29 مارس, 2024
هک واتساپ با شماره

روش های جلوگیری از هک واتساپ

روش های جلوگیری از هک واتساپ

فایل دی :: نصب واتس اپ بسیار ساده است، اما این پروسه می تواند حساب شما را در معرض خطر قرار دهد  البته ایجاد لایه امنیتی روی این برنامه اصلا کار دشواری نیست و بهتر است تمام کاربران آن را روی اکانت خود ایجاد کنند، چراکه این لایه حتی در صورت در معرض خطر قرار گرفتن کد فعال سازی 6 رقمی شما نیز تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت.

نحوه تشخیص هک اکانت واتساپ

در صورت هک شدن اکانت واتس اپ اتفاقات مختلفی ممکن است رخ دهد، از جمله:

  • گوشی ممکن است رفتارهای عجیب و غریب از خود نشان دهد: بروز رفتارهای ناگهانی و عجیب در گوشی یکی از راه‌هایی است که از هک شدن واتساپ خبر می‌دهد. به‌ عنوان‌ مثال نمایشگر بی ‌دلیل روشن می‌ شود و یا اینکه به طور ناگهانی ممکن است خاموش شود.
  • تخلیه ناگهانی باتری: برخی از برنامه‌ های جاسوسی می ‌توانند به شکل قابل توجهی باتری گوشی شما را مصرف کنند. درواقع اگر برنامه جاسوسی فعال باشد، ممکن است در زمانی که از گوشی هم استفاده نمی ‌کنید، شارژ باتری آن تخلیه شود. این نوع از برنامه‌ ها از داده‌ های موقعیت مکانی و وای فای استفاده کرده و اطلاعات موردنظر را به دستگاه هکر می ‌فرستند. به همین دلیل باتری گوشی خیلی زود مصرف خواهد شد.
  • صداهای عجیب در بک گراند گوشی شنیده می ‌‎شود: یک راه دیگر برای فهمیدن این که واتس اپ هک شده، شنیدن صداهایی در بک گراند است که در زمان برقراری تماس شنیده می ‌شود. درواقع دلیل این صداها می ‌تواند وجود یک برنامه جاسوسی باشد که به منظور ردیابی تماس ‌ها و پیام ‌های ارسالی روی گوشی نصب شده است. در نتیجه هنگام برقراری تماس تلفنی به دلیل اینکه نرم افزار وظیفه ضبط و ارسال مکالمه را انجام می ‌دهد، صدای مزاحمی در بک گراند شنیده خواهد شد. این صدای مزاحم می‌ تواند صدایی شبیه به صدای ثابت، کلیک، بوق و مانند این‌ها باشد. با این حساب هنگام شنیدن این صداها در هنکام صحبت کردن باید دقت لازم را داشته باشید.
  • افزایش مصرف اینترنت دیتا: همان ‌طور که پیش از این اشاره شد، اپلیکیشن ‌های جاسوسی از اینترنت (وای فای یا اینترنت دیتا) برای ارسال اطلاعات به هکر استفاده می ‌کنند. با این حساب اگر به هک شدن واتساپ شک دارید، می‌توانید Data Usage گوشی خود را بررسی کنید.

اگر دو مورد از موارد بالا را در گوشی هوشمند خود مشاهده کرده اید، احتمالا اکانت واتساپ شما هک شده است.

وبسایت TheVerge برای قانع کردن کاربران خود جهت استفاده از لایه امنیتی، تجربه فردی را با آن ها به اشتراک گذاشته که به شرح زیر است:

«فردی یک روز صبح از خواب بیدار می شود و با پیامی از یکی از دوستان نزدیک خود مواجه می شود که از وی درخواست فوروارد کردن یک کد 6 رقمی که قرار بوده از طریق اس ام اس برای او ارسال شود، داشته است. این فرد نیز بدون فکر کردن و به دلیل اعتمادی که به دوست خود داشته، این کد را برای او ارسال می کند و ناگهان متوجه می شود که از اکانت واتس اپ خود خارج شده است.»

برای اینکه حساب واتس اپ شما هک نشود، چندین راه حل وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

چگونه از هک شدن اکانت واتساپ خود جلوگیری کنیم؟

هک واتساپ با شماره

هک واتساپ با شماره

کد تایید 6 رقمی واتس اپ را برای افراد ارسال نکنید

باید توجه داشته باشید که هرگز کد 6 رقمی تایید واتس اپ خود را که معمولا از طریق اس ام اس برای شما ارسال می شود، با فرد دیگری به اشتراک نگذارید. با اشتراک گذاری این کد 6 رقمی به هکرها اجازه می دهید به راحتی به اکانت شما دسترسی داشته باشند.

اگر کسی به کد اکانت شخص دیگری دسترسی پیدا کند، می تواند از طریق این اکانت برای افراد پیام های مختلفی ارسال کند. همچنین از این طریق، هکر می تواند از شماره تماس های موجود در اکانت واتس اپ هک شده، بدون آن که متوجه شوند و در قالب فردی که اکانتش هک شده، از افراد دیگری نیز کدهای تاییدشان را درخواست کرده و به این ترتیب حساب های بسیاری را هک کنند.

آن چه در ابتدا به نظر می رسد این است که شما می توانید پس از هک شدن اکانت خود، یک بار دیگر شماره تماس خود را در واتس اپ وارد کرده و یک کد 6 رقمی دیگر دریافت کنید و دوباره اختیار اکانت خود را در دست بگیرید. اما مشکل این جاست که هکرها می توانند با تعداد زیادی کد 6 رقمی نادرست، شماره را اسپم کنند و این اتفاق موجب می شود اکانت شما به مدت 12 ساعت قفل شود. در این صورت، اگر پین کدی برای واتس اپ خود تعیین نکرده باشید، هکرها می توانند اختیار اکانت شما را در دست گرفته و به مدت 7 روز دسترسی شما به آن را محدود کنند.

برای جلوگیری از وقوع این اتفاق، لازم است که دو قانون زیر را همیشه به خاطر داشته باشید:

  •  هرگز کد تایید 6 رقمی خود را با فرد دیگری به اشتراک نگذارید؛ حتی با پدر و مادر، دوست صمیمی و یا خواهر و برادر خود! هیچ دلیل قانع کننده ای وجود ندارد که کسی این کد را از شما درخواست کند، بنابراین حتی به اشتراک گذاری این کد با فرد دیگری حتی فکر هم نکنید.
  •  اگر این اتفاق نیز افتاد، در صورت تعیین کردن پین کد برای اکانت خود می توانید دسترسی دیگران به آن را محدود کنید.

ایجاد پین کد برای اکانت واتساپ

ممکن است در ابتدا کمی گیج کننده به نظر برسد، اما پین کد واتس اپ نیز یک کد 6 رقمی است. برای فعال کردن پین کد کافیست مطابق دستور زیر عمل کنید:

  1. واتس اپ را باز کرده و در قسمت بالا سمت راست صفحه، گزینه سه نقطه را انتخاب کنید.
  2. پس از آن به ترتیب وارد تنظیمات و تنظیمات اکانت شوید و سپس Two-step verification را انتخاب کنید.
  3. پس از آن گزینه Enable را انتخاب کرده و کد 6 رقمی خود را تعیین کنید.
  4. انجام این مرحله اجباری نیست؛ با این حال افزودن یک آدرس ایمیل به شما اجازه می دهد در صورتی که پین کد خود را فراموش کردید، اکانت خود را بازیابی کنید. البته که واتس اپ هر چند وقت یکبار از شما درخواست ورود پین کدتان را می کند تا آن را فراموش نکنید؛ با این حال وجود بکاپ همیشه مفید خواهد بود.

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *