19 مارس, 2024

آشنایی با دریل دستی و سه نظام

معرفی انواع سه نظام و دریل دستی

همانطور که می‌دانید، صنعت چوب از جمله صنایع فعال در زمینه تولید و ساخت انواع سازه‌ها و وسایل چوبی می‌باشد. برای داشتن سازه‌های چوبی با جلوه خاص از هنرهای مربوط به این صنعت مانند معرق کاری، رزین و اپوکسی، منبت کاری، پیکرتراشی و غیره استفاده می‌شود. اجرای هر طرح روی چوب می‌تواند بسیار متنوع باشد، در حالیکه بعضی طرح‌ها باید کاملا ظریف اجرا شود. برای ایجاد طرح‌های ظریف روی کار چوبی باید از ابزار آلات مناسبی استفاده شود تا بتوان کاری تمیز و بی نقص ارائه داد. از این رو نجاران باید شناخت کافی در مورد نحوه کارکرد هر ابزار را بدانند تا حین کار دچار مشکل نشوند. از مهمترین مراحل در ایجاد طرح ظریف روی چوب سوراخ کاری می‌باشد که می‌توان از ابزارهایی مانند دریل، مته، سه نظام، دریل فشاری و غیره استفاده کرد. این ابزارها باید متناسب با نوع ضخامت چوب در نظر گرفته شود تا کارایی مناسبی آنها حفظ شود. در ادامه به معرفی انواع ابزار آلات سوراخ کاری روی چوب می‌پردازیم، پس با مطالب زیر همراه باشید.

سوراخ کاری روی چوب

از آنجایی که افراد تمایل زیادی به ساخت و خلق کردن کارهای چوبی ظریف به عنوان وسیله تزیینی یا دکوری دارند، می‌توانند کارهای ظریف و زیبایی را در مدل‌ها و سایزهای مختلف خلق کنند. اما مهمترین مساله‌ای که باید در اجرای طرح‌های خاص روی چوب در نظر گرفت، ضمن داشتن ایده در مورد طرح کار، نوع چوب مناسب را برای آنها انتخاب کرد. پس از اجرای طرح روی چوب نیاز است تا با یکسری از ابزارهای خاص به ایجاد طرح روی آن بپردازند. یکی از اساسی‌ترین فرآیندهایی که در ساخت سازه‌های ظریف مهم است، سوراخ کاری می‌باشد. برای سوراخ کاری‌های ظریف روی کار باید از ابزار آلات خاصی مانند دریل دستی با مته مناسب، انواع سه نظام و دریل فشاری استفاده کرد.

دریل دستی

در کارگاه‌ها و منازل خود حتما موارد مصرف دریل را مشاهده کرده‌اید. دریل در انواع سایز و مدل تولید شده‌اند و در بازار عرضه می‌شوند. از این ابزار جهت سوراخ کاری دیوار، چوب، فلزات و غیره استفاده می‌شود که سوراخ‌ها را با توجه به ابعاد مورد نیاز می‌توان ایجاد کرد. انواع دریل‌ها با توجه به کاربرد و موارد نیاز کارگاه‌ها در انواع مختلفی از قبیل دستی، ستونی، میزی و غیره تولید می‌شوند که افراد می‌توانند براساس نیاز از آنها استفاده کنند. دریل‌ها از اجزای مختلفی تشکیل شده ا‌ند ک مهترین آنها مته‌ها می‌باشند. با توجه به اینکه مته نیز در انواع سایز و مدل تولید شده است، از طریق آن می‌توان سوراخ‌هایی با ابعاد مختلف را روی چوب و متریال‌های دیگر ایجاد کرد. در مواردی افراد اگر بخواهند سوراخ‌های ظریفی روی چوب ایجاد کنند، می‌توانند از رابط‌هایی روی سر دریل استفاده کنند تا بتوانند مته‌های ریزی را برای کارهای ظریف استفاده کنند. دریل‌هایی که از قابلیت برخوردار هستند، به عنوان دریل سه نظام در بازار معرفی می‌شود.

دریل فشاری

در کارگاه‌های نجاری برای سوراخ‌کاری روی چوب با ضخامت‌های مختلف می‌توان از دریل‌های برقی، شارژی، بادی و غیره استفاده کرد که باید مته مناسب با کار را روی آن قرار دهید. همانطور که می‌دانید، در هنرهایی مانند معرق کاری، منبت کاری و سایر هنرهایی که به صنعت چوب مربوط می‌شود باید طرح به صورت ظریف روی چوب اجرا شود تا زیبایی ظاهری آن حین کار حفظ شود. در صورت نیاز به سوراخ کاری سطوح ظریف از قبیل مدارهای چاپی، چوب های معرق کاری، رزین و موارد مشابه دیگر می توان از دریل دستی فنری یا فشاری استفاده کرد. نکته قابل توجه در استفاده از این نوع دریل این است که برای انجام تمام این عملیات نیاز به هیچ ابزاری نیست و به صورت کاملا راحت و در سریع‌ترین زمان با حفظ ظرافت روی کار می‌توان آنها را انجام داد. دریل فشاری به شکلی ساخته شده است که می‌‌توان مته‌ در سایزهای مختلف را روی آن متصل کرد؛ فقط باید کلگی کار را بچرخانید و مته را داخل ابزار قرار دهید و پس از محکم کردن کلگی به راحتی کار سوراخ کاری سطوح را انجام دهید.

دریل فشاری

سه نظام دستی

ابزار آلات کارگاهی مانند دریل سه نظام می‌تواند کاربرد زیادی در صنعت چوب برای تولید و ساخت وسایل چوبی متنوع داشته باشد. از خصوصیات مهم دریل سه نظام گردش آن در دو جهت چپ و راست است که برای سوراخ کاری چوب و فلز استفاده می‌شود. برای استفاده از این دریل باید سه نظام‌های مناسب با آن در نظر گرفته شود تا کارایی خاصی که از آن انتظار می‌رود، حفظ شود. سه نظام دستی یکی از انواع سه نظام‌های مخصوص دریل دستی است که در اندازه‌های مختلف تولید شده است. البته یکی دیگر از نکات قابل توجه دریل سه نظام سرعت قابل تنظیم و کنترل آن می باشد که برای هر سطح باید مطابق جنس آن، سرعت مورد نیاز را تنظیم کرد. همچنین، سه نظام در طول‌های متفاوتی تولید شده است و بدنه آن دارای آج‌هایی می‌باشد تا در هنگام استفاده به راحتی عمل چرخاندن انجام گیرد.

سه نظام مینیاتوری

سه نظام مینیاتوری نیز مانند مدل دستی آن یکی از انواع سه نظام برای دریل‌های دستی است. از آنجایی که سه نظام قطعه‌ای قابل نصب بر روی دریل است، می‌توان از انواع مته و سری پیچ گوشتی جهت سوراخ کاری و باز و بسته کردن پیچ استفاده کرد. سه نظام‌ها در دو نوع آچاری و اتوماتیک یا مینیاتوری تولید می‌شوند؛ نوع آچاری سرعت کار اپراتور را کاهش می‌دهد و برای باز و بسته شدن آن باید از آچار استفاده کرد. اما مدل مینیاتوری بدون نیاز به ابزار خاصی به راحتی باز و بسته می‌شود و نقش مهمی در افزایش سرعت کار اپراتور دارد. سه نظام مینیاتوری قابلیت نصب بر روی انواع دریل و پیچ گوشتی برقی را دارد و دارای کیفیت بالا و مقاومت مناسبی می‌باشد که می‌توان از آن برای کارهای مینیاتوری و بسیار ظریف استفاده کرد.

قیمت انواع سه نظام و دریل فشاری در صنعت چوب

همان‌طور که در این مقاله گفته شده انواع سه نظام و دریل فشاری در صنعت چوب وجود دارد که هر کدام با توجه به نوع و امکاناتی که دارند از قیمت متفاوتی برخوردار می‌باشند. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی چوبینر انواع متنوعی از سه نظام و دریل را مشاهده نمایید. جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت خرید می توانید از طریق راه های زیر با چوبینر ارتباط برقرار کنید:

09021235626 – 02166563048 – 02634647972

Choobiner.ir

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *