29 مارس, 2024
حل مشکل بوت نشدن گوشی

آموزش حل مشکل بوت لوپ در گوشی های اندرویدی

آموزش حل مشکل بوت لوپ در گوشی های اندرویدی

با بخش آموزش سایت فایل دی همراه شوید  ::زمانی که فایل های سیستمی به درستی در دسترس گوشی قرار نگیرند، مشکل بالا نیامدن سیستم عامل به وجود می آید. در این وضعیت اگر گوشی را روشن کنید، فرآیند بوت شدن به درستی انجام نشده و دستگاه روی لوگوی سازنده گیر می کند.

مشکل بوت لوپ در اندروید می تواند دلایل زیادی داشته باشد. ممکن است اپلیکیشن جدیدی نصب کرده باشید که فایل های سیستمی را تغییر داده و روی بوت دستگاه اثر منفی گذاشته است. گاهی اوقات نصب رام و یا آپدیت آن به صورت رسمی و غیررسمی می تواند دستگاه را دچار بوت لوپ کند. اگر گوشی اندرویدی خود را روت کرده اید و یا از کاستوم رام در آن استفاده می کنید، احتمال Bootloop شدن برای شما بیشتر خواهد بود.

کاربران بعد از مواجه شدن با مشکل بوت لوپ، از اینکه دستگاه بلااستفاده یا همان بریک شده باشد احساس وحشت می کنند، اما اصلا نیاز به نگرانی نیست؛ چرا که ترفندهای خاصی برای رهایی از مشکل بوت لوپ در اندروید وجود دارد که در ادامه آن ها را توضیح می دهیم.

پیدا کردن لیست افرادی که در اینستاگرام بلاک کرده اید

حل مشکل بوت نشدن گوشی

حل مشکل بوت نشدن گوشی

صفحه ریکاوری استوک

بهترین اقدام برای حل مشکل Bootloop گوشی، استفاده از حالت ریکاوری است. کاربر با وارد شدن به این صفحه می تواند بدون نیاز به دسترسی سیستم عامل، دستگاه را به طور محدود کنترل کند. برای وارد شدن به صفحه ریکاوری باید گوشی را خاموش کنید و سپس چند دکمه را به صورت همزمان فشار دهید تا گوشی روشن شود. در برندهای مختلف دکمه های ترکیبی برای وارد شدن به صفحه ریکاوری متفاوت است.

  • سامسونگ: دکمه های پاور، هوم و افزایش صدا را همزمان نگه دارید. در گوشی های جدیدتر سامسونگ باید از دکمه بیکسبی به جای هوم استفاده کنید.
  • اچ تی سی: دکمه های کاهش صدا و پاور را همزمان نگه دارید. بعد از وارد شدن به صفحه HBOOT، با دکمه های کنترل صدا و پاور وارد Recovery Mode شوید.
  • ال جی: دکمه های پاور و کاهش صدا را نگه دارید. با نمایان شدن لوگوی الجی در حالی که هنوز دکمه کاهش صدا را نگه داشته اید، پاور را رها و دوباره بفشارید.
  • گوگل پیکسل و سایر گوشی های اندرویدی: دکمه های پاور و کاهش صدا را همزمان نگه دارید.

پیش از هر چیز باید بدانید، در Recovery Mode لمس دستگاه کار نمی کند و شما برای انتخاب گزینه ها باید از دکمه های کنترل صدا (برای بالا و پایین رفتن) و پاور (برای تایید) استفاده کنید. بعد از وارد شدن به صفحه ریکاوری، گزینه wipe cache partition را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه فقط فایل های کش سیستم عامل پاک می شود.

بعد از اتمام فرآیند با انتخاب Reboot دستگاه را ری استارت کنید. اگر مشکل بوت لوپ حل نشد، یک بار دیگر وارد صفحه ریکاوری شده و این بار گزینه Wipe Data/Factory Reset را انتخاب کنید. با این کار تمام اطلاعات شما در حافظه داخلی پاک می شود. بعد از طی این مرحله و ریبوت کردن دستگاه، مشکل بوت لوپ دستگاه شما باید حل شده باشد.

TWRP Recovery

اگر تلفن هوشمند شما روت شده است، حتما ریکاوری TWRP را روی آن نصب کرده اید. در این سرویس نسبت به ریکاوری استوک گوشی امکانات بیشتری به منظور حل مشکل Bootloop وجود دارد

برای وارد شدن به TWRP باید مانند حالت قبل، دکمه های ترکیبی را فشار دهید. بعد از باز شدن صفحه ریکاوری، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید. دقت داشته باشید، در این سرویس از لمس صفحه پشتیبانی می شود.

  1. وارد صفحه اصلی شوید و گزینه Wipe را لمس کنید.
  2. در صفحه باز شده، نشانگر را به سمت راست بکشید تا عملیات پاکسازی انجام شود. در این وضعیت اطلاعات شما در حافظه پاک نخواهد شد.
  3. از صفحه اصلی، گزینه Reboot System را انتخاب کنید.

بعد از طی این مراحل مشکل Bootloop دستگاه شما باید حل شده باشد. ممکن است اولین بوت کمی طول بکشد اما دفعات بعد این مورد کاملا برطرف خواهد شد.

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *