28 مارس, 2024

ایران می‌تواند با استخراج بیتکوین به یکی از ثروتمندترین کشورها جهان تبدیل شود

ایران می‌تواند با استخراج بیتکوین به یکی از ثروتمندترین کشورها جهان تبدیل شود

فایل دی : یکی از چهره‌های رسانه‌ای سرشناس پاکستانی مدعی شده است که استخراج بیتکوین می‌تواند ایران را که در حال حاضر با تحریم‌های ایالات متحده دست به گریبان است، به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل کند.

به گزارش یوتودی، وقار ذکا (Waqar Zaka)، مجری پرآوازه تلویزیون پاکستان با انتشار توییتی ادعا کرده است که بیتکوین می‌تواند ایران را بسیار ثروتمند کند و آن را در خنثی‌سازی تحریم‌های اعمال‌شده از سوی ایالات متحده یاری دهد.

وقار ذکا در توییت خود می‌گوید که بنابر گزارش‌ها، هم‌اکنون دولت ایران بیش از ۴۵,۰۰۰ دستگاه استخراج در اختیار دارد. به‌گفتهٔ ذکا، این تجهیزات می‌تواند ثروت کلانی برای ایران به ارمغان بیاورد و این کشور را در برابر تحریم‌های آمریکا مقاوم کند.

استخراج بیتکوین

پیش‌تر رسانه‌ها گزارش داده بودند که ایران ممنوعیت اعمالی بر استخراج ارزهای دیجیتال را لغو کرده است. همچنین در گزارش دیگری آمده بود که دولت ایران آماده است تمامی بیتکوین‌های تولیدشده به دستِ ماینرهای محلی را خریداری کند.

مکس کایزر (Max Keiser)، مجری شبکه تلویزیونی راشا تودی و از حامیان پروپاقرص بیتکوین نیز پیش‌تر مدعی شده که ایران و ونزوئلا از زمان ورود به بازار استخراج ارزهای دیجیتال توانسته‌اند تریلیون‌ها دلار درآمد کسب کنند.

گفتنی است که رافائل شولتزه-کرافت (Rafael Schultze-Kraft)، بنیان‌گذار و معاون ارشد فنی شرکت گلاسنود (Glassnode)، در توییتی نوشته است که در حال حاضر تقریباً ۸۳ هزار کیف پول بیتکوین با ارزش دست‌کم یک میلیون دلار وجود دارد.

استخراج بیتکوین

در توییت شولتز آمده است:شولتز این توییت را در پاسخ به آنتونی پامپلیانو (Anthony Pompliano) ارسال کرده که پیش‌تر در ماه دسامبر (آذر) مدعی شده بود که هم‌اکنون ۶۶ هزار کیف پول بیتکوینی وجود دارد که بخش عمده‌ای از بیت کوین‌های موجود را در اختیار دارند.

شولتز در ادامه توضیح داده است که پس از ثبت اوج تاریخی قیمت بیتکوین در سال ۲۰۱۷، تمامی ماینرهای آغازینی که پیش از وقوع اولین هاوینگ، ۵۰ بیت کوین استخراج کرده و آنها را نفروخته یا گم نکرده‌اند، میلیونر شدند.

 

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *