20 آوریل, 2024
سیاهچاله سیگنوس ایکس 1

سیاهچاله سیگنوس ایکس 1 بزرگ تر آنچه تصور میشد است

سیاهچاله سیگنوس ایکس 1 بزرگ تر آنچه تصور میشد است.

فایل دی : ستاره شناسان باید نسبت به انتظارات و پیش بینی های خود درباره سیاهچاله ها تجدید نظر کنند.

طبق گزارش جدید نیویورک تایمز، یک تیم پژوهشی بین المللی به تازگی دریافته است که سیگنوس ایکس 1 (دجاجه X-1) به عنوان یکی از نخستین سیاهچاله های کشف شده، به طور قابل توجهی بزرگ تر از حد تصور است.

اندازه این سیاهچاله قبلا حدود 15 جرم خورشیدی تخمین زده شده بود، اما حالا پژوهشگران معتقد هستند که اندازه این توده آسمانی عادل با 21 جرم خورشیدی است.

البته اندازه تعیین شده جدید برای سیاهچاله سیگنوس ایکس 1 ، در مقایسه با سیاهچاله های عظیم با جرم خورشیدی چند میلیونی یا حتی چند میلیاردی، چندان به چشم نمی آید.

اما کشف جدید به اندازه ای مهم است که می تواند مدل های نجومی موجود را زیر سوال ببرد و محاسبات آسمانی را بر هم زند.

سیاهچاله سیگنوس ایکس 1

ابهام درباره تبدیل Cygnus X-1 به سیاهچاله

با توجه به تخمین های قبلی از جرم های ستاره ای از دست رفته، یک سیاهچاله با این اندازه نمی تواند در راه شیری به وجود آمده باشد. شاید هم پژوهشگران باید درباره محاسبه جرم های از دست رفته، تجدید نظر کرده و آن ها را مجددا ارزیابی کنند. جالب اینکه هنوز مشخص نشده Cygnus X-1 چگونه به یک سیاهچاله تبدیل شده است.

ناگفته نماند که یافته علمی جدید، چندان تعجب برانگیز و غیر قابل باور نبوده است. تیم پژوهشی مربوطه با بهره گیری از رصدخانه موج گرانشی با تداخل سنج لیزری (LIGO) به این نتیجه رسیده اند که اندازه های مشاهده شده به وسیله LIGO، بزرگ تر از اندازه های نشان داده شده به وسیله اشعه ایکس هستند.

سیاهچاله سیگنوس ایکس 1 به عنوان یک معیار سنجش در نظر گرفته می شود. اندازه بزرگ تر از حد انتظار این جرم آسمانی، پژوهشگران را وادار می سازد تا مدلسازی نجومی را تغییر دهند. لازم به ذکر است که کشف جدید، هیچ تغییر اساسی را در حوزه درک انسان از کیهان به وجود نمی آورد.

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید