28 مارس, 2024

روایت رویترز از اظهارات ظریف در مورد سیاست های خصمانه علیه ایران

روایت رویترز از اظهارات ظریف در مورد سیاست های خصمانه علیه ایران

خبرگزاری انگلیسی به نقل از ظریف نوشت: امروز ترامپ، (محمدبن سلمان) ولیعهد سعودی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جهان به نماد بی اعتمادی تبدیل شده اند.

به گزارش جماران؛ خبرگزاری رویترز روز دوشنبه به نقل از محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، گزارش داد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و متحدانش در منطقه خاورمیانه به علت سیاست های خصمانه نسبت به تهران، منزوی شده اند.

 

این خبرگزاری انگلیسی به نقل از ظریف افزود: امروزترامپ، (محمدبن سلمان) ولیعهد سعودی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جهان به نماد بی اعتمادی تبدیل شده اند و سیاست های سرکوبگرانه و اقدامات خشونت بارشان، آنها را منزوی کرده و جهان مسیر خود را از سیاست های خصمانه آنان علیه ایران، جداکرده است.

 

به گفته ظریف؛ این کشورها می خواهند که با ایران تنش روانی ایجاد کنند، اما ما بر این دوره دشوار پیروز خواهیم شد.

 

وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه درمراسم تقدیر ازخبرنگاران گفت:طی دو سال، طولانی ترین مذاکرات تاریخ را درموضوع هسته ای با آمریکا داشتیم؛ درباره کلمه به کلمه برجام مذاکره شد، آنوقت ترامپ با یک امضا می گوید همه باطل است. با این شرایط باز هم ادعا می کنید اهل مذاکره هستید؟

 

محمد جواد ظریف اظهار داشت: وزیر خارجه آمریکا جلسه ای برگزار می کند و خودشان می گویند 80 درصد آن افراد ایرانی نبودند. میلیاردها دلار هزینه می کنند تا با مردم ایران ارتباط بگیرند ولی دروغ می گویند، اگر این همه ادعا می کنید چرا اولین تحریم شما ممنوعیت فروش هواپیما به ایران بود؟ چرا به اروپایی ها اجازه ندادید قطعات هواپیما را به ایران بدهند؟

 

وی گفت: کلمه به کلمه برجام مذاکره شده و آقای ترامپ با یک امضا می گوید همه چیز باطل است، شما ارزش وقت و مذاکره‌ای که صورت گرفته و نتیجه ای در برداشته و قطعنامه شورای امنیت را دارد و اکثر کشورهای جهان آن را قبول دارند، را ندیده گرفته اید و باز با این شرایط ادعا می کنید که اهل مذاکره هستید.



ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *