28 مارس, 2024
سرماخوردگی کودکان

نکاتی در مورد سرماخوردگی کودکان

نکاتی در مورد سرماخوردگی کودکان  : به عفونت عفونی دستگاه تنفسی فوقانی (از ابتدای بینی تا انتهای گلو) سرماخوردگی گفته می شود. بیشتر بزرگسالان یک فاصله سرد طولانی دارند ، به این معنی که بزرگسالان معمولاً دیر سرد می شوند. این زمانی است که کودکان هشت بار در سال یا حتی گاهی بیشتر سرما می خورند. سرماخوردگی کودکان یکی از مهمترین دلایل مراجعه کودکان به پزشک یا از دست دادن مدرسه است.

 چه عواملی باعث سرماخوردگی در کودکان می شود؟

علت اصلی سرماخوردگی در کودکان ویروسی به نام رینو ویروس است. معمولاً این ویروس ها توسط قطرات بسیار نامرئی در هوا یا اجسام منتقل می شوند. ویروس ها بر روی غشای مخاطی محافظ بینی و گلو رسوب می کنند و باعث فعالیت سیستم ایمنی بدن می شوند. از این لحظه ، گلودرد ، سردرد و مشکل تنفس از طریق بینی احساس می شود.

هوای خشک (داخل و خارج) مقاومت در برابر این عفونت ویروسی را کاهش می دهد و منجر به سرماخوردگی می شود. بعلاوه ، افرادی که سیگار می کشند و کسانی که در اطراف سیگاری هستند زندگی می کنند بیشتر از افرادی که با سیگاری رابطه ندارند سرماخوردگی می کنند.

برخلاف تصور عمومی ، نپوشیدن ژاکت در هوای سرد ، نشستن یا خوابیدن با لباس کم و بیرون رفتن با موهای خیس باعث سرماخوردگی نخواهد شد.

خیریه زنجیره امید موسسه ای برای درمان کودکان است که می توانید از طریق سایتش به اطلاعات آن دسترسی پیدا کنید.

علائم و نشانه های سرماخوردگی در کودکان چیست؟

اولین علائم سرماخوردگی در کودکان اغلب خارش یا سوزش خفیف در گلو ، آبریزش بینی و عطسه است. کودکانی که سرما می خورند بسیار خسته و بی حال به نظر می رسند و گلودرد ، سردرد ، سرفه ، تب خفیف ، درد عضلانی و کاهش اشتها دارند. ترشحات بینی نیز ممکن است غلیظ شده و زرد یا سبز شود.

کودکان زیاد سرما می خورند. این یک قسمت اجتناب ناپذیر از زندگی آنها است زیرا ویروس های سرماخوردگی بسیار زیادی دارند که بدن آنها باید در برابر آنها ایمن باشد. برخی از والدین معمولاً هنگام سرماخوردگی بدون مراجعه به پزشک متخصص اطفال خیلی سریع به کودک خود دارو می دهند ، اما پزشکان هشدار می دهند که داروهای بدون نسخه در درمان کودکان سرفه و سرماخوردگی م effectiveثر نیستند و می توانند برای کودکان زیر 6 سال خطرناک باشند. .

 اما این بدان معنا نیست که کودک شما باید درد بکشد. چه سرفه ، سرماخوردگی یا آنفولانزا ، می توانید پس از مراجعه به پزشک و تعیین نوع و شدت بیماری فرزندتان ، درمان های خانگی خفیف و ایمنی را نیز امتحان کنید. در حالی که این روش های درمانی باعث کاهش بیماری کودک شما که معمولاً تا 10 روز طول می کشد نخواهند شد ، اما قطعاً وضعیت کلی آنها را بهبود می بخشند.

سرماخوردگی کودکان

استراحت زیاد برای هر سنی

این روش درمانی برای تمام سنین مناسب است. هنگامی که کودک شما در حال استراحت است ، در واقع در حال بهبود است. تحقیقات نشان می دهد استرس نیز در بیماری نقش دارد. اگر کودک شما در مدرسه ، دوستانش یا اتفاقاتی که در خانه افتاده استرس و مریضی دارد و استراحت آنها ممکن است فقط مورد نیاز او باشد. می توانید چند کتاب به رختخوابش ببرید ، او را در آغوش بگیرید و برایش بخوانید ، یا شعرهای کودکانه ای به او بیاموزید یا برایتان داستانی تعریف کنید.

اما کودک برای استراحت نیازی به ماندن در رختخواب ندارد. او می تواند انیمیشن و فیلم های خوبی تماشا کند ، یا می توانید یک مداد و کاغذ جدید یا یک کتاب رنگ آمیزی برای او بخرید. حتی حل یک معمای جدید در رختخواب مفید است. گاهی اوقات تغییر محیط مفید است ، بنابراین اگر هوا مناسب است و امکان آن وجود دارد ، مکانی راحت در حیاط یا بالکن برای نشستن و آرامش کودک آماده کنید. در خانه ، می توانید یک گوشه دنج برای او در یک مکان تفریحی جدیدتر از تختخواب خود ایجاد کنید ، مانند چادر زدن در اتاق خواب یا ساختن یک بالش نرم و گرم با چند بالش.

تولید محتوا و خرید رپورتاژ خبری فوق از طریق سایت ساعت 24 انجام شده است.

کودک خود را کمی زیر سر بلند کنید

سر تشک را کمی بلند کنید. این به تخلیه سینوس ها و افزایش راحتی کودک کمک می کند. می توانید یک بالش یا وسیله کوچک زیر سر کودک قرار دهید تا او را بلند کند.

3. بخور سرد

بخور سرد با ایجاد رطوبت در اتاق ، خشکی و گرفتگی بینی کودک را کاهش می دهد. دستگاه بخور را فقط پس از هر بار استفاده بشویید. زیرا اگر دستگاه بخور آلوده باشد ، دفعه بعد می تواند کپک و قارچ پخش کند.

مایعات

مصرف مایعات میکروب ها را از بدن خارج می کند. بنابراین ، نوشیدن آب ، آب میوه ، چای و سایر نوشیدنی ها توصیه می شود. برخلاف برخی باورهای قدیمی ، شیر به عنوان یک نوشیدنی نیز مفید است.

سوپ مرغ

سرماخوردگی کودکان – سوپ مرغ در درمان سرماخوردگی موثر است

سوپ مرغ (خانگی و آماده استفاده) می تواند به درمان سرماخوردگی کمک کند. بخار سوپ گرفتگی بینی را کاهش می دهد. آب سوپ آب بدن را افزایش می دهد. مطالعات نشان داده است که مرغ و سایر مواد موجود در سوپ ها اثرات ضد التهابی دارند. خبر خوبی است زیرا التهاب باعث سرفه و گرفتگی بینی می شود.

دوش آب گرم

همانطور که گفتیم ، هوای مرطوب به کاهش علائم کمک می کند. می توانید زودتر آب گرم حمام را روشن کنید تا بخار حمام جمع شود. سپس با کودک خود دوش بگیرید. این بخار گرم به کاهش گرفتگی بینی کمک می کند. اگر کودک شما ترجیح می دهد از وان استفاده کند ، می توانید آن را با آب گرم پر کنید. همچنین به درمان سرماخوردگی کمک می کند.

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *