20 آوریل, 2024
برنامه های کاربردی برای دانشجویان

معرفی چند برنامه کاربردی برای دانشجویان

معرفی چند برنامه کاربردی برای دانشجویان

با ظهور کرونا و همه‌گیری آن دانشجویان برای انجام کارهای خود نیاز به استفاده از اپلیکیشن‌های خاص و متفاوتی دارند. آیا شما هم از این دسته افراد هستید و به دنبال اپلیکیشن‌های کاربردی هستید که بتوانید از آن‌ها برای انجام کارهای خود استفاده کنید؟ اگر جواب شما بله می باشد با ما در فایل دی همراه باشید تا شما را با این برنامه های کاربردی آشنا کنیم

هر سال دانشگاه‌ها فهرستی ز برترین اپلیکیشن‌های کاربردی که نیاز دارند را منتشر می‌کنند. در این مطلب به معرفی برخی از این اپلیکیشن‌های کاربردی مشترک که در فهرست نرم‌افزارهای ارائه شده توسط همه مراکز آموزشی معتبر ارائه می‌شود، می پردازیم.

مجموعه اپلیکیشن‌های Office
اولین اپلیکیشنی که همه کاربران و دانشجویان نیاز به استفاده از آن دارند، مجموعه نرم‌افزار آفیس است. این اپلیکیشن برای ایجاد فایل‌های متنی، تولید نمودارهای مختلف و ایجاد فایل‌های صفحه گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. ارزش این اپلیکیشن برای دانشجویان و معلمان بسیار زیاد است. اپلیکیشن‌های متعلق به مجموعه آفیس بسیار متفاوت است. چند نمونه از این اپلیکیشن‌های عبارت‌اند از:

اپلیکیشن Microsoft 365: این اپلیکیشن یک اپلیکیشن جایگزین آنلاین برای نرم‌افزارWord است که دانشجویان می‌توانند از آن به صورت آنلاین استفاده کنند. برای دسترسی به این اپلیکیشن به این آدرس مراجعه کنید.

اپلیکیشن Google Drive: اپلیکیشن گوگل درایو یک اپلیکیشن کاربردی برای ذخیره فایل‌ها است که دانشجویان می‌توانند به فایل‌های خود که در آن ذخیره کرده‌اند از طریق دستگاه‌هایی که با حساب کاربری خود در آن‌ها به این اپلیکیشن لاگین شده‌اند، دسترسی داشته باشند. دسترسی به این اپلیکیشن از طریق این لینک امکان‌پذیر است.

آموزش نصب واتس اپ وب در لپ تاپ و کامیپوتر

اپلیکیشن‌های باز کردن فایل‌های PDF مناسب برای دانشجویان
باز کردن فایل‌های PDF و داشتن اپلیکیشنی که بتوان با استفاده از آن‌ها این فایل‌ها را باز کرد برای همه دانشجویان واجب است. برای باز کردن فایل‌های PDF اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارد که بهترین آن‌ها عبارت‌اند از:

اپلیکیشن Acrobot Acrobot: یکی از معروف‌ترین اپلیکیشن‌های کاربردی برای باز کردن فایل‌های PDF اپلیکیشن Acrobot Reader است. در این اپلیکیشن امکان ویرایش فایل‌های پی‌دی‌اف نیز وجود دارد. از طریق این آدرس به اپلیکیشن Acrobot Reader می‌توانید دسترسی داشته باشید.

اپلیکیشن Foxit Phantom PDF: این اپلیکیشن نیز یکی از اپلیکیشن‌های جایگزین برای اپلیکیشن Acrobot Reader است. هرچند قابلیت‌های این اپلیکیشن مانند Acrobot Reader نیست اما برای کارهای روزمره و باز کردن فایل‌های PDF گزینه مناسبی است. از این لینک می‌توانید این اپلیکیشن را دانلود و استفاده کنید.

برنامه های کاربردی برای دانشجویان

اپلیکیشن مدیریت پسوورد مناسب برای دانشجویان
بسیاری از دانشجویان و معلمان نیاز به قرار دادن رمز عبور روی فایل‌های خود دارند و باید از اپلیکیشن‌های مربوط به مدیریت پسورد یا رمز عبور استفاده کنند. برخی از اپلیکیشن‌های مدیریت رمز عبور عبارت‌اند از:

اپلیکیشن Bitwarden: اپلیکیشن Bitwarden یک اپلیکیشن رایگان متن باز است که می‌توان از آن روی سیستم‌عامل‌های اندروید، لینوکس، ویندوز، iOS و مک استفاده کرد. این اپلیکیشن برای رمزنگاری فایل‌ها و فولدرها مورد استفاده قرار می‌گیرد و قابل استفاده روی همه مرورگرهای وب است. امکان خرید درون برنامه‌ای نیز برای این اپلیکیشن وجود دارد. از طریق این آدرس می‌توانید به اپلیکیشن Bitwarden دسترسی داشته باشید.

اپلیکیشن 1Password: این اپلیکیشن یکی از اپلیکیشن‌های رمزنگاری فایل‌ها است که رمزنگاری محتوای فایل را در سطح بسیار بالایی انجام می‌دهد. از این اپلیکیشن می‌توان روی سیستم‌عامل‌های اندروید، iOS، ویندوز و مک استفاده کرد. با استفاده از این اپلیکیشن‌ کاربر به گزینه‌های زیادی برای رمزگذاری فایل‌ها دسترسی دارد. از این اپلیکیشن می‌توانید روی سایر اپلیکیشن‌های موبایل نیز استفاده کنید. این لینک برای دانلود و نصب اپلیکیشن 1Password قابل دسترسی است.

 

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید