20 آوریل, 2024
مشکلات عمده در ماشین لباسشویی و راهکارهای حل مشکل

مشکلات عمده در ماشین لباسشویی و راهکارهای حل مشکل

یکی از لوازم خانگی که امروزه در اغلب خانه ها یافت میشود ماشین لباسشویی است. ماشین‌لباسشویی همانند سایر لوازم خانگی ممکن است گاهی دچار اشکالاتی شود و با مشکلات جزئی و کلی مواجه شود. گاهی مواقع این مشکلات عمده هستند و نیاز به تعمیر پیدا می‌شود و گاهی مشکلات جزئی هستند و می توان آنها را در خانه بدون نیاز به تعمیرکار رفع نمود. از آنجایی که ماشین‌لباسشویی از لوازم پر مصرف در میان لوازم خانگی می باشد در صورت ایجاد مشکل نیاز است تا با دقت و آگاهی کامل نسبت به رفع مشکل اقدام نمایید یکی از مهم ترین کارهایی که مجموعه ما انجام می دهد تعمیرات ماشین لباسشویی در کرج است .

برخی مواقع لباسشویی در اثر مشکلات داخلی دچار ایراد می شود. این جور مواقع معمولاً هنگامی که لباس های کثیف را درون مخزن ماشین لباسشویی وارد میکنید و درب را می بندید و دکمه شستشو را برای شروع عملکرد ماشین فشار می دهید با مشکلاتی مواجه خواهید شد. نیاز است ابتدا مشکل مربوط عیب‌یابی شود. اگر بتوانید عیب و ایراد مربوطه را که در ماشین لباسشویی به وجود آمده است پیدا کنید می توانید آن را حل کنید. بنابر این اولین مرحله این است که بتوانید مشکلات را شناسایی و یا به اصطلاح عیب یابی کنید.

اشکالات و مشکلات رایج که در ماشین لباسشویی به وجود می آید اغلب مربوط به تخلیه آب و همچنین مشکل در بستن درب ماشین لباسشویی و همینطور ایجاد اشکال در سیستم برق رسانی می باشد. در این مواقع اولین کاری که باید انجام دهید این است که برق ماشین لباسشویی را قطع کنید. یعنی آن را از برق بکشید. سپس شلنگ آب را باز کنید. بعد از انجام این دوکار به عیب یابی دستگاه بپردازید قبل از اینکه به ادامه موضوع مشکلات عمده در ماشین لباسشویی و راهکارهای حل مشکل ، یکی از کارهای ما نصب اسپیلت در کرج است .

مشکلات عمده در ماشین لباسشویی و راهکارهای حل مشکل

مشکلات عمده در ماشین لباسشویی و راهکارهای حل مشکل

بررسی مشکلات عمده در ماشین لباسشویی

همه لباسشویی ها ممکن است با مشکل و یا مشکلات عمده و جزئی مواجه شوند. این مشکلات می‌تواند بر اساس کیفیت دستگاه ماشین لباسشویی و همچنین امکانات و قابلیتهای آن متفاوت باشد. اگر ماشین لباسشویی شما از سیستم پیچیده ای برخوردار است و به عبارتی یک لباسشویی تمام اتوماتیک و حرفه ای می باشد بهتر است خودتان جهت رفع مشکلات دست به کار نشوید و با نمایندگی یا یک تعمیرکار و سرویس کار مطمئن تماس گرفته و مشورت نمایید و کار را به متخصص آن بسپارید.

در ادامه چند مورد از مشکلات عمده که در ماشین لباسشویی ممکن است به وجود آید را ذکر می کنیم:

اغلب ماشین های لباسشویی که با مشکلات عمده مواجه می‌شوند برای استفاده مجدد از دستگاه لازم است تعمیرات بر روی آنها صورت گیرد. برخی از این مشکلات عمده که در ماشین لباسشویی به وجود می آید موارد زیر می باشد:

۱– بعد از فشار دادن دکمه شروع شستشو ماشین لباسشویی کار نمی کند.
۲– دکمه خشک کن لباسشویی را که می زنیم روشن نمی شود و سیستم خشک کن می‌افتد و لباسها نمیشوند
۳– تخلیه آب ماشین لباسشویی و آب موجود در آن را تخلیه نکند
۴– از ماشین لباسشویی آب نشت می کند
۵– ماشین لباسشویی هنگام کار سر و صدای زیاد و لغزش و لرزش زیادی تولید می کند
۶– درب ماشین لباسشویی باز نمی شود
۷– سیستم برق ماشین لباسشویی دچار ایراد و اشکال می شود از برق آن قطع می شود

عمده‌ترین دلایل خراب شدن ماشین لباسشویی

در میان مشکلات عمده و رایج که برای ماشین لباسشویی به وجود می آید عدم پاکیزگی نیز شاید یکی از موارد رایج می باشد. برای جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است بعد از هر بار استفاده از لباسشویی محفظه آنرا از رسوب آب و پرزهای لباس و پارچه تمیز کنید. تمیز کردن محفظه دستگاه علاوه بر حفظ کیفیت و عملکرد آن به جلوگیری از گرفتن بوی بد در محفظه دستگاه کمک می کند.

انواع مشکلات عمده در ماشین لباسشویی

۱– لباسشویی روشن نشود

اغلب موارد این مشکل به این دلیل ایجاد می شود لباس هایی که درون محفظه ماشین لباسشویی قرار داده اید دارای تعادل نیستند. این مشکل با جابجا کردن لباس ها درون محفظه ماشین حل میشود. اگر هم مشکل برطرف نشد ممکن است سیستم برق مشکل جزئی شده باشد.

۲– ماشین لباسشویی به خوبی نمی چرخد

می‌تواند به خاطر کنتاکتور برقی چرخش باشد یا ممکن است چفت درب درب دچار ایراد شده باشد. برخی مواقع نیز علت ایراد سیم کشی شدن تسمه درایو و پوسیدگی آن این مشکل به وجود می آید.

۳– مشکل لرزش بیش از حد ماشین لباسشویی

این مشکل که معمولاً در حین آبکشی به وجود می آید به علت خوب تراز نشدن دستگاه به وجود می آید. تراز دستگاه را بررسی کردید و ایرادی نداشت ممکن است مشکل فوق به علت خراب شدن کمک فنر یا تسمه و همچنین یاتاقان مخزن به وجود آمده باشد.

۴– مشکل نشت آب از ماشین لباسشویی

سوراخ بودن لگن و شل بودن شلنگ ها و و همچنین سوراخ شدن لوله خرطومی مخزن به پمپ و یا انسداد پمپ تخلیه می‌تواند از دلایل شایعه این مشکل باشد. این مورد یکی از مشکلات عمده در ماشین لباسشویی می باشد.

۵– مشکل عدم حرکت و تکان برای شستشوی لباسها

تسمه درایو ساییده شده و یا مشکل در پیستون و بالابر چرخاندن و همچنین ایراد در سوئیچ فشار از دلایل این مورد از مشکلات عمده در ماشین لباسشویی هستند.

۶– از مشکلات عمده در ماشین لباسشویی این است که آب سرد نباشد

یکی از مشکلات رایج که خیلی از ممکن است اغلب خانم های خانه دار با آن مواجه شوند دستگاه آب سرد نداشته باشد. در این مواقع باید بررسی شود بسته است یا نه. و اینکه رسوب نداشته باشد. همچنین باید تنظیمات را بررسی کنید. اگر آب گرم هم وجود نداشته باشد ممکن است به علت قیمت المنت و ترموستات باشد.

۷– تخلیه نادرست آب از داخل محفظه ماشین لباسشویی

در این مواقع می‌توانید پمپ تخلیه در پایین دستگاه همچنین مربوط به خروجی تخلیه آب و موارد مرتبط با آن را کنترل کنید تا از صحت کارکرد آنها اطمینان حاصل کنید.

۸– هنگام شستشو ماشین لباسشویی متوقف شود

درب محفظه را به خوبی بررسی کنید چرا که برخی مواقع با ایجاد مشکل در چفت درب ممکن است. ماشین لباسشویی هنگام شستشو توقف کند. هنگامی که ماشین لباسشویی در حال شستشوی لباس ها می باشد شیر منبع تغذیه آب باز می شود تا آب وارد اگر لباسشویی شود وقتی که این شیر با ایراد و مشکل مواجه شود لباسشویی می ایستد تا آب وارد محفظه و لگن شود. این مورد نیز یکی از مشکلات عمده در ماشین لباسشویی می باشد که به راحتی قابل حل است در پایان یکی دیگر از کارهای مجموعه ما تعمیر یخچال فریزر و ساید بای ساید در کرج است .

مشکلات عمده در ماشین لباسشویی که سبب می‌شود لباسشویی نچرخد

این مورد که از رایج ترین موارد و مشکلات در لباسشویی می باشد به علت ایراد در زیر به وجود می آید. بنابرین بهتر است موارد زیر را بخوبی بررسی نمایید و کنترل کنید.

  • تسمه
  • پمپ
  • باز بودن در ماشین لباسشویی
  • کلید سوپاپ
  • موتور محرک
  • متصل کننده موتور
  • کلاچ

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید