26 آوریل, 2024

چرا بازدید از شهر زیرزمینی کاریز کیش را پیشنهاد می کنیم؟

  این جاذبه بیش از 2500 سال قدمت دارد و نمونه ای جذاب از هنر حفر قنات در ایران است.    ویژگی های منحصر به فرد این سازه زیرزمینی ، مانند مرجان ، جریان آب شیرین ، هوای خنک زیرزمینی و سقف مرجانی که با فسیل های باستانی پر شده است ، این جاذبه را به یکی از مهمترین جاذبه های جهان تبدیل کرده است. ‘ایران و حتی جهان.    یکی از مهمترین جاذبه های کیش است.

    شهر زیرزمینی کاریز در کیش واقع شده است. جزیره ای پر از جاذبه ها و تفریحاتی که می توانید روی آن حساب کنید.

معرفی شهر زیرزمینی کیش نمونه ای از هنر حفر کاریز در ایران

شهر زیرزمینی کیش  ، معروف به قنات کیش ، کیش کارز و شهر زیرزمینی کارز ، یکی از جاذبه های گردشگری در جزیره کیش است که قدمت آن به بیش از 2500 سال قبل می رسد. این مجموعه هرگز یک شهر زیرزمینی تاریخی نبوده و اساساً شبکه ای از معابر زیرزمینی را که ایرانیان برای هدایت آب حفر کرده اند ، تشکیل می دهد.

کارز معادل فارسی یک قنات است و به سازه هایی گفته می شود که در گذشته برای هدایت آب های زیرزمینی استفاده می شده است. مدت هاست که هنر ساخت کارز مورد توجه و انحصار ایرانیان بوده است و از آنجا که قدمت برخی کاریزها در ایران به شش هزار سال قبل برمی گردد ، می توان ایرانیان را صاحبان اصلی هنر ایجاد قنات دانست.

کیش کاریز تقریباً 15 کیلومتر طول دارد و در عمق 14 متری زیر زمین ایجاد شده است. مساحت این کارز تقریباً 10 هزار متر مربع است و از نظر طول قنات یا عمق چاه ها با سایر قنات های سایر مناطق ایران قابل مقایسه نیست. این سازه تماشایی بدون ابزار پیشرفته و با ابزاری مانند تبر و کلنگ ساخته شده است و هنوز هم می توان جلوه های این ابزار را در پشت بام مشاهده کرد.

از ویژگی های منحصر به فرد این سازه زیرزمینی در تور کیش می توان به مرجان ، جریان آب شیرین ، هوای خنک زیرزمینی و سقف مرجانی پر از فسیل های بسیار قدیمی اشاره کرد. همه این خصوصیات کاریز کیش را به یکی از مهمترین جاذبه های ایران و حتی جهان تبدیل کرده است.

چرا به این کارز یک شهر زیرزمینی گفته می شود؟

مدت هاست که این کارز برای گردشگران بسیار جذاب نبود تا اینکه آب شیرین ، آب و هوای معتدل و خنک و بافت فسیلی سنگ های مرجانی توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرد و آنها برای احیای آن دست به کار شدند. در سپتامبر 1999 ، این جاذبه راه اندازی شد و از گردشگران به عنوان مجموعه فرهنگی گردشگری شهر زیرزمینی کیش-کاریز استقبال کرد. در این طرح ، تلاش شد تا این کارز برای بازدیدکنندگان سازگار شود تا آنها بتوانند در جهت جریان آب حرکت کنند. شاید به همین دلیل است که به این مجموعه شهر زیرزمینی گفته می شود.

ویژگی های شهر زیرزمینی کیش

به گزار ش سایت سفر باتو ، شهر کاریز دارای ویژگی های جالب و حیرت انگیزی است که بدون شک می تواند نظر هر بیننده ای را به خود جلب کند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد و خارق العاده این بنای گرانبها را می توان وجود پوسته ها و مرجان های طبیعی در سقف کاریز دانست که بسیار شگفت انگیز است.

کاریز کیش تنها بنایی در جهان است که از صدف و مرجانهای کاملاً اصیل و طبیعی در معماری خود استفاده می کند. جالب است بدانید که صدف های دریایی و مرجان های استفاده شده در سقف کارز حدود 270-570 سال قدمت دارند ، بنابراین بسیار مهم و ارزشمند است.

شهر زیرزمینی کیش

سقف این مکان 8 متر ارتفاع دارد و به راحتی می توانید آن را مشاهده کنید. ویژگی دیگر شهر کاریز جریان آب شیرین است که در گذشته به عنوان آب آشامیدنی برای ساکنان استفاده می شده است.

همانطور که گفته شد ، کاریز کیش در عمق 16 متری زیرزمین واقع شده است ، بنابراین آب و هوای بسیار مطبوعی دارد که بازدید از این مکان تاریخی را در فصول گرم سال برای شما آسان می کند.

ضرر ندارد اگر بدانید که یکی از دلایل اصلی و اصلی نوشیدن آب از این قنات نیز هوای تازه است. همچنین گفته می شود خاک کارز دارای خواص درمانی است و در صنایع مختلف مانند سنگ تراشی مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید که قنات نام قدیمی کارز است.

هنگام بازدید از شهر کاریز ، با قسمت های جالب و دیدنی روبرو خواهید شد که تماشای آنها بسیار لذت بخش است. با ارائه این بخشها ما را دنبال کنید.

موزه خلیج فارس

یکی از دیدنی های شهر کاریز که برای گردشگران بسیار جذاب است ، موزه خلیج فارس است. مساحت این موزه حدود 280 متر مربع است و تاریخ ، شناسنامه و دوره های مختلف زمین شناسی فسیل های مختلف در معرض دید عموم قرار گرفته است. علاوه بر این ، نتایج آزمایشات انجام شده توسط متخصصان در مونیخ آلمان در این موزه نگهداری می شود ، که می توانید پرداخت کنید.

در موزه خلیج فارس انواع مختلفی از فسیل ها با نام و عتیقه آنها وجود دارد و مشاهده آنها تاریخ را برای شما زنده می کند. جالب است بدانید که در این موزه یک فسیل لاک پشتی 570 ساله وجود دارد که بسیار جذاب است. اسناد ، مدارک و نقشه های باستانی خلیج فارس را می توان یکی از مهمترین قسمتهای موزه دانست که باید از آن دیدن کنید.

این موزه علاوه بر حفظ فسیل ها ، اطلاعات جامعی در مورد خلیج فارس و جزیره کیش در اختیار شما قرار می دهد و با مشاهده آنها با ریشه و آداب و رسوم مردم این منطقه بیشتر آشنا خواهید شد.

پایاب

نهر در واقع ساختاری از آب است که دارای عمق کم است. در مسیر رسیدن به شهر کاریز ، شش جریان وجود دارد که هر کدام بیش از 800 سال قدمت دارند. یکی از این مراحل در کاریز کیش است و تماشای آن احساس نوستالژی را در شما ایجاد می کند. در گذشته مردم به این پایگاه ها می رفتند و آب آشامیدنی خود را در آنجا می آوردند. بازدید از این قسمت از شهر زیرزمینی کیش را فراموش نکنید.

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید