29 مارس, 2024
راهکار حل مشکل میکروفون در گوشی سامسونگ

راهکار حل مشکل میکروفون در گوشی سامسونگ

راهکار حل مشکل میکروفون در گوشی سامسونگ

گاهی اوقات شما در گوشی های سامسونگ با مشکل میکروفون روبرو می شوید و معمولاً مشکل این بود  که شما در یک تماس تلفنی صدای افراد را می شنوید اما آنها صدای شما را نمی شنوند. دقت داشته باشید که این راهکارها علاوه بر گوشی های سامسونگ بروی اکثر گوشی های هواوی  وشیائومی نیز جواب گو می باشد

این نوع مشکل تقریباً همیشه وقتی اتفاق می افتد که شما منتظر یک تماس مهم هستید، این طور نیست؟ به طوری که اگر این تماس یک تماس بسیار حیاتی در زندگی ما باشد هر لحظه از عدم دسترسی به گوشی می تواند بسیار زیان بار باشد.
اما نگران نباشید، ما در فایل دی آموزشی قرارد داده ایم که این شمکل برطرف شود.

کار نکردن میکروفن می تواند به چند دلیل ایجاد شده باشد. این لزوماً به این معنی نیست که میکروفن یا دستگاه شما آسیب دیده است. بنابراین قبل از این که گوشی خود را برای تعمیر ببرید، راهنمای رفع ایراد بسیار ساده سایت فایل دی را در ادامه مطالعه کنید.
این مقاله دقیقاً به شما نشان می دهد که به برای رفع مشکل میکروفن خود فقط به چند تنظیم ساده نیاز دارید.

راهکار حل مشکل میکروفون در گوشی سامسونگ

راهکار حل مشکل میکروفون در گوشی سامسونگ

قبل از رفع هر ایراد میکروفن مطمئن شوید که دستگاه به هیچ هدست بلوتوثی یا هدفون بی سیم متصل نباشد. زیرا این اتصال ممکن است در طول رفع ایراد مشکل ایجاد کند.
چرا؟ زیرا هدست های بلوتوثی و بی سیم بعد از مدتی کار کردن دچار نقص می شوند و احتمال دارد که برای میکروفن گوشی مشکل ایجاد کنند.
حتماً بعد از قطع اتصال هدست میکروفن گوشی را تست کنید تا مطمئن شوید که هدست دلیل این مشکلات نباشد.

گزینه ۱ : ” آیا خاموش و روشن کردن گوشی را امتحان کرده اید؟”
بسته به نوع گوشی شما، اولین راه حل آن خارج کردن باتری از گوشی است ( دارندگان گوشی S6 که امکان این کار را ندارند فقط می توانند آن را خاموش کرده و نسبت به تصمیم سامسونگ برای تعبیه باتری ثابت اعتراض کنند.)
باتری را خارج کنید و اجازه دهید تا گوشی حداقل به مدت ۳۰ ثانیه در این وضعیت بماند. سپس دوباره باتری را در مکان خود قرار داده و گوشی را روشن کنید و امتحان کنید که آیا مشکل میکروفن رفع شده یا خیر.

گزینه ۲ : از شر نرم افزار های متفرقه خلاص شوید
مشکلات میکروفن گوشی گلکسی سامسونگ ممکن است به دلیل نرم افزارهای متفرقه و ناشناس ایجاد شده باشد.
برای جلوگیری از احتمال ایجاد اختلال توسط این نرم افزارها، دستگاه خود را در حالت امن (safe mode) روشن کنید و میکروفن را در این حالت تست کنید. با این ترفند زیرکانه تمام نرم افزارهای متفرقه متوقف می شوند و فقط نرم افزارهای اختصاصی گوشی کار می کنند.
قرار دادن گوشی در حالت امن آسان است. روش غیر فعال کردن تمام نرم افزارهای متفرقه در ادامه بیان شده است:
۱٫ دستگاه را خاموش کنید و ۳۰ ثانیه صبر کنید.
۲٫ دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا وقتی که یک نشانه بر روی صفحه نمایان شود. این نشانه در هر گوشی و در هر نسل از گوشی ها متفاوت است ( اما مطمئن باشید که به محض دیدن آن را تشخیص می دهید). بعد از ظاهر شدن آن، دکمه پاور را رها کنید.
۳٫ بعد از این که دکمه پاور را رها کردید، دکمه جهت پایین تنظیم صدا را فشار داده و نگه دارید تا وقتی که دستگاه به طور کامل راه اندازی مجدد شود.
۴٫ در این جا گوشی باید در حالت امن باشد و عبارت ” Safe Mode ” باید در پایین صفحه نمایان باشد.
۵٫ گوشی شما اکنون در حالت امن قرار دارد؛ دکمه صدا را رها کنید و میکروفن را تست کنید.
بهترین روش برای تست کردن میکروفن، ضبط یک کلیپ صوتی کوتاه از طریق نرم افزار ضبط صدای گوشی است.
بعد از اتمام ضبط صدا آن را پخش کنید. اگر صدا را به وضوح شنیدید بدین معناست که میکروفن در غیر از حالت تماس به خوبی کار می کند.
اگر احساس کردید به سختی صدایی را می شنوید یا هیچ صدایی را نمی شنوید، ممکن است به یک عمل نه چندان خوشایند بازگشت به تنظیمات کارخانه نیاز داشته باشید.

ساخت شماره مجازی برای تلگرام

گزینه ۳ : ” آخرین راه حل” ؛ بازگشت به تنظیمات کارخانه
توجه داشته باشید، هیچ کس مایل نیست که به تنظیمات کارخانه بازگردد. شما حتی با داشتن پشتیبان های بستر ابر نیز همیشه برخی از اطلاعات را از دست می دهید، علاوه بر این که تنظیمات شخصی گوشی شما نیز کاملاً به حالت روز اول خرید گوشی بر می گردد.
ما می دانیم این ناراحت کننده است، اما برخی اوقات فقط بازگشت به تنظیمات کارخانه می تواند مشکل را حل کند. متاسفیم!
در اکثر گوشی ها شما با رفتن به بخش تنظیمات و انتخاب گزینه ” بازگشت به تنظیمات کارخانه ” می توانید گوشی خود را به طور کامل راه اندازی مجدد کنید.

رفع ایراد تمام شد؟ گوشی را تست کنید!
خوب، شما تا اینجا باتری را خارج کرده اید و گوشی را راه اندازی مجدد کرده اید، نرم افزارهای متفرقه مزاحم را بررسی کرده اید و یک عمل بازگشت به تنظیمات کارخانه انجام داده اید. حالا اجازه دهید ببینیم که آیا مشکل میکروفن رفع شده است.

آیا میکروفن کار می کند؟ نه؟
اگر هنوز هم میکروفن مشکل دارد شما می توانید آن را لعن و نفرین کنید، اما افسوس که گوشی صدای شما را نمی شنود ( و اهمیتی هم به آن نمی دهد).
این می تواند زمان خوبی باشد تا بازدیدی از نمایندگی سامسونگ داشته باشید با این امید که گوشی شما تعمیر شود.
و اگر شما جادوگری هستید که توانسته اید به نحوی تمام ایرادهای میکروفن خود را به تنهایی رفع کنید، لطفا خسیس نباشید و به ما افتخار داده و آن را در قسمت نظرات زیر این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *