18 آوریل, 2024

بهترین هدیه برای کارمندان چیست و باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

نوروز هرسال بیشتر شرکت­‌ها و کسب و کارها به کارمندان خود هدیه می­‌دهند و آن­ها را خوش حال می‌­کنند. اگر شما هم دوست دارید برای نوروز امسال به کارمندان خود هدیه دهید اما نمی‌­دانید که چه هدیه‌­ای مناسب‌­تر است پیشنهاد می­‌کنیم این مقاله را بخوانید.

نکاتی که در هنگام خرید هدیه باید به آن توجه کنید:

  1. اگر دوست دارید هدیه شما ویژه‌­تر شود می­توانید به کارمندان خانم و آقای خود هدیه‌­های متفاوتی دهید. آقایان ممکن است از ست­‌های روی میزی، خودکار و یا خودنویس شیک خوششان بیاد ولی خام‌­ها کمتر به اینگونه چیزها اهمیت می‌­دهند. شاید برای خانم‌ها یک جعبه شیک شکلات یا ماگ­های فانتزی انتخاب مناسب­تری باشد.
  2. یکی از موارد که باید حتما به آن توجه کنید کاربردی بودن هدیه است. هدیه تزئینی یا بی‌­استفاده خیلی زود فراموش می‌­شود. هدیه­‌ای بخرید که علاوه بر شیک و رسمی بودن کاربردی باشد. برای مثال یک کتاب باارزش مانند کتاب حافظ یا یک جعبه خوراکی می­‌توانند هدیه‌­های باارزشی باشند.
  3. بسته بندی و ظاهر هدیه در نگاه اول بسیار مهم است. اگر یک خودکار بخرید و بدون هیچ کادو و بسته بندی آن را هدیه دهید کار خود را بی ارزش کرده­اید. شما می‌­توانید همین خودکار ساده را با یک ربان ساده تزئین کنید. اگر بودجه زیادی ندارید بهتر است کادویی با قیمت معمولی بخرید اما در عوض آن را زیبا بسته بندی کنید.
  4. برای اینکه در خاطر و ذهن کارمندانتان بمانید بهتر است لوگوی شرکت خود را روی هدیه درج کنید. برای مثال می‌­توانید ماگ‌­هایی فانتزی و زیبا تهیه کنید که لوگوی شما بر روی آن درج شده است. اگر می‌­خواهید هدیه شما خاص‌­تر شود می‌­توانید اسم افراد را نیز روی ماگ درج کنید.
  5. هدیه­‌های تکراری مثل تقویم و سررسید نخرید. سعی کنید کادویی که تهیه می­‌کنید خاص و نو باشد. به عنوان مثال جعبه‌­ای ­­از تنقلات سالم و خوشمزه علاوه بر خاص بودن، هدیه بسیار مناسبی است و هرکسی دوست دارد.

هدیه‌های مناسبی که می­‌توانید تهیه کنید:

گلدان گل: یکی از بهترین کادوهایی که می‌­توانید به همکاران و یا کارمندان خود دهید گلدان گل است. می‌توانید گلدان­‌های کوچکی انتخاب کنید تا بتوانند روی میزشان قرار دهند. گیاهان نه تنها زیبا هستند بلکه انرژی مثبتی دارند و هوا را نیز تصفیه می­‌کنند و به همین دلیل می‌­توانند بهترین هدیه برای کارمندان شما باشند.

جعبه خوراکی: یک جعبه کوچک شکلات یا جعبه­ای از تنقلات خوشمزه هدیه بسیار جذابی است که چه خانم‌­ها و چه آقایان حتما آن را دوست دارند. کسی نیست که خوراکی خوشمزه را دوست نداشته باشد. بنابراین با خرید چنین کادویی می‌­توانید مطمئن باشید که همه خوششان می‌­آید.

ماگ یا لیوان فانتزی: ماگ‌­های زیبا از جمله هدیه‌­هایی هستند که همه خوششان می‌­آید به خصوص خانم‌­ها. یک ماگ زیبا بسیار هدیه کاربردی و زیبایی است.

خودکار یا خودنویس: خودکار یا خودنویس شیک و زیبا نیز می­‌تواند انتخاب مناسبی باشد به خصوص اگر آن را در جعبه‌­های زیبا و قشنگ قرار دهید.

وسایل رومیزی: وسایلی مثل جاخودکاری و یا جای کاغذ هم می‌­توانند انتخاب خوب و به صرفه‌­ای برای هدیه دادن باشند.

کتاب: کتاب همیشه می‌­تواند هدیه‌­­ای جذاب باشد که هیچ وقت قدیمی و تکراری نمی‌­شود. اگر کارمندان خود را به خوبی میشناسید می­‌توانید برای هر کدام کتابی متفاوت و متناسب با شخصیت­شان خریداری کنید.

دعوت به ناهار: اگر بودجه کافی دارید و دوست دارید تیم را کمی دورهم جمع کنید و حس صمیمیت بین تیم را بیشتر کنید آن­ها را به یک وعده ناهار یا شام دعوت کنید. با این کار لحظات خوشی را برای آن­ها فراهم می‌­کنید.

کارت پستال: در صورتی که بودجه‌­تان بسیار کم است باز هم می‌­توانید کارمندانتان را خوشحال کنید. کارت پستال‌­هایی زیبا تهیه کنید و در هر کدام متن به خصوص و متفاوتی بنویسید و هدیه دهید. متنی که می‌­نویسید می‌­تواند شامل تشکر و قدردانی و یا جمله‌­های انرژی بخش باشد.

در آخر پیشنهاد ما این است که حتما هدیه‌­ای حتی کوچک برای کارمندان و همکارانتان در نظر بگیرید. هدیه دادن آن­ها را خوشحال می­‌کند و باعث م‌ی­شود حس تعلق بیشتری به تیم و شرکت داشته باشند.

https://dorkam.com/هدیه-برای-کارمندان/

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *