و ۱۴.۸ درصد سندروم دیسترس تنفسی حاد دست‌ یافته‌اند.

از زمان آلوده شدن تا بروز نخستین علایم این ویروس تا بستری شدن فرد بیمار در بیمارستان با تشدید علایم هفت روز، کوتاهی و تنگی نفس هشت روز، در موارد شدید و البته با درصد کم سندرم حاد دیسترس تنفسی ۹ روز و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بین ۱۰ تا ۱۱ روز زمان می‌برد.

کرونا ویروس‌ها خانواده بزرگی با چند صد نوع هستند که از این تعداد زیاد، ۶ نوع از آن‌ها تاکنون به‌عنوان ویروس بیماری‌زای انسان شناخته‌شده‌اند. از این ۶ مورد چهار نوع در حد آنفلوانزای خفیف هستند و دو مورد دیگر به‌عنوان MERS و SARS شناخته‌شده است. جدیدترین ویروسی که در کشور شیوع پیدا کرده از این خانواده است.

جملات زیبا در مورد زندگیعلائم کرونا

تاریخچه بیماری کرونا

براساس گزارشات اولین مورد بیماری در سپتامبر 2012 در مردی 60 ساله در عربستان سعودی کشف شد که به مرگ بیمار انجامید . این مرد چند روز قبل از آن به دبی سفر کرده بود و دومین مورد در مردی 49 ساله در قطر که او نیز در گذشت و کشف بیماری اولین بار در آزمایشگاه Health Protection Agency’s در Colindale لندن به تایید رسید .

پیشنهاد شده است که این بیاری به نام سندرم نارسایی تنفسی خاورمیانه یا Middle East respiratory syndrome coronavirus که با اختصار MERS-CoV نامگذاری شود .

 

علائم و نشانه های بیماری کرونا :
علائم سرما خوردگی و یا آنفلوانزا معمولا از دو تا چهار روز پس از عفونت ویروس کرونا اتفاق می افتد و معمولا خفیف است.

علائم کرونا عبارتند از:

سیستمی:تب و احساس خستگی مفرط
تنفسی:آبریزش بینی، عطسه، گلو درد، سرفه خشک، تنفس کوتاه و مقطعی و تند ، در موارد نادر، تب
کلیه ها:کاهش عملکرد(کاهش حجم ادرار یا تعداد دفعات دفع)
روده ای:اسهال
سیستم گردش خون:کاهش تعداد گلبولهای سفید
خستگی
تشدید علائم آسم
این بیماری می تواند به سینه پهلو ، التهاب ریه ها و آب گرفتگی کیسه های هوا منجر شود و در نهایت باعث نارسایی ریوی می گردد .

مسی بالاخره ازدواج کرد

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *