19 آوریل, 2024

راهنمای خرید گل با توجه به مناسبت

اگر مناسبت خاصی پیش رو دارید یا برای خوشحال کردن دوستان، آشنایان یا عزیزانتان قصد خرید هدیه اینترنتی و کادو آنلاین دارید، انتخاب کادو برای شما شاید سخت باشد یا ندانید چه هدیه ای مناسب فرد مورد نظر شماست. در این مطلب سعی داریم تا مواردی که برای هدیه دادن مناسب تر و مرسوم تر هستند را برای شما بر اساس مناسبت توضیح دهیم.

 

هدیه گل مخصوص مراسمات خواستگاری، عروسی، بله برون، نامزدی

اگر یکی از مراسم های خواستگاری، بله برون، نامزدی و … را پیش رو دارید، بهتر است که بدانید بهترین و جذاب ترین موردی که نباید فراموش کنید خرید باکس گل یا دسته گل است. در مراسم های گفته شده بعضی ها از جام گل استفاده می کنند که چشمگیر تر است اما این بستگی به شما دارد که تا چه میزان میخواهید هزینه کنید. معمولا جام گل به دلیل جنس و ابعاد جام دارای قیمتی بیشتری است و همچنین گل های بیشتری در آن به کار می روند تا پر به نظر بیایند. بنابراین با توجه به بودجه ای که برای این کار در نظر دارید یکی از این موارد را انتخاب کنید.

همچنین سعی کنید برای این مراسمات از رنگ های شاد استفاده کنید یا متناسب با رنگ فصل باشد. برای مثال اگر در فصل پاییز مراسم خواستگاری در پیش دارید، ترکیب رنگی نارنجی، زرد و قرمز بهترین انتخاب برای رنگبندی گل های مورد استفاده است. یا اگر در فصل زمستان این برنامه را دارید، رنگ های سرد و ترکیب آن ها با هم چشم نواز خواهد بود. در فصل بهار با توجه به اینه تنوع گل ها نیز بیشتر است انتخاب بیشتری دارید و می توانید حتی با قیمت پایین تری دسته گل بزرگ خریداری کنید.

راهنمای خرید گل با توجه به مناسبت

هدیه مخصوص مناسبت های روز مادر، روز پدر، روز معلم و…

برای مناسبت هایی از این دسته، معمولا علاوه بر خرید گل، یک هدیه اصلی نیز در گرفته می شود. بنابراین می توانید یک گل (مانند باکس یا دسته گل کوچک) خریداری نمایید و در کنار آن کادوی اصلی خود را نیز در جعبه دیگری هدیه کنید. اما اگر هدیه اصلی شما کوچک است، می توانید از باکس گل هایی استفاده کنید که قسمتی برای قرار دادن هدیه های کوچک روی آن تعبیه شده است. برای مثال انگشتر، حلقه، زیورآلات و … بهترین گزینه برای این موارد هستند. اما اگر هدیه اصلی ندارید می توانید بودجه خود را برای خرید باکس گل بزرگتر هزینه کنید.

 

هدیه مناسب روز زن، روز مرد، سالگرد ازدواج

برای مواردی که برای همسر خود بخواهید هدیه تهیه کنید، معمولا علاوه بر گل هدیه دیگری هم در نظر بگیرید. این هدیه می تواند جواهرات یا حتی یک کیک ساده باشد. بنابراین ابتدا بودجه خود را در نظر بگیرید. اگر هدیه اصلی دارید، در کنار آن می توانید از شکلات، باکس پاستیل، باکس کوکی، باکس گل، کیک و… استفاده کنید. ترکیب رنگی هم در نظر داشته باشید که با مناسبت و حتی فصل و هدیه شما همخوانی داشته باشد.

راهنمای خرید گل با توجه به مناسبت

گل مخصوص عرض تسلیت، ترحیم و افتتاحیه شرکت

برای مراسم هایی مانند تشییع و ختم و برای احترام به بازماندگان معمولا خرید گل با تزیین سفید و مشکی بسیار مرسوم است. انواع گلی که در این مراسمات استفاده می شود معمولا خرید جام گل، تاج گل، دسته گل طرفدار و خواهان بیشتری دارد. که انتخاب آن برای شما بسته به شرایط و هزینه مدنظرتان می باشد. برای مثال معمولا تاج گل به دلیل اینکه ارتفاع زیادی دارد، گل های بیشتری در آن به کار برده می شود و هزینه بیشتری خواهد داشت. همچنین نوع گلهایی که در آن استفاده می شود بسیار تعیین کننده است. موارد گفته شده برای استفاده در افتتاحیه شرکت یا سازمان، عرض تبریک به مناسبت کسب مقام و… نیز کاربرد زیادی دارد اما در این گونه موارد معمولا از تم رنگی شاد استفاده می شود.

 

هدیه گل به نزدیکان و دوستان

یکی از معایبی که انواع گل تزیینی دارند، ماندگاری پایین آنها است. برای مثال اگر دسته گل رز برای کسی تهیه کنید، نهایتا تا چند روز دوام خواهد آورد و بعد از آن پژمرده خواهد شد. حال اگر می خواهید هدیه شما ماندگاری بالاتری داشته باشد، خرید گل آپارتمانی یکی از مواردی است که پیشنهاد می شود به آن توجه کنید. گل های آپارتمانی با توجه به اینکه انواع مختلف و تنوع زیادی دارند، دست شما را کاملا باز خواهد گذاشت تا با توجه به میزان بودجه، اندازه دلخواه و حتی با در نظر گرفتن شرایط نورگیری هدیه خود را انتخاب کنید. برای مثال اگر در مکان مورد نظر آفتاب و نور مستقیم وجود ندارد می توانید از گل زاموفیلیا استفاده کنید که نیازی به نور زیاد ندارد. یا اگر مکان مورد نظر شرایط نوری خوبی دارد، گل هایی مانند حسن یوسف، دیفن باخیا، بنت قنسول از گلهای پر طرفدار می باشند.

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *