29 مارس, 2024
راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم

راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم

فایل دی : همه آنچه برای خرید لپ‌تاپ دست دوم باید بدانید: بسیاری از ما برای صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها اقدام به خرید اجناس دست دوم به جای اجناس نو می‌کنیم. یکی از این وسایل لپ‌تاپ دست دوم است.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به جای رید یک لپ‌تاپ نو ترجیح می‌دهید یک لپ‌تاپ دست دوم خریداری کنید، باید به چند نکته اساسی و مهم توجه داشته باشید. از آنجایی گه لپ‌تاپ‌های دست دوم برای مدتی هر چند کوتاه توسط کاربر دیگری مورد استفاده قرار گرفته‌اند از این رو حتماً باید در انتخاب آن‌ها نهایت دقت را داشته باشید و چند مورد مهم را حتماً بررسی کنید. در این مطلب جند موردی که در هنگام خرید لپ‌تاپ دست دوم باید مد نظر داشته باشید به شما معرفی خواهیم کرد.

توجه به قیمت لپ‌تاپ

قیمت لپ‌تاپ‌های دست دوم بسته به کانفیگ یا به عبارت دیگر سخت‌افزار تعبیه شده در آن متفاوت است. اگر لپ‌تاپی که نو نیست را که انتخاب کرده‌اید قیمت بالایی دارد و برای خرید آن باید هزینه زیادی پرداخت کنید باید حتماً به این نکته دقت کنید که در پرداخت این هزینه زیاد قرار است به چه امکانات و قابلیت‌هایی در لپ‌تاپ خود دسترسی پیدا کنید. از طرفی باید حتماً بررسی کنید که آیا این میزان هزینه برای خرید لپ‌تاپ دست دوم منطقی است یا نه. برای این کار می‌توانید به سایت eBay و یا Amazon که در آن قیمت لپ‌تاپ‌های دست دوم به صورت کارشناسی شده قرار دارد مراجعه کنید.

در وب‌سایت eBay به منظور رعایت حق مشتریان، قیمت‌هایی که برای محصولات در نظر گرفته شده است بر اساس کارشناسی‌های مختلف و بررسی همه جوانب انتخاب شده‌اند. بنابراین حتماً قبل از خرید لپ‌تاپ دست دوم به این دو وب‌سایت معتبر مراجعه کنید و قیمت‌های آن‌ها را بررسی کنید.

وب سایت قیمت خرید لپ‌تاپ دست دوماگر لپ‌تاپ دست دوم خود را از طریق وب‌سایت خریداری می‌کنید حتماً شرط چ کردن محصول برای یک یا دو هفته را قد کنید. چون در برخی از موارد لپ‌تاپ‌های دست دوم مشکلاتی دارند که برخی از فروشندگان آن‌ها به آن اشاره نمی‌کنند و به همین دلیل ممکن است وجود این مشکل برای شما در آینده دردسر ساز شود. بهتر است برای پرداخت هزینه خرید لپ‌تاپ دست دوم حتماً شرط بازپرداخت در صورت معیوب بودن دستگاه را قید کنید.

راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم

راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم

بررسی بدنه لپ‌تاپ

اگر قرار است لپ‌تاپ دست دوم خریداری کنید حتماً بدنه آن و سالم بودن بدنه را بررسی کنید. مسئله مهم این است که چون اجناس دست دوم برای مدت زمانی هر چند کوتاه توسط کاربران دیگر مورد استفاده قرار گرفته‌اند به همین دلیل ممکن احتمال آسیب دیدن بدنه نیز در آن‌ها وجود دارد. لپ‌تاپ نیز از این قاعده مستثنا نیست و ممکن است در اثر استفاده مکرر بدنه آن دچار آسیب شده باشد. بنابراین قبل از پرداخت هزینه برای خرید لپ‌تاپ دست دوم حتماً بدنه آن را بررسی کنید. در صورتی که لپ‌تاپ را از وب‌سایت خاصی و یا به صورت آنلاین خریداری می‌کنید حتماً آن را به صورت حضوری ببینید و یا اینکه شرط پرداخت هزینه بعد از چک کردن سلامت بدنه را قید کنید.

آموزش تنظیم نور صفحه نمایش لپ تاپ

بررسی صفحه‌نمایش لپ‌تاپ دست دوم

صفحه‌نمایش یکی از قطعات مهم لپ‌تاپ و کامپیوتر است. این قطعه نه تنها در لپ‌تاپ از اهمیت زیادی برخوردار است بلکه در معرض خطر زیادی نیز قرار دارد. حتی در برخی از موارد مشاهده شده است که صفحه‌نمایش در لپ‌تاپ‌های نو نیز با مشکلات جدی مواجه بوده است. به همین دلیل حتماً در هنگام خرید لپ‌تاپی که نو نیست از سالم بودن آن مطمئن شوید. برای اینکه سالم بودن صفحه‌نمایش لپ‌تاپ را بررسی کنید باید به میزان روشنایی صفحه‌نمایش، کیفیت تصویر در آن، سالم بودن پیکسل‌ها و همچنین پرش نداشتن تصویر در آن توجه کنید. برای این کار حتماً یک ویدیو را باز کنید و کیفیت تصویر، زاویه نمایش تصویر و همه مواردی را که باید در یک صفحه‌نمایش سالم مشاهده کنید، بررسی کنید.

بررسی صفحه کلید لپ‌تاپ

صفحه کلید و ترک پد در لپ‌تاپ‌ها یکی از قطعات پر کاربرد و پر مصرف هستند که سلامت آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حتماً بررسی کنید که کلید شکسته‌ای در صفحه کلید وجود نداشته باشد. حتماً چند خط با صفحه کلید تایپ کنید و مطمئن شوید که هنگام استفاده از آن با مشکل خاصی مواجه نخواهید شد. اگر در هنگام کار با صفحه کلید لپ‌تاپ راحت نیستید و با مشکلات زیادی مواجه می‌‌شوی بهتر است از خرید آن لپ‌تاپ صرف‌نظر کنید.
حتماً بررسی کنید که ترک پد روی صفحه کلید همه قابلیت‌هایی که برای آن ذکر شده است را به درستی انجام می‌دهد و در هنگام کار کردن با آن دچار مشکل خاصی نخواهید شد. اگر روی ترک پد صفحه کلید، دکمه‌های ماوس تعبیه شده است حتماً از صحت عملکرد آن‌ها مطمئن شوید.

بررسی پورت‌های ورودی و درایو سی‌دی در لپ‌تاپ دست دوم

یکی از کارهایی که در هنگام بررسی صحت و سالم بودن لپ‌تاپ دست دوم باید انجام دهید این است که حتماً همه پورت‌های USB، جک هدفون، ورودی کابل اینترنت، ورودی HDMI، ورودی کارت حافظه SD، و به طور کلی همه ورودی‌های آن را بررسی کنید. بسیاری از این ورودی‌ها در لپ‌تاپ‌ها مستقیم به کیبورد یا صفحه کلید لپ‌تاپ متصل هستند و تعویض آن‌ها یا امکان پذیر نیست و یا باید هزینه زیادی برای تعویض آ‌ن‌ها پرداخت کنید. در لپ‌تاپ‌های قدیمی درایو CD و DVD وجود دارد که حتماً از سالم بودن لنز آن مطمئن شوید.

بررسی صحت عملکرد لپ‌تاپ در اتصال به وای فای

اتصال به وای فای و استفاده از آن برای گشت و گذار در اینترنت یکی از قابلیت‌های مهم لپ‌تاپ‌ها چه از نوع قدیمی و چه از نوع امروزی است. بنابراین زمانی که می‌خواهید یک لپ‌تاپی که نو نیست انتخاب و کنید حتماً از عملکرد و صحت آن در اتصال به اینترنت مطمئن شوید. همچنین در کنار اتصال به ای فای، اتصال به بلوتوث و صحت آن را در لپ‌تاپ انتخاب خود بررسی کنید.

بررسی وب‌کم و اسپیکرها در لپ‌تاپ دست دوم

در بسیاری از لپ‌تاپ‌ها یک دوربین به عنوان وب‌کم برای برقراری تماس تصویر از طریق اپلیکیشن‌های تحت سیستم‌عامل‌های مختلف لپ‌تاپ مثل اسکایپ وجود دارد.بنابراین حتماً عملکرد آن را زمانی که یک لپ‌تاپ دست دوم خریداری می‌کنید بررسی کنید.

اگرچه برخی از کاربران لپ‌تاپ‌ها از اسپیکرهای آن استفاده چندانی نمی‌کنند اما به هر حال اسپیکرها یکی از قطعات ضروری در لپ‌تاپ‌ها هستند و باید از سالم بودن آن‌ها هنگامی که می‌خواهید لپ‌تاپ دست دوم خریداری کنید مطمئن شوید.

بررسی سلامت باتری

از آنجایی که قرار است لپ‌تاپ‌ها به عنوان یک کامپیوتر قابل حمل و نقل مورد استفاده قرار گیرد از این رو باتری نقش مهمی در استفاده از لپ‌تاپ بازی می‌کند. طول عمر باتری در لپ‌تاپ‌ها بسته به میزان استفاده از آن و همچنین طریق درست مصرف کردن شما از لپ‌تاپ متفاوت است. بنابراین زمانی که می‌خواهید لپ‌تاپ دست دومی را خریداری کنید به سالم بودن باتری آن توجه کنید.
همچنین حتماً از سالم بودن شارژر باتری لپ‌تاپ نیز اطمینان حاصل کنید. در برخی از موارد وجود مشکل در شارژر باتری لپ‌تاپ باعث شده است که عملیات شارژ باتری درست انجام نشود و از طول عمر مفید باتری آن کاسته شود.

بررسی اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای نصب شده روی سیستم‌عامل

زمانی که قرار است یک لپ‌تاپی که نو نیست خریداری کنید حتماً نرم‌افزارهایی که روی آن نصب شده است را بررسی کنید. اول از همه بالا آمدن سیستم‌عامل و سرعت آن را با توجه به پردازنده و سخت‌افزار تعبیه شده روی لپ‌تاپ بررسی کنید و سپس اپلیکیشن‌هایی که روی آن نصب شده است و همچنین درایورهای نصب شده روی آن را با دقت بررسی کنید.

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *