28 مارس, 2024
حل مشکل Force Stop در اندروید

حل مشکل Force Stop در اندروید

حل مشکل Force Stop در اندروید

فایل دی : گاهی اوقات ممکن است پس از اولین اجرا در برخی برنامه‌ها از آنها خارج نشوید. بلکه آنها را در پس زمینه گوشی خود فعال نگه‌دارید. به این ترتیب در مواقع لزوم، آنها سریع‌تر اجرا می‌شوند. البته گاهی اوقات نیز ممکن است این کار باعث کاهش سرعت تلفن شما شود.

در این گونه مواقع باید به سراغ توقف اجباری برنامه بروید. اگر می‌خواهید بدانید توقف اجباری برنامه در اندروید چیست و چگونه می‌توانید این کار را انجام دهید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

بستن برنامه‌های پس زمینه اندروید، علت توقف اجباری برنامه‌ها
اگر می‌خواهید یک برنامه باز را ببندید، بهترین راه این است که آن را از درون رابط چند وظیفه‌ای اندروید به بالا (یا جهت چپ – راست) بکشید. بسته به نسخه اندروید، ممکن است این کار کمی متفاوت باشد.

برای این منظور ابتدا باید به رابط چند وظیفه‌ای گوشی خود دسترسی پیدا کنید. اگر صفحه گوشی اندروید شما سه آیکون در پایین خود دارد، یا باید روی دکمه سه خط عمودی (در گوشی‌های سامسونگ) بزنید و یا باید دکمه مربعی را که در بسیاری از گوشی‌های اندروید وجود دارد، بزنید.

اما اگر تلفن شما صرفا یک خط افقی در صفحه خود دارد، باید این خط را به کمک انگشت خود نگه‌دارید و از پایین تا وسط صفحه گوشی بکشید. سپس آن را رها کنید.

سپس در صفحه ظاهر شده انگشت خود را روی برنامه‌ای بگذارید که می‌خواهید متوقف کنید. بسته به نوع گوشی یا باید آن را به چپ و راست بکشید و یا باید به بالا بکشید. به این ترتیب آن برنامه متوقف می‌شود.

حل مشکل Force Stop در اندروید

اگر هم بخواهید همه برنامه‌های پس زمینه را حذف کنید، باید پس از ورود به رابط چند وظیفه‌ای، آن را به سمت راست بکشید. این کار را تا زمانی که به صفحه آخر آن برسید،‌ ادامه دهید. حال با دکمه Clear All مواجه خواهید شد. با زدن روی آن، تمام برنامه‌های پس زمینه متوقف می‌شود.

Force Stop در اندروید چیست؟
اگر در فرآیند بستن یک برنامه در اندروید،‌ خللی پیش بیاید، برای بستن آن باید از مسیر دیگری استفاده کنیم. این مسیر همان چیزی است که از آن تعبیر به Force Stop می‌شود. به کمک Force Stop می‌توان این مشکل را برطرف نمود.

دلیل توقف اجباری برنامه های اندروید، این است که این برنامه از حالت عادی عملکرد خود خارج شده ‌است. با استفاده از این قابلیت، آن برنامه دیگر به حافظه پنهان خود دسترسی نخواهد داشت.

ترفند تغییر رنگ و فونت متن در واتساپ

آموزش Force Stop اندروید
گاهی اوقات ممکن است یک برنامه به صورت عادی بسته نشود. مثلا برنامه واتساپ را در نظر بگیرید. ممکن است بخواهید آن را ببندید و لی بسته نشود. برای توقف اجباری واتساپ در اندروید چه باید کرد؟ اینجا است که پای کاربرد Force Stop در اندروید به میان می‌آید.

Force Stop در اندروید کجاست؟ برای دستیابی به این قابلیت باید به بخش تنظیمات تلفن همراه خود بروید. سپس گزینه Apps یا Apps & Notifications را انتخاب کنید. در این صفحه گزینه See All Apps را انتخاب کنید.

به این ترتیب می‌توانید تمام برنامه‌هایی که باز هستند را مشاهده کنید. بستن برنامه توسط Force Stop اندروید، در صفحه باز شده آن برنامه را انتخاب کنید. سپس بخش Force Stop اندروید را انتخاب کنید. در پنجره باز شده روی گزینه OK بزنید تا درخواست خود را تایید کنید. به این ترتیب برنامه مورد نظر شما متوقف خواهد شد.

در نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید برای توقف اجباری برنامه‌ها از گزینه پاک کردن حافظه پنهان استفاده می‌شود. برای پاک کردن حافظه پنهان برنامه نیز می‌توانید اقدام کنید. به منوی تنظیمات گوشی خود رفته و سپس گزینه Apps یا Apps & Notifications را انتخاب کنید. حال در صفحه جدید برنامه‌ای را که می‌خواهید حافظه پنهانش را پاک کنید، پیدا کرده و انتخاب کنید.

در پنجره باز شده گزینه OK را برای تایید پاک کردن حافظه پنهان انتخاب کنید. به این ترتیب حافظه پنهان تلفن همراه نیز پاک خواهد شد.

در نسخه‌ اندروید Pie 9.0 سیستم طوری طراحی شده‌است که برنامه‌هایی که از به حالت عادی بسته نمی‌شوند، به صورت خودکار شناسایی و حذف می‌شود. به این ترتیب دیگر نیازی نیست که شما کار خاصی انجام دهید. البته اگر باز هم با این مشکل مواجه شدید می‌توانید از گزینه Force Stop اندروید گوشی خود استفاده کنید.

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *