29 مارس, 2024

هیچ ارتباطی بین علم و اقتصاد در کشوروجود ندارد

هیچ ارتباطی بین علم و اقتصاد در کشوروجود ندارد

رئیس انجمن شیمی ایران گفت: طی 10 سال است که هیچ فردی از دولت سراغمان را نگرفته است تا از نیروی جوان و مفید در راستای کمک به مسائل کشور مشورت بخواهند.

پروفسور مجتبی شمسی پور در بیست و پنجمین سمینار شیمی تجزیه ایران در تبریز با بیان این‌که کشور ما از نظر تولید علم در جایگاه مناسبی قرار گرفته است، اظهار کرد: در سال 2017 ایران در زمینه تولیدات علمی رتبه اول را کسب کرده و در نیم سال 2018 در رتبه پایین‌تر از15 قرار گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: تولید ما مدیون شیمی است و اگر به خوبی مدیریت کنیم، از خام فروشی جلوگیری کرده و ارزش افزوده ایجاد می‌کند.

شمسی پور بیان کرد: یکی از دستاوردهای انجمن شیمی ایران نشر نشریات بین‌المللی بوده که در رابطه با بحث نانو شیمی و سایر منابع شیمی مجله جدید منتشر کردیم، اما هر چه قدر تلاش کنیم نمی‌توان در شان جایگاه شیمی در کشور باشیم.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای توسعه یافته از لحاظ علم و فناوری با تولید و اقتصاد ارتباط تنگاتنگی داشته و همگام حرکت می‌کنند؛ اما متاسفانه در کشور ما هنوز نظر واحدی بین دانشگاه‌ها و دولت وجود ندارد.

رئیس انجمن شیمی ایران تصریح کرد: کشورهایی که از لحاظ علمی حرفی برای گفتن دارند، در اقتصاد نیز جایگاه مناسبی به دست آورده‌اند، اما در کشور ما این طور نیست؛ چراکه هیچ گونه ارتباطی بین علم و اقتصاد وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: امید است تولیدات ما همراه با فناوری باشد تا اقتصاد کشور بهبود یابد.

ایران در گروه مرگ قرار گرفت

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *