29 مارس, 2024

تدوین سند حمایت از حقوق افراد در فضای مجازی

تدوین سند حمایت از حقوق افراد در فضای مجازی

 معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی کشور از تدوین سند حامد (حمایت حقوق افراد موضوع داده) برای صیانت از داده‏‌ها و حفاظت حقوق آحاد مردم در فضای مجازی خبر داد.

سعید مهدیون اظهار کرد: در سند حامد، حفاظت از داده‏‌ها و مدیریت بکارگیری آن در جهت منافع ملی با هدف برخورداری افراد از امنیت، حق حریم خصوصی، حق مالکیت در فضای مجازی در نظر گرفته شده است و به برقراری تعادل میان منافع فردی، جمعی و ملی در فضای مجازی تاکید دارد.

وی با اشاره به وجوه تمایز این سند با مقررات حفاظت از داده‏‌ها در اروپا و لایحه صیانت از داده‏‌های شخصی در کشور گفت: خدمات‏‌دهندگان عمومی در سند حامد تفکیک شده‏‌اند و بهره‏‌مندی از منافع و جبران خسارت در این سند به عنوان یک حق آمده است.

مهدیون تاکید کرد: در این سند، رعایت حقوق افراد و اصول بکارگیری داده‏‌ها، رعایت دستورالعمل‏‌ها، ضوابط و مقررات مرتبط با بکارگیری داده‏‌ها و آیین‏‌نامه الزامات بکارگیری داده‏‌ها و همچنین داده‏‌های خاص پیش‏‌بینی شده که نسبت به سایر قوانین و لوایح در آن، شرایط عام‏تر و بیش‌تری برای حفاظت و حمایت از افراد و داده‏‌های افراد در فضای مجازی در نظر گرفته شده است.

ارتش ربات‌های معمار در انگلیس خانه می‌سازند

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *