28 مارس, 2024

«نوقا» همچنان درصدر پرطرفدارترین نسخه اندروید

«نوقا» همچنان درصدر پرطرفدارترین نسخه اندروید

 با توجه به آنکه سیستم‌عامل اندروید محبوب‌ترین سیستم‌عامل موبایل در جهان محسوب می‌شود، حالا به‌تازگی گوگل اعلام کرده است که سهم آخرین نسخه از اندروید، یعنی اندروید اوریو (نسخه ۸.۰ ) در این ماه از سال جاری میلادی از ۱۲ درصد به ۱۴ درصد رسیده است.

این آمار در حالی منتشر می‌شود که سهم نسخه سیستم‌عامل اندروید اوریو سرانجام با دو درصد افزایش به ۱۴ درصد از دانلود و نصب سیستم‌عامل اندروید رسید و همچنان اندروید نوقا درحال پیشتازی و یکه تازی در جذب کاربران گوشی های اندرویدی است .

این در حالیست که آمار دانلود و استفاده کاربران از نسخه اندروید نوقا (نسخه ۷.۰ ) از سیستم عامل اندروید ۳۰.۸ درصد اعلام شده است و این بدان معناست که اندروید اوریو هنوز راه زیادی تا رسیدن به نسل پیشین خود دارد چراکه نسخه اندروید 7.0 ( نوقا) همچنان در صدر محبوب ترین و پرطرفدارترین نسخه از سیستم عامل اندروید قرار گرفته است.

البته با نصب و دانلود نسخه جدید اندروید اوریو، از میزان دانلود و نصب اندروید نوقا اندکی کم شده اما این مساله باعث نشده است که از سهم نسخه‌های دانلود و نصب شده از سیستم‌عامل اندروید نوقا (نسخه ۷.۰) کاسته شود.

طبق نمودار زیر، اندروید نوقا (Android Nougat ) در صدر پرطرفدارترین نسخه از اندروید، مارشمالو (Android Marshmallow ) در رتبه دوم، لولی پاپ (Android Lollipop ) در رتبه سوم و اوریو (Android Oreo) در جایگاه چهارم قرار گرفته است و سپس نسخه‌های کیت کت (KitKat)، اندروید جلی بین ( android Jelly Bean)، اندروید آیس کریم ساندویچ (android Ice cream sandwich ) و اندروید جینجربرد ( android gingerbread) به ترتیب در جایگاه‌های بعدی جای گرفته اند.

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *