19 آوریل, 2024

بوئینگ هواپیما‌های رباتیک سوخت رسان می‌سازد

بوئینگ هواپیما‌های رباتیک سوخت رسان می‌سازد

فایل دی : شرکت بوئینگ قراردادی را با ارتش آمریکا منعقد کرده که به موجب آن هواپیماهای سوخت رسان رباتیک و بدون سرنشین برای استفاده نظامیان تولید خواهد شد.

 بر اساس قرارداد یادشده به ارزش ۸۰۵ میلیون دلار هواپیماهای سوخت رسان پیشرفته ای به نام MQ-۲۵ Stingray برای استفاده نیروی دریایی آمریکا تولید می شوند.

این هواپیماها در سنت لوئیس میسوری تولید می شوند و به نیروی هوایی امکان می دهند تا عملیات سوختگیری هواپیماهای مختلف خود مانند F/A-۱۸ Super Hornet، EA-۱۸G Growlerو F-۳۵C Lightning IIرا در هوا و در حین پرواز انجام دهد. این امر موجب می شود تا مدت زمان پرواز این هواپیماها بیشتر شود و آنها قادر به انجام ماموریت های در فواصل دورتر باشند.

بوئینگ تولید نمونه های اولیه MQ-۲۵ Stingray را در سال ۲۰۰۶ آغاز کرد و وظیفه اصلی این هواپیماها انجام ماموریت های گشت زنی و شناسایی مخفیانه و نفوذ به خطوط دشمن بود. اما از سال ۲۰۱۶ امکانات بیشتری به هواپیماهای مذکور اضافه شد تا بتوان از آنها برای پرتاب موشک و بمب هم استفاده کرد.

بر طبق قرارداد تازه بوئینگ باید تغییراتی در این هواپیماها با تمرکز بر سوخت رسانی خودکار انجام دهد. چهار نمونه اولیه از MQ-۲۵ Stingray های به روز شده تا آگوست سال ۲۰۲۴ تولید می شوند و در نهایت ۷۲ هواپیما از این نوع به ارزش ۱۳ میلیارد دلار عرضه می گردند.

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *