2 مه, 2024

اصلی ترین عامل افزایش قیمت اهن الات در این چند روز گذشته

اصلی ترین عامل افزایش قیمت اهن الات در این چند روز گذشته

در این چند سال گذشته شاهد نوسانات شدید قیمت آهن الات بوده ایم اما این همه افزایش قیمت و نوسان روزانه در بازار آهن چه علتی میتواند داشته باشد. در ادامه این مقاله تمامی عواملی که باعث افزایش قیمت آهن الات می شود رو برسی میکنیم و به شما میگیم که رو کدام محصولات فولادی بیشترین تاثیر را گذاشته پس مطلب رو تا انتها مطالعه کنید.

کدام محصولات فولادی بیشترین نوسان قیمت را داشته؟

اصلی ترین عامل افزایش قیمت اهن الات در این چند روز گذشته

با نوسانات شدید بازار تمامی محصولات فولادی در این چند سال گذشته افزایش قیمت شدید داشته است اما چند مقطع فولادی به شدت افزایش پیدا کرده.

صنایع مادر یا ورق بیشترین افزایش قیمت را پیدا کرده و نوسانات شدید این محصول باعث شده تا مردم برای خرید آن دست نگه دارند و منتظر کاهش قیمت آن شوند. ورق ها به دلیل نوسان شدید قیمت آن هم لحظه به لحظه کمی کار را برای سازندگان سخت کرده. این محصول در چند سال گذشته حدود 22.500 تومان بوده و امروزه به 60.000 هزار تومان هم رسیده. شما از طریق این بخش میتوانید قیمت امروز ورق گالوانیزه رو مشاهده کنید. در این لیست قیمت ورق های تاراز، هفت الماس، کاشان، شهر کرد، چین، و قزاق موجود است.

محصول دیگر که به شدت افزایش قیمت داشته لوله داربست است، البته این را هم اضافه کنم قیمت ورق نوسان روزانه و حتی ساعتی دارد و این باعث شده تا در قیمت محصولاتی که از ورق درست می شود نیز تاثیر بگذارد. برای تولید لوله داربست از ورق سیاه استفاده شده و قیمت این محصول نیز به شدت افزایش پیدا کرده. قیمت داربست در 3 سال گذشته حدود 11.500 تومان بوده و امروز کیلویی 38.000 تومان به فروش می رسد و افزایش قیمت شدیدی نسبت به محصولات فولادی دارد. برای مشاهده قمیت لوله داربست دست دوم و نو میتوانید واردبخش قیمت لوله داربست 6 متری دست دوم بشید و از اخرین قیمت لوله های ورق اصفهان و ورق اهوازی مطلع بشید.

عوامل موثر در افزایش قیمت آهن الات در ایران

اصلی ترین عامل افزایش قیمت اهن الات در این چند روز گذشته

اصلی ترین عامل افزایش قیمت اهن الات در این چند روز گذشته

در این بخش قراره عوامل مختلف رو که موجب افزایش قیمت اهن الات در ایران می شوند رو برسی کنیم و در مورد هر کدام توضیح بدیم. معمولا چند عامل خیلی مهم وجود دارد که موجب نوسانات شدید در قیمت آهن الات می شود. پیش بینی قیمت اهن الات بسیار مهم است زیرا تمامی سازه های ساختمانی با فولاد ساخته می شود به همین علت اطلاع از قیمت اهن الات بسیار مهم بوده و نقش مهمی در ساخت ساز دارد.

بازار ارز و بورس

یکی از اصلی ترین عواملی که باعث افزایش قیمت شدید آهن الات می شود بازار ارز و بورس است. تا زمانی که بازار ارز و بازار بورس ثبات نداشته باشد و قیمت دلار روز به روز تغییر کند، قیمت آهن الات نیز بسته به بازار ارز افزایش و یا کاهش پیدا میکند. میتوان گفت که نوسانات بازار ارز و دلار یکی از اصلی ترین عواملی است که موجب افزایش قیمت اهن الات در ایران می شود.

تحریم

یکی دیگر از عواملی که موجب افزایش قیمت آهن الات در بازار ایران می شود وجود برخی از تحریم ها است. در واقع، نابسامان بودن این بازار، تاثیر مستقیم بر افزایش قیمت اهن الات دارد. کاهش عرضه به دلیل تحریم یکی دیگر از مهم ترین علت های افزایش قیمت آهن آلات کاهش عرضه به دلیل وجود تحریم ها می باشد. در واقع، می توان گفت که تحریم شدن کشورمان همان طور که در قیمت تمامی تجهیزات اثر گذاشته است، در قیمت آهن آلات نیز تاثیر مستقیمی گذاشته است. با شروع شدن تحریم ها، به سختی می توان مواد اولیه تهیه آهن و میلگرد را تامین کرد که این امر سبب شده است تا صنایع تولید کننده آهن آلات، با احتیاط محصولات خود را تولید کرده و راهی بازار کنند. لذا، بازار با کاهش عرضه مواجه شده و قیمت آهن افزایش پیدا کرده است. برای برسی کامل تر میتوانید مقاله علت افزایش قیمت اهن الات رو مشاهده کنید.

قیمت روز آهن الات در از کجا به دست بیارم

برای به دست اوردن قمیت لوله های داربست ما چند سایت رو به شما معرفی مکینیم که میتوانید قیمت روز آهن الات رو مشاهده کنید. این وب سایت ها جزء بهترین ها بوده و میتوانید خرید خود را با بهترین قیمت از این سایت ها انجام بدید. علت معرفی این سایت ها خدمات خوبی که ارائه میدهند هست. ارائه قیمت مناسب، پشتیبانی، مشاوره رایگان و خرید راحت جزء خدماتی است که این سایت ها به مشتریان خود ارائه میدهند.

ahannasr.ir

markazeahan.com

esfahanahan.com

ahanonline.com

 

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید