19 مارس, 2024

اسپیرولینا چیست و چه خواصی دارد؟

اسپیرولینا چیست اسپیرولینا یکی از مغذی‌ترین مواد طبیعی است که تا به  امروز مورد استفاده قرار گرفته است. بیش از نیمی از اسپیرولینا را پروتئین و کمی کربوهیدرات تشکیل می‌دهد که ماده اصلی مورد نیاز بدن برای سوخت و ساز و تولید ماهیچه است. همچنین این ماده سرشار از انواع ویتامین A, B, E است.

این ویژگیها در کنار بهره‌مندی از آهن، منیزیم، پتاسیم، مس و منگنز و اسیدهای چرب امگا ۶ وامگا ۳ باعث شده تا اسپیرولینا امروزه به عنوان یکی از مفیدترین مواد خوراکی شناخته شود. تا حدی که ناسا، به دلیل میزان مواد حیاتی‌ای که در حجم کمی از این جلبک قرار دارد، یکی از مواد غذایی فضانوردان خود را از این جلبک می‌سازد.

پروتئین ها برای سلامتی بدن و زیبایی پوست و مو بسیار مهم اند. برخی از اسید آمینه ها برای ساخت کلاژن و حفظ الاستیسیته پوست بسیار ضروری هستند.همچنین با تامین پروتئین مورد نیاز بدن به ساخت کراتین و رشد سالم تر و سریع تر موهای سر کمک شایانی می شود. اسپیرولینا بیش از ۶۰% پروتئین دارد که بیشترین میزان پروتیئن روی کره زمین است و می تواند تمام اسیدآمینه های لازم برای بدن را تامین نماید.

پاکسازی سلولهای پوستی با اسپیرولینا
سلول های بدن معمولا به خاطر آلودگی هوا، رژیم غذایی نامناسب و استفاده از مواد شیمیایی گوناگون، به فلزات سنگین آلوده می شوند که رفته رفته باعث از بین رفتن سلولها و ایجاد بیماری های گوناگون خواهد شد. جلبک اسپیرولینا می تواند به خوبی فلزات سنگین و سموم را به خود جذب کند و باعث حذف آنها از سلول های پوستی و بدن گردد. این جلبک غنی از کلروفیل است که یکی از بهترین مواد پاک کننده طبیعی است و می تواند در از بین بردن فلزات سنگین و سموم موثر باشد و باعث ایجاد پوستی شفاف و لطیف تر گردد.

اسپیرولینا چیست و چه خواصی دارد؟

اسپیرولینا چیست و چه خواصی دارد؟

مبارزه با جوش و آکنه
جلبک اسپیرولینا یک آنتی باکتریال و ضد ویروس بسیار قوی است و می تواند باعث ضدعفونی کردن و از بین رفتن باکتری های مضر سطح پوست که مسئول ایجاد جوش و آکنه هستند، شود. اسپیرولینا حتی می تواند به درمان زگیل کمک کند و درمانی آسان برای حذف زگیل است.

لاغری با جلبک دریایی اسپیرولینا

استفاده خوراکی
از اسپیرولینا معمولا به شکل پودر برای مخلوط کردن با نوشیدنیها و مصرف به عنوان یک شربت مغذی ،  به صورت قرص به  عنوان مکملی در کنار غذای روزانه و بصورت کپسول استفاده می‌شود. اما در سالهای گذشته از این ماده در تولید بسیاری از مواد غذایی و شیرینی‌ها نیز استفاده می‌شود.

اسپیرولینا به 3 صورت پودراسپیرولینا و کپسول اسپیرولینا و قرص اسپیرولینا در دسترس می باشد .

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *