28 مارس, 2024
روند قیمت ارزهای دیجیتالی در یک سال گذشته

روند قیمت ارزهای دیجیتالی در یک سال گذشته

روند قیمت ارزهای دیجیتالی در یک سال گذشته

فایل دی : بررسی عملکرد قیمتی ارزهای دیجیتالی نشان می دهد که در طول یک سال اخیر تمامی ارزهای مهم دیجیتالی رکوردهای تاریخی تازه ای به ثبت رسانده اند.

با وجود آن که در بازه زمانی یکساله، این ارزها ریزش های زیادی را داشته اند اما روند کلی آن ها صعودی بوده و همین سود بالای این ارزها باعث شده است تا سرمایه های زیادی روانه این بازارها شود. در ادامه، اتفاقات مهم مربوط به بازار رمزارزها در سالی که گذشت، آورده شده است:

۱- بیتکوین

بیتکوین کار خود را در ماه ژانویه در تراز ۷۰۰۰ دلاری شروع کرد. هشتم فوریه از ۱۰ هزار دلار عبور کرد و اولین دامپ ( ریزش) جدی خود را در روز ۱۱ مارس تجربه کرد؛ تا جایی که به زیر 5000 دلار بازگشت.

این ارز سپس تا ماه ژوین یک روند پیوسته صعودی را تجربه کرد و در نهایت کار خود را در این سال با رسیدن به نزدیکی ۲۹ هزار دلار خاتمه داد.

سال ۲۰۲۱ بسیار خوب آغاز شد. در همان ماه نخست ابتدا ارزش کل بازار ارزهای دیجیتالی و سپس ارزش بازار بیتکوین از یک تریلیون دلار عبور کرد.

بیتکوین روز ۲۱ فوریه با ثبت قله ۵۷ هزار و ۹۶۲ دلار به رکورد جدیدی رسید اما پس از آن ریزش کرد. اکنون ارزش بازار این رمزارز بیش از ۸۸۰ میلیارد دلار است.

با رکوردشکنی های پی در پی بیتکوین شرکت های بزرگ در حال سرمایه گذاری روی این ارز هستند؛ از جمله تسلا. برخی دیگر از شرکتهای مهم مثل توییتر و جی پی مورگان هم از ورود خود به بازار این رمزارز در آینده نزدیک خبر داده اند.

روند قیمت ارزهای دیجیتالی در یک سال گذشته

روند قیمت ارزهای دیجیتالی در یک سال گذشته

۲- اتریوم

دومین ارز مهم بازار ارزهای دیجیتالی در شروع سال ۲۰۲۰ حدود ۱۳۰ دلار ارزش داشت اما طی یک سال بیش از ۱۰ برابر رشد کرد و در روز ۱۹ فوریه تا نزدیکی ۲۰۰۰ دلار هم پیش رفت ( کلیه قیمت ها، قیمت میانگین روزانه از چهار صرافی برتر بازار است).

اتریوم هم مانند بیتکوین در دو روز اخیر ریزش شدیدی داشته و به زیر ۱۵۰۰ دلار رسیده است.

این رمزارز پروژه های توسعه زیادی را در ماه های اخیر انجام داده اما هزینه های کارمزد بالای این شبکه یکی از نقاط ضعف اصلی آن باقی مانده است.

۳- ریپل

یکی از پرنوسان ترین ارزهای سال ۲۰۲۰ که قله و قعرهای زیادی را ثبت کرد. ریپل از ۰.۳۳ دلار در ماه فوریه به ۰.۱۳ دلار در ماه مارس رسید.

سپس در محدوده ۰.۲ تا ۰.۳ در نوسان بود تا اینکه ۲۴ نوامبر به ۰.۶۹ دلار رسید. این ارز اکنون در محدوده ۰.۴۵ دلار مبادله می شود. عملکرد این ارز کاملا تحت تاثیر اخبار دادگاه آن قرار گرفت.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از ریپل شکایت کرده است که در هفت سال اخیر اوراق بهادار را بدون مجوز فروخته است. این دادگاه کماکان در حال برگزاری است و رای نهایی آن صادر نشده است.

۴- ناکامی تلگرام
پیام رسان تلگرام قرار بود در فروردین امسال ارز دیجیتالی خود را راه اندازی کند. این ارز به نام گرام می توانست در تراکنشات فضای تلگرامی مورد استفاده قرار گیرد.

پس از مخالفت دادگاه منطقه ای نیویورک آمریکا، تلگرام در اردیبهشت اعلام کرد این پروژه تعلیق خواهد شد.

۵- کاردانو
سال ۲۰۲۰ برای کاردانو رویایی سپری شد و این ارز با رشدی باورنکردنی خود را به یکی از ۱۰ ارز برتر بازار تبدیل کرد. میزان افزایش قیمت کاردانو از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون ۱۲ هزار و ۴۴۷ درصد بوده است!

این عملکرد آن را با اختلاف زیاد به ستاره ارزهای دیجیتالی تبدیل می کند. کاردانو هم در دو روز اخیر ریزش شدیدی داشته است اما بازدهی هفتگی، ماهانه و سالانه آن مثبت است.

۶- دوج کوین

رمزارز دوج کوین ابتدا با هدف استفاده در جمع دوستانه و همچنین به عنوان یک ارز در دنیای سرگرمی معرفی شد. به دلیل استفاده از این ارز در پروژه های خیرخواهانه و همچنین جامعه بزرگ حامیان ان در شبکه ردیت نام آن کم کم بر زبان ها افتاد.

جستجو بر اساس عکس در گوگل

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *