29 مارس, 2024

مهمترین نکات برای رانندگی در باران و جاده های لغزنده

مهمترین نکات برای رانندگی در باران و جاده های لغزنده

با فایل دی همراه شوید : هرساله با رسیدن به فصل پاییز و زمستان در ایران ، شاهد آغاز بارندگی ها در شهر ها و جاده های کشور هستیم، رانندگی در شرایط بارانی اصلا موضوع سرگرم کننده ای نیست، در این شرایط بیشتر دید رانندگان و عابرین بسیار ضعیف تر از حالت عادیست و سطح جاده ها و خیابان ها نیز لغزنده  است، و آنچه همه افراد می خواهند، این است که زودتر به مقصد مورد نظر خود برسند

شرایط نا مساعد جاده وقتی با بی احتیاطی و نا آگاهی رانندگان در مورد چگونگی راندن در این شرایط همراه می شود، می‌تواند حوادث و سانحه های بسیاری ایجاد کند.

اما رانندگی در باران، آنطور که بنظر می‌رسد هم ترسناک نیست، چرا که با دانستن نکات ایمنی و رعایت چند نکته ساده، می توانید سفری آسوده و ایمن را تجربه کنید.
هرچند همچنان باید به این نکته اشاره کنیم که شما هرچقدر هم به اصول رانندگی در باران آشنا باشید و آنهارا به درستی رعایت کنید، اما خطر دیگر رانندگان نا آگاه که بدون احتیاط لازم می رانند، همواره وجود داشته و ممکن است بی احتیاطی آن ها برای شما دردسر ساز شود، بنابر این تغییر زمان سفر به زمانی که اوضاع جوی مساعد تر باشد، همواره بهترین انتخاب است. اما در صورتی که چاره ای جز رانندگی در شرایط بارانی وجود نداشته باشد.
با رعایت چه نکاتی می‌توانیم سفری امن و مطمئن را تجربه کنیم؟

در این مطلب تصمیم گرفتیم تا در کنار یکدیگر به مرور تمام نکاتی که لازم است در شرایط جوی نامناسب برای داشتن سفری امن و پر آرامش رعایت کنیم بپردازیم…، شاید بعضی از توصیه های نوشته شده در این مقاله در نظر بسیاری از شما، مواردی بدیهی و پیش پا افتاده بنظر برسند، یا برخی از شما هنگامی که تا اواسط این مطلب را مطالعه کردید، از طولانی بودن آن خسته شده و صفحه را ببندید! اما فراموش نکنیم دانستن و از آن مهم تر رعایت کردن تک تک این موارد، گاه می‌تواند شما و همسفرانتان را از خطرات بزرگ مالی و جانی مصون دارد، پس تا پایان مارا همراهی کرده و در آخر، نکاتی را که احتمالا از دید نویسنده پنهان مانده، در قسمت نظرات مطرح کنید.

حمل بار در سطح شهر با خودرو‌های خودران «رنو»

به طور کلی مجموعه الزامات سفر در هوای بارانی به دو دسته کلی تقسیم می شوند، اول آماده بودن خودرو و تجهیزات آن و بعد، آگاهی و آمادگی راننده.
مواردی که برای آماده کردن خودرو برای سفرباید در نظر گرفت :

تایرها، قسمتی از خودرو هستند که هوای بارانی و جاده خیس، بیشترین تاثیر را در عملکرد آنها می‌گذارد، وظیفه اصلی لاستیک خودرو حفظ اصطکاک و کشش کافی میان خودرو و سطح جاده است و در صورت لغزندگی جاده، کار تایر برای انجام این وظیفه سخت تر می شود. لاستیک مناسب رانندگی در باران – به نظر نگارنده، مدت زمانی که از تولید لاستیک گذشته، گاه می‌تواند مهم ترین مورد باشد، معمولا برخی لاستیک ها با گذشت زمان طولانی از تاریخ تولیدشان، خشک تر شده و چسبندگیشان مخصوصا در زمانی که جاده لغزنده است کاهش می یابد، بنابراین همواره حواستان به تاریخ تولید لاستیک خودرو باشد.

مورد مهم بعدی، 4 فصل بودن تایر هاست، متاسفانه اکثر تایر های وارداتی موجود در بازار ما، تایرهای تابستانی هستند و نوع طراحی آج لاستیک های آنها به گونه ایست که نمی توانند به راحتی آب روی جاده را شکافته و به سمت خارج هدایت کنند.

مهمترین نکات برای رانندگی در باران و جاده های لغزنده

مهمترین نکات برای رانندگی در باران و جاده های لغزنده

بنابراین هنگام خرید لاستیک، به شکل آج و شیار های روی تایر نیز دقت کنید

مساله بعدی نیز میزان کارکرد لاستیک ها و مقدار آج لاستیک است، اگر آج لاستیک شما کم باشد، آب روی جاده به راحتی کنار نمیرود و باعث کاهش چسبندگی لاستیک به سطح زمین خواهد شد.

– مورد آخر، از مناسب بودن فشار هوای تایرها اطمینان حاصل کنید، کم یا زیاد بودن فشار هوا لاستیک نیز تاثیر مهمی در چسبندگی لاستیک و توانایی های آن در شرایط بارانی دارد…

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *