29 مارس, 2024
نایلکس دسته رکابی

نایلکس دسته رکابی چیست و چه کاربردی دارد ؟

نایلکس دسته رکابی از پرکاربردترین و متنوع‌ترین پلاستیک‌ها در مراکز خرید مختلف است. نایلکس‌ها را می‌توان با توجه به رنگ و درجه کیفیت ساخت آن‌ها در انواع مختلفی دسته‌بندی کرد. همان‌طور که بیان شد، ماده اصلی برای تولید این نوع از کیسه‌ها، پلی‌اتیلن سنگین است. درصورتی‌که کارخانه تولید کننده، از مواد اولیه باکیفیت برای تولید این نوع از کیسه‌های دسته رکابی استفاده کند، محصول دارای بالاترین کیفیت می‌شود.

اما درصورتی‌که برای تولید این نوع از پلاستیک‌ها از مواد اولیه درجه‌دو و سه استفاده شود که عموماً موادی بازیافتی هستند، نایلکس‌ها در درجه‌بندی‌های دیگری قرار می‌گیرند و با توجه به اینکه این مواد، استاندارد نیستند، نمی‌توان از این نوع نایلکس برای حمل‌ونقل موارد مختلف، مخصوصاً مواد غذایی استفاده کرد.

البته لازم به ذکر است که نایلکس‌های دسته رکابی دارای دسته‌بندی‌های دیگری هم هستند و می‌توان آن‌ها را با توجه به ابعادشان نیز تقسیم‌بندی کرد. این نوع از پلاستیک‌ها، با توجه به نیازهای بازار می‌توانند در ابعاد مختلفی تولید شوند. همچنین با توجه به وزن کالاهایی که قرار است با استفاده از نایلکس دسته رکابی حمل شود، می‌توان آن‌ها را با خواص الاستیکی و انعطاف‌پذیری مختلفی تولید کرد.

نایلکس‌های دسته رکابی را می‌توان در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی نیز تولید کرد. کارخانه‌های تولیدکننده این کیسه‌ها، می‌توانند با توجه به سلیقه مشتری و نیازهای بازار، نایلکس‌های دسته‌دار را در رنگ‌های بی‌رنگ یا شفاف، سفید یا شیری، زرد، نارنجی، قرمز، ارغوانی، تیره و مشکی و یا حتی با درج لوگوی یک برند تولید کنند. البته لازم به ذکر است که رنگ‌های سفید و مات ازجمله پرکاربردترین و پرفروش‌ترین نوع این نایلکس‌ها هستند، زیرا علاوه بر عدم نمایش محتویات داخل کیسه، می‌توانند طرح‌های چاپی را زیباتر و شکیل‌تر به نمایش بگذارند.

کاربردهای نایلکس دسته رکابی

نایلکس دسته رکابی با توجه به‌ویژگی‌هایی که دارد، در بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مواد صنعتی و … استفاده می‌شود. این نوع از کیسه‌ها، علاوه برداشتن تنوع بسیار بالا، دارای قیمت کمی هم هستند و به همین دلیل، روزانه حجم زیادی از آن‌ها در مشاغلی مانند، بقالی، میوه‌فروشی، انواع پوشاک، سوپرمارکت و … استفاده می‌شود.

نایلکس دسته رکابی

نایلکس دسته رکابی چگونه تولید می‌شوند؟

مانند تمامی محصولات پلاستیکی، کیسه نایلکس رکابی نیز با استفاده از مواد اولیه پتروشیمی تولید می‌شود و قیمت‌گذاری آن‌ها نیز با توجه به مواد اولیه استفاده‌شده، انجام می‌شود. البته در برخی موارد نیز می‌توان برای تولید این نوع از کیسه‌ها، از مواد اولیه درجه‌دو یا بازیافت شده استفاده کرد. به‌طورکلی، تولید نایلکس‌های دسته رکابی شامل فرآیندی خاص می‌شود که در ادامه آن را بیان می‌کنیم.

مواد اولیه پتروشیمی (پلی‌اتیلن سنگین) را درون قیفی مخصوص می‌ریزند و با استفاده از آن مواد اولیه را به سمت سیلندر و المنت‌ها هدایت می‌کنند. مواد اولیه توسط المنت‌ها ذوب و سپس توسط چرخش ماردون به دای هدایت می‌شوند. دای مواد اولیه را به یک لایه‌نازک نایلونی و یا نایلکسی، در قالب‌های مخصوص، تبدیل و سپس به سمت بالا هدایت می‌کند. در این فاصله، نایلکس‌ها سرد می‌شوند و دیگر به هم نمی‌چسبند. پس از طی کردن مراحل بیان‌شده، نایلکس‌ها را به‌صورت رولی و … در میارند و آماده مصرف می‌کنند. البته دقت داشته باشید که سرعت رول شدن می‌تواند در ضخامت و سایر خصوصیات نایلکس تأثیر مستقیمی داشته باشد.

کیسه نایلکس دسته رکابی چه مزایایی دارد؟

کیسه نایلکس دسته رکابی به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارد، کاربردهای زیادی در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها دارد. یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های این پلاستیک‌ها، دارا بودن دسته‌هایی است که فشار زیادی را به حمل‌کننده وارد نمی‌کند. با استفاده از این نایلکس‌ها، می‌توان حجم زیادی از مواد سنگین را بدون اینکه کیسه پاره شود و یا تغییر شکل دهد جابه‌جا کرد، زیرا دارای انعطاف‌پذیری بسیار زیادی هستند.

کیسه نایلکس‌های دسته رکابی در انواع و ابعاد مختلفی تولید می‌شوند و دارای رنگ‌های مات و تیره هم هستند که می‌تواند جلوی دیده شدن محتویات داخل کیسه را بگیرد. تولید نایلکس‌ها در اندازه‌های متفاوت به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا متناسب با نیازشان و موادی که قرار است با استفاده از این کیسه‌ها جابه‌جا کنند، نایلکس مناسبی را هم خریداری کنند.

نایلکس دسته رکابی

این نوع از نایلکس‌ها با استفاده از مواد اولیه باکیفیت و درجه‌یکی تولید می‌شوند که به محتویاتی که قرار است داخل آن‌ها قرار دهید، آسیبی نمی‌رساند. به همین دلیل، می‌توان بدون هیچ مشکلی مواد غذایی مختلف را با استفاده از نایلکس دسته‌دار حمل کرد. یکی دیگر از مزایای کیسه نایلکس دسته رکابی، قیمت بسیار پایین آن است.

با توجه به اینکه این نوع از کیسه‌ها به‌طور زیادی در فروشگاه‌ها استفاده می‌شوند، باید علاوه بر داشتن کیفیت ساخت مناسب، قیمت پایینی هم داشته باشند تا مصرف‌کنندگان بتوانند در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی کنند. کیسه‌های نایلکس دسته رکابی، با توجه به دارا بودن قابلیت گرده زدایی، می‌توانند محیطی کاملاً ایزوله را برای محتویات داخل خود ایجاد کنند و از نفوذ هرگونه آلودگی، گردوغبار و آب به داخل جلوگیری کنند.

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *