24 آوریل, 2024
در سفر به باکو و دبی از کدام جاذبه های دیدن کنیم؟

در سفر به باکو و دبی از کدام جاذبه های دیدن کنیم؟

مرکز فرهنگی حیدرعلی‌اف

معرفی باکو را با بازدید از یکی از مهم ترین مکان های فرهنگی این شهر آغاز می کنیم . این سازه بسیار زیبا و مدرن اثر معماری مشهور و برجسته به نام زاها حدید است که با الهام از سبک انتزاعی ساخته شده و بواسطه نوع معماری و رنگ آن به شهرت رسیده است . مرکز فرهنگی حیدر علی اف ، یکی از مهم ترین مکان های فرهنگی شهر باکوست ، که اغلب فستیوال ها ، گالری های هنری و برخی فعالیت های دیگر در این مکان برگزار می گردد . از این رو پیشنهاد می کنیم بازدید از آن را در لویت برنامه های خود قرار دهید . بهتر است هنگام بازدید از ساختمان ، دوربینتان را هراه داشته باشید و از زاویای مختلف این سازه و آثار موجود در آن عکس بگیرید . در داخل این مجموعه نمایشگاه دائمی از لوازم ، هدایا ، اتومبیل‌ها و لباس‌ های حیدرعلی‌اف ( رییس جمهور محبوب آذربایجان ) به معرض نمایش گذاشته شده شده که تماشای آن جذاب و سرگرم کننده خواهد بود  .

میدان فانتین

میدان فانتین یکی از میادین مهم شهر در تور باکو است که با وجود مراکز خرید متنوع ، کافه و رستوران های فراوان و دهها جاذبه دیگر به پاتوقی برای گردشگران و جوانان و همینطور مکانی ایده آل برای پیاده‌روی و خوشگذرانی تبدیل شده است . رستوران‌ها و کافه ‌های روباز این میدان برای صرف غذا و لذت از مناظر پیش رو بسیار ایده ال است . در این منطقه فواره های آب زیبای وجود دارد که شب‌ها با نورپردازی زیبا و موسیقی های گوش نواز  جذاب‌ تر هم می شود . موزه نظامی گنجوی در همین مکان قرار دارد که بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود .

موزه فرش آذربایجان

به اعلام سفر باتو ، هنر قلیبافی از جمله هنرهای اصیل آذری ها ست که دارای آوازه جهانی است و باید گفت آذری ها این هنر اصیل را از ایرانیان به ارث برده اند . در موزه فرش آذربایجان شاهد بهترین و زیباترین نمونه های قالی و قلیچه و تابلو فرش خواهید بود که طرح و نقش آنها برای ساعتها مبهوتتان می کند . این موزه از سال ۲۰۱۴ میلادی به این ساختمان منتقل شده که خود ساختمان نیز دارای طراحی بسیار زیبایی است .  با بازدید از این موزه با تاریخچه فرش آذری و ایرانی آشنا شده و اطلاعات جالبی به دست خواهید آورد . اين موزه ، در گذشته موزه‌ لنين نامیده می شد و بعد نام آن به موزه ملی فرش آذربایجان تغییر یافت . در اين موزه بيش از هزار عدد قاليچه دست ‌بافت و كمياب نگهداری می ‌شود و بازدید کامل از آن با ساعت ها زمان نیاز دارد  . اگر بخواهيد می‌توانيد با پرداخت مبلغی اضافه‌تر ، با يك راهنما همراه شوید و اطلاعات کامل تری بدست آورید .

جاذبه های دیدنی در کشور امارات و شهر زیبای دبی

کشور امارات سالهاست در صنعت گردشگری و توریسم پیشرفت های چشمگیری داشته و توانسته در مدت زمان کوتاه به کشوری مدرن و پیشرفته تبدیل شود . امارات هم اکنون به اصلی ترین قطب گردشگری منطقه خاورمیانه تبدیل شده و در میان ده کشور دیدنی دنیا قرار گرفته است . از این رو اغلب سرمایه داران بزرگ جهان شروع به سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار در این کشور نموده اند و این مضوع سبب رشد اقتصادی این کشور شده است .

در سفر به باکو و دبی از کدام جاذبه های دیدن کنیم؟

شهر دبی و ابوظبی بیشترین آمار گردشگر را به خود اختصاص داده و سالانه میزبان میلیون ها مسافر از سراسر دنیا هستند با سفر به این شهر عجایب شگفت انگیزی را می بینید که ساخته دست بشر هستند و مشابه آن ها را در هیچ نقطه از این کره خاکی نخواهید دید . از جزایر منوعی ساخته شده در میان دریا گرفته تا آسمان خراش های سر به فلک کشیده و مراکز خرید بسیار مدرن ، که با دیدن تک تک آن ها هوش از سرتان می پرد .

کشور امارات با سازه های غول پیکر و سر به فلک کشیده و هزاران تفریح و سرگرمی هم اکنون به محل مناسبی برای سرمایه گذاری های مطمئن تبدیل شده است و چهره آن روز به روز در حال تغییر است . این کشور در سال ۱۹۷۱ میلادی یعنی در حدود چهل سال پیش به استقلال  رسید و توانست از سلطه بریتانیا رها شود و سپس تمامی امور این کشور توسط هفت شیخ یا امیر نشین در این کشور اداره می شود . هر کدام از این مناطق دارای استقلال و نفوذ بسیاری هستند ، اما زیر نظر شورای حکام و امیر کشور ادامه می شوند .

جالب است بدانید که نام کلمه امارات هم به معنی شیخ نشین است و هفت امیر نشین آن عبارتند از: ابوظبی ، دبی ، شارجه ، عجمان ، ام‌ القوین ، رأس ‌الخیمه و فجیره . که احتمالا نام سه مورد اول را بیشتر شنیده باشید . در ادامه بهتر است بدانید پایتخت امارات شهر زیبای ابوظبی است که در حدود هشت میلیون نفر جمعیت دارد و برخی به اشتباه پایتخت امارات را شهر دبی می دانند .

در ادامه برخی از جاذبه های دیدنی کشور امارات را به شما معرفی می کنیم . پس در ادامه با ما همراه باشید :

مسجد شیخ زاید در شهر ابوظبی

مسجد شیخ زاید در تور دبی بنایی باشکوه و بسیار زیباست و عنوان مدرن ترین مسجد دنیا را کسب نموده است . با دیدن نمای زیبا این مسجد برای لحظاتی حیرت زده خواهید شد و گنبدهای طلائی رنگش در زیر نور آفتاب می درخشند . این بنا تقریبا از همه جای شهر قابل رویت است و بازدید از آن در الویت برنامه های گردشگران قرار می گیرد .

موزه لوور در ابوظبی

موزه لوور یکی از پرطرفدارترین اماکن فرهنگی در کشور امارات است که در شهر ابوظبی واقع شده است . با بازدید از این موزه با تاریخ و فرهنگ غنی این سرزمین و هنر مدرن امروزی آن آشنا خواهید شد . این بنا به شیوه ای مدرن طراحی شده و ساخت آن را معمار مشهور فرانسوی به نام ژان نوول بر عهده گرفته است . جالب است بدانید این موزه از بخش های مختلفی تشکیل شده  و دارای پنجاه و پنج  سالن است که هر یک دارای ویژگی های خاص خود هستند .

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید