16 آوریل, 2024
محدود كردن دسترسي به مودم

محدود کردن کاربران وصل شده به مودم وایرلس

محدود کردن کاربران وصل شده به مودم وایرلس

معمولا بسیاری از ما دغدغه ی تمام شدن حجم و ترافیک اینترنت را در دید و بازدیدهایی که از ما صورت می پذیردT داریم. اکنون به شما سه شیوه ی متفاوت را آموزش می دهیم که وقتی مهمانان  از شما رمز وای فای منزل یا محل کارتان را خواستند با خیال راحت آن را در اختیارشان بگذارید. بدون اینکه متوجه شوند که  اینترنت بی سیم (WiFi) خانه یا محل کار خود را به صورت محدود و تقسیم شده در اختیارشان قرار داده اید.

 

در این روش مخفیانه و بدون بیرون انداختن اشخاص از شبکه وای فای ،اتصال به اینترنت کاربران را قطع کنید، با این روش کاربر از شبکه وای فای (wifi) خارج نمیشود و همچنان به آن متصل است اما به صورت کاملا مخفیانه و نامعلوم سرعت و دسترسی به اینترنت آن (آپلود و دانلود) بسیار پایین خواهد آمد و یا کاملا سرعت نت وی قطع خواهد شد و شما میتوانید به راحتی از تمام پهنای باند و اینترنت شبکه وای فای به نفع خود استفاده کنید.

برای اینکار نیاز چندانی به دانستن و درگیری با ابزار و مهارت های شبکه ندارید.فقط کافیست برنامه کم حجم و کاربردی Netcut را دانلود و نصب کنید و از قابلیت فوق العاده این نرم افزار برای قطع کردن اینترنت (internet) شخص مورد نظر استفاده کنید.

محدود كردن دسترسي به مودم

محدود كردن دسترسي به مودم

این برنامه دارای چند قابلیت فوق العاده است :

نمایش تمام سیستم ها و دستگاه های متصل به مودم (و روتر) وای فای شما به همراه آدرس مک آنها (آدرس فیزیکی منحصر به فرد هر دستگاه)
تغییر دادن آدرس مک دستگاه های متصل به شبکه وای فای شما (با استفاده از روش های مجازی و..)
قطع اینترنت و اتصال به شبکه فرد مورد نظر بدون نیاز به تغییر و دستکاری تنظیمات مودم
قطع کردن اینترنت و دسترسی کاربران از شبکه وای فای مودم شما بدون اخطار و خارج شدن آنها از شبکه (علامت اتصال به وای فای در این حالت همچنان برای افراد نمایش داده میشود)

پس از دانلود و نصب برنامه (این برنامه دارای دو setup کم حجم برای نصب است که هر دو آنها را باید بر روی سیستم نصب کنید) netcut را اجرا کنید.

 

برنامه شروع به جستجو شبکه ها میکند (Wi-fi Networks) و تمامی دستگاه ها به همراه مک آدرس، آدرس آی پی گرفته شده توسط دستگاه در شبکه و وضعیت اتصال به شبکه آنها (با نمایش آیکن آبی و عبارت On) را نمایش میدهد، فقط کافیست دستگاه مورد نظر را مانند تصویر زیر انتخاب و بر روی دکمه Cut Off کنید (در مقابل این عبارت دکمه باید ready نوشته شده باشد)

خواهید دید پس از چند ثانیه رنگ آیکون شبکه قرمز و عبارت off در کنار آن نوشته میشود که این به بدان معناست که دستگاه مورد نظر اتصالش از شبکه به صورت مخفیانه قطع شده است.

برای بازگشت دسترسی به اینترنت و شبکه دستگاه، آنرا انتخاب و بر روی دکمه Resume ( ادامه مجدد فعالیت) کلیک کنید تا کاربر مجددا در شبکه فعال شود.

این برنامه دارای تنظیمات پیشرفته دیگری نیز میباشد که برای جلوگیری از پیچیده شدن آموزش به معرفی آنها نمی پردازیم اما اگر در زمینه شبکه فعالیت دارید به طور مثال میتوانید با استفاده از این برنامه آدرس فیزیکی (مک) دستگاه های متصل را تغییر(Change MAC Address)،کارت شبکه های مختلف را برای اینکار امتحان کنید و یا آدرس آی پی های (IP Address) ناشناخته در شبکه را به صورت دستی برای قطع کردن دسترسی وارد کنید

این نرم افزار دارای یک نسخه آزمایشی اندرویدبا قابلیت های مشابه همین نرم افزار است (برای استفاده باید دستگاه اندرویدی شما روت – Root شده باشد) با استفاده از این نرم افزار میتوانید براحتی hotspot ،شبکه وای فای کامپیوتر و سیستم های متصل به شبکه را مدیریت و دسترسی آنها به اینترنت را از طریق موبایل محدود کنید.

همچنین برای مقابله با Netcut شرکت سازنده برنامه نرم افزاری مشابه با اسم منتشر کرده است که دستگاه شما را در مقابل ابزارها و نفود و هک (Hack) کاربران و بیرون انداختن شما از شبکه وای فای توسط Netcut محافظت می کند.

در ضمن سیستمی که از برنامه Netcut استفاده میکند به صورت اتوماتیک توسط Netcut Defender محافظت خواهد شد ودر بخش Protect عبارت Yes در روبروی سطر اسم آن نوشته میشود.

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

1 یک نظر

  1. مازبار پاسخ

    سلام
    برنامه Netcut امتحان کردم خیلی خوبه جواب میده ولی یک مشکل داره اونم اینکه برای هر عمل باید 3 دقیقه صبر کرد
    راهی نیست این محدودیت برداشته بشه ؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *