4 مه, 2024
در مورد قلعه روملی حصار و برج گالاتا استانبول بیشتر بدانید

در مورد قلعه روملی حصار و برج گالاتا استانبول بیشتر بدانید

سرانجام ، ارتش عثمانی بیش از یک ماه شهر را محاصره کرد و با کمک پیاده نظام ، توپخانه ، کشتی و همچنین بسته شدن تنگه بسفر و گذرگاه روم ، فشار شدیدی به کنستانتین وارد کرد. جنگ و محاصره بین نیروهای این دو امپراطوری روزها ادامه داشت تا اینکه ترک ها توانستند دیوارهای شهر را مقیاس بندی کرده و هنگام ورود شهر را تصرف کنند. در این محاصره و نبرد بزرگ ، هزاران نفر کشته شدند ، از جمله امپراطور روم کنستانتین یازدهم ، و شهر قسطنطنیه به تصرف ترکان عثمانی درآمد. پس از فتح شهر ، امپراتوری عثمانی نام این شهر را به استانبول تغییر داد که به معنی “شهر اسلام” است.

معماری قلعه روملی

در تور استانبول ارزان  ، قلعه روملی حصار و استحکامات نظامی دارای یک برج کوچک و سه برج اصلی و مهم است. همچنین 13 برج دیده بانی بر روی دیوارهای قلعه وجود دارد و آنها سه برج را به هم متصل می کنند. یکی از این برج های دیده بان چهار گوش است که شش برج منشوری با گوشه های روشمند و شش برج دیگر استوانه ای است. برج اصلی که برج ساریکا پاشا نام دارد ، در شمال واقع شده و به شکل استوانه ای است. قطر این برج 23.30 متر است ، ضخامت دیواره ها 7 متر است و ارتفاع 9 طبقه این برج در نهایت به 28 متر می رسد. امروزه این برج به افتخار سلطان محمد فاتح به برج فاتح معروف است.

در مورد قلعه روملی حصار و برج گالاتا استانبول بیشتر بدانید

برج خلیل پاشا یک منشور دوازده بخشی است

علاوه بر این برج بزرگی که در اسکله و در وسط برج روملی حصار قرار دارد برج خلیل پاشا نامیده می شود. ارتفاع برج خلیل پاشا 22 متر و قطر آن 30/23 متر و ضخامت دیوارها حدود 50/6 متر است. برج اصلی در جنوب که برج زاگانوس پاشا نام دارد ، فقط 8 طبقه است. این برج استوانه ای 21 متر ارتفاع ، 26.70 متر قطر و دیواره های آن 5.70 متر ضخامت دارد.

سرنوشت قلعه روملی

پس از تصرف شهر استانبول ، قلعه روملی دیگر مورد استفاده قرار نگرفت. به همین دلیل ، امپراتوری عثمانی از آن به عنوان محلی برای تماشای و تماشای گذرگاه بسفر و گاه به عنوان زندان استفاده می کرد. متأسفانه ، به دنبال زلزله مهیب در استانبول در سال 1509 ، قلعه روملی حصار آسیب زیادی دید و بسیاری از قسمت ها تخریب شد. پس از آن قلعه تا حدی بازسازی شد و تا پایان قرن نوزدهم با نام های مختلف مورد استفاده قرار گرفت. امروزه این قلعه تاریخی باشکوه به موزه تبدیل شده و بازدید از آن برای عموم آزاد است. از فضای باز محوطه قلعه برای کنسرت های فصلی ، جشنواره های هنری و رویدادهای ویژه نیز استفاده می شود.

چگونه می توانم به قلعه روملی حصار بروم؟

همانطور که در بالا گفته شد ، قلعه روملی حصار استانبول در سواحل بسفر واقع شده است. آسان ترین راه برای رسیدن به این قلعه تاریخی سوار شدن به اتوبوس هایی است که از ایستگاه اتوبوس رملی حصار عبور می کنند. وقتی در این ایستگاه از اتوبوس پیاده می شوید ، قلعه درست مقابل شما قرار دارد.

ساعت بازدید: هر روز به جز چهارشنبه از ساعت 9 صبح تا 5 عصر.

اما این برج و ویرانه های آن در اینجا و امسال به پایان نمی رسد و در سال 1794 این برج دوباره ویران شد و در آتش سوزی آسیب زیادی دید. پس از بازسازی برج گالاتا در استانبول ، این ساختمان بازسازی شد و این بار یک اتاق کوچک چوبی به آن اضافه شد. این برج چندین بار آتش گرفت ، اما بازسازی و مرمت شده است.

اما علاوه بر آتش سوزی و زمین لرزه برج گالاتا در استانبول در سال 1875 ، طوفانی نیز ایجاد شد که به برج آسیب جدی وارد کرد. مرمت تا زمان بازسازی آسیب نهایی طوفان در سال 1960 انجام شد و وی توانست برج را به خوبی حفظ کند. آخرین بازسازی در سال 1960 انجام شد و دلیل آن تغییر کاربری برج و ساخت رستوران در این ساختمان بود.

فضای داخلی برج گالاتا

بیشتر کسانی که می خواهند از برج گالاتا در استانبول دیدن کنند باید کوچه های خیابان استقلال را طی کنند و به این بنای تاریخی و دیدنی برسند. علاوه بر منظره ای که با رفتن به بالای این برج مشاهده می کنید ، می توانید از غذای خود در رستورانی که در این برج است لذت ببرید. با ما همراه باشید تا با برج گالاتا در استانبول و کارهایی که می توانید هنگام بازدید از آن انجام دهید بیشتر بدانید.

ورودی برج گالاتا

برای ورود به برج گالاتا در استانبول باید از چند پله سنگی بالا بروید و پس از عبور از درب چوبی برج وارد سالن یا طبقه همکف آن شوید. برای بالا رفتن از این برج هم پله های مارپیچی مهیجی وجود دارد و هم برای کسانی که نمی توانند از پله ها بالا بروند آسانسورهایی وجود دارد که می توانید با استفاده از این دو آسانسور به بالای برج گالاتا برسید. ورود به استانبول. البته باید بدانید که آسانسور برج تا طبقه هفتم بالا می رود و باید دو طبقه آخر را با پله بالا بروید ، که چندان دشوار نیست. از همه بهتر ، مسئولان برج بسیار خوب با گردشگران رفتار می کنند و شما را راهنمایی می کنند. مسئولیت پذیر باشید ، این افراد در سالن برج ایستاده اند.

سکو را در برج گالاتا تماشا کنید

هدف اصلی افرادی که به برج گالاتا در استانبول می آیند ایستادن در آنجا و تماشای دریای مرمره ، مناطق سبز و خانه های قدیمی محله ، ایاصوفیه ، مسجد آبی ، تنگه بسفر ، مرمره است. ، گنبد و گلدسته های مساجد. کردن اگر می خواهید از برج گالاتا دیدن کنید ، حتماً دوربینی به همراه خود داشته باشید زیرا یکی از بهترین مکان ها برای عکسبرداری در ترکیه است بنابراین مطمئن شوید که دوربین خوبی را با خود به همراه آورده اید. این طبقه در رستوران برج قرار دارد و با تهیه بلیط می توانید از آن دیدن کنید. در این قسمت می توانید به آرامش صدای مرغ دریایی گوش دهید و حتی در ساعات خصوصی نیز به آنها غذا بدهید. از این برج به راحتی پل طولانی و آهنین گالاتا را خواهید دید که در آینده به آن سفر خواهیم کرد.

بهترین زمان برای بازدید از این برج در پایان روز هنگام غروب خورشید است ، اما ممکن است بسیار شلوغ شود ، بنابراین مشخص کنید چه زمانی می خواهید به دلخواه خود به بالای برج گالاتا در استانبول بروید.

رستوران و کافه برج گالاتا

همانطور که در بالا در مطلب سفر باتو گفتیم ، یک رستوران در این برج وجود دارد که می توانید انواع غذاهای ترکی را میل کنید. چیدمان و معماری این رستوران همچنین یادآور فرهنگ ترکی است و فرصت خوبی را برای گذراندن لحظات خوش به شما ارائه می دهد. محیط ، سرویس و دکوراسیون خوب این رستوران به سبک معمولی و محلی است و با توجه به اینکه منطقه گالاتا از مناطق لوکس استانبول نیست ، انتظار یک رستوران لوکس را ندارید. کباب های این رستوران عالی هستند و پیشنهاد ما به شماست. هزینه غذا خوردن در این رستوران کمی زیاد است اما با توجه به کیفیت غذا و منظره ای که می گیرید ارزش خرید آن را دارد.

دسترسی به برج گالاتا در استانبول

برج گالاتا در تور استانبول لحظه آخری در منطقه بی اوغلو استانبول واقع شده است که با فروشگاه ها و کافه های خیابانی خود به یکی از جذاب ترین مناطق توریستی استانبول تبدیل شده است. برج گالاتا ، میدان تکسیم و خیابان استقلال همگی در این منطقه واقع شده اند و شما می توانید پس از پیاده روی در خیابان استقلال و تماشای مغازه های زیبای آن و رفتن به بالای آن توسط آسانسور یا پله به این برج برسید.

همچنین می توانید با استفاده از مترو و تراموا به برج که در انتهای خیابان استقلال واقع شده است ، برسید.

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید