19 آوریل, 2024
شهرهای تمیز ایران

با تمیزتزین شهرهای ایران آَشنا شوید

با تمیزترین شهرهای ایران آَشنا شوید

شهرهای مختلف ایران تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند و یکی از این تفاوت ها در میزان پاکیزگی و نظافت آن ها در موارد مختلفی از جمله پاکیزگی هوا و خیابان ها است. برای مثال، کلان شهرهایی همچون تهران آلوده تر بوده و هوای ناپاک تری نیز دارند. در ادامه این مطلب همراه فایل دی  باشید تا با 5 مورد از تمیزترین شهرهای ایران آشنا شوید.

1- تبریز

تبریز یکی از کلان شهرهای اصلی و مدرن ایران و واقع در استان آذربایجان شرقی است. این شهر همچنین بزرگترین قطب اقتصادی منطقه آذربایجان ایران به شمار می رود. در رابطه با شهر تبریز که به عنوان یکی از تمیزترین شهرهای ایران شناخته می شود، گفته شده که تبریزی ها به دلیل مهمان نواز بودن، همواره حساسیت خاصی نسبت به تمیزی و نظافت شهرشان از خود نشان می دهند. عنوان تمیزترین شهر ایران نیز توسط سازمان ملل در سال 2018 به شهر تبریز داده شده و در مجله الکترونیکی این سازمان نیز به چاپ رسیده است.

 

2- سبزوار

سبزوار یکی از شهرهای شمال شرق ایران است که در غرب خراسان قرار داشته و به آن بیهق نیز گفته می شود. سبزوار نیز به عنوان یکی از تمیزترین شهرهای ایران برگزیده شده و گفته می شود روزانه 700 هکتار از معابر شهری آن توسط 550 نفر پاکبان نظافت و رفت و روب می شوند. همچنین میزان تولید زباله هر شهروند سبزواری نیز 600 گرم اعلام شده که پایین تر از میانگین کشوری و استانی است. این شهر همچنین توسط کارشناسان ژاپنی به عنوان یکی از موفق ترین شهرهای ایران در رابطه با دفن بهداشتی زباله ها انتخاب شده است.

3- مشهد

مشهد نیز یکی دیگر از کلان شهرهای ایران بوده که مرکز استان خراسان رضوی است. این شهر در زمان افشاریان، پایتخت ایران بوده است. مشهد یکی از شهرهای جاذب گردشگر ایران است؛ به همین دلیل مسئولان آن باید به نظافت آن توجه ویژه ای نشان دهند و همین نکته این شهر را در فهرست تمیزترین شهرهای ایران قرار داده است. در این شهر به نوسازی و کیفیت ناوگان های حمل و نقل عمومی نیز که می توانند تاثیر بسزایی در کیفیت هوای شهر داشته باشد، توجه ویژه ای می شود.

مدرن ترین شهرهای ایران

4- شیراز

شهر شیراز یکی از زیباترین کلان شهرهای ایران بوده که به سبب وجود جاذبه های گردشگری فراوان در آن، سالانه گردشگران ایرانی و غیرایرانی بسیاری را به خود جذب می کند. مانند شهر مشهد، تعداد گردشگر بالا می تواند موجب اقدامات ویژه مسئولین جهت نظافت این شهر باشد. همچنین به استناد گزارش های مختلف سنجش آلودگی هوا، شهر شیراز به عنوان یکی از تمیزترین شهرهای ایران برگزیده شده است. این شهر همچنین در زمینه تفکیک زباله نیز یکی از شهرهای پیشرفته ایران به شمار می رود.

 

5- اصفهان

اصفهان بی تردید یکی از زیباترین و جذاب ترین شهرهای ایران به شمار می رود. اصفهان سومین شهر بزرگ و سومین شهر پرجمعیت ایران بوده و تاریخچه ای دیرینه و غنی دارد. در رابطه با نظافت این شهر، گفته شده که روزانه بیش از 45 میلیون متر مربع از معابر شهر اصفهان نظافت شده و شهرداری اصفهان فقط برای نظافت شهر سالیانه بیش از 80 میلیارد تومان هزینه پرداخت می‌ کند. همچنین گفته شده که طی ارزیابی‌ های جهاد دانشگاهی، نظافت شهر اصفهان از منظر گردشگران و مسافران نوروزی در سال 1398، رضایت 97 درصدی را بدست آورده است. باید مد نظر داشت که اصفهان جزو 5 شهر پرجمعیت ایران نیز می باشد

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *