29 مارس, 2024

سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری عربستان در صنعت گیمینگ

سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری عربستان در صنعت گیمینگ

فایل دی :  صندوق ثروت حکومتی عربستان سعودی در پایان سال 2020، بیش از 3 میلیارد دلار را در شرکت های بازی سازی همچون اکتیویژن، EA و Take-Two سرمایه گذاری کرده است.

به تازگی خبر رسیده که ولیعهد کشور عربستان یعنی محمد بن سلمان، اخیرا در سه کمپانی بازی سازی بزرگ سرمایه گذاری کرده است. سند SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده) که در رسانه خبری بلومبرگ دیده شده، نشان می دهد صندوق ثروت ملی عربستان سعودی که در حال حاضر بن سلمان سرپرستی آن را بر عهده دارد، بیش از 3.3 میلیارد دلار را به سه شرکت گیمینگ معروف یعنی Activision-Blizzard، EA و Take-Two اختصاص داده است. اگر به خاطر داشته باشید این کشور در سال 2016 نیز مبلغ 3.5 میلیارد دلار را در اوبر سرمایه گذاری کرد.

سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری عربستان در صنعت گیمینگ

سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری عربستان در صنعت گیمینگ

عربستان در اواخر سال گذشته میلادی مبلغ 14.9 میلیون دلار را برای خرید بخشی از سهام اکتیویژن، 7.4 میلیون دلار را برای خرید سهام EA و مبلغ 3.9 میلیون دلار را برای خرید سهام Take-Two هزینه کرده است. این سرمایه گذاری ها موجب افزایش سوددهی PIF (صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان) به مبالغ 1.4 میلیارد دلار، 1.1 میلیارد دلار و 826 میلیون دلار می شود تا بدین وسیله وابستگی این کشور به تجارت های نفتی کاهش یابد.

البته این نخستین باری نیست که بن سلمان نسبت به سرمایه گذاری در شرکت های بازی سازی علاقه نشان می دهد. سال گذشته بود که ناشر بازی League of Legends World Championship یعنی کمپانی رایت گیمز، همکاری خود را در پروژه Neom (شهر هوشمند) عربستان اعلام کرد. اما یک روز نگذشت که کمپانی بنا به دلایلی قرارداد اسپانسری خود را بر هم زد. موسسه خیریه بن سلمان یعنی MiSK نیز در همان سال اقدام به خرید 33.3 درصد از سهام SNK (ناشر سری بازی های King of Fighters and Samurai Shodown) کرد. ظاهرا این موسسه قصد دارد تا عمده مالکیت شرکت را طی سال های آینده در دست گیرد.

چگونه متوجه شویم که در واتساپ بلاک شده ایم

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *